Toon posts:

Stillere fan in een Aopen H600 kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen

ik heb een Aopen H600 systeemkast met een 300W voeding (die er in zat toen ik hem kocht). Dit is een behoorlijk luidruchtige voeding en ik zou hem graag willen vervangen voor een stillere. Nu heb ik al heel wat topics doorgespit over dit onderwerp en nu ben ik op een papst of een zalman uitgekomen. Nu zijn echter hier ook weer zoveel types van, en een groot aantal van de posts stammen van jaren geleden! Kan iemand me vertellen welk typenummer ik op dit moment zou moeten hebben, kijkende naar de huidige modellen (2004-2005).
Ik zie met al die typenummers door de bomen het bos niet meer :'(

Dronez

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

NGL8412 is volgens mij het stilste (zo uit mijn hoofd) op de site van papst staan de decibellen erbij vermeld toch? Dan moet je er redelijk uitkomen lijkt me...
[edit]en anders laat je je huidige op 5 of 7v lopen toch?

[ Voor 16% gewijzigd door WooK op 22-07-2005 16:24 ]

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Topicstarter
WooK schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 16:23:
NGL8412 is volgens mij het stilste (zo uit mijn hoofd) op de site van papst staan de decibellen erbij vermeld toch? Dan moet je er redelijk uitkomen lijkt me...
[edit]en anders laat je je huidige op 5 of 7v lopen toch?
Ik heb inderdaad de dB's erbij zien staan hoor. Maar ik dacht de hele tijd mezelf dat ik niet zomaar de stilste moest kiezen. Puur eigen onzekerheid hoor! Ik wilde eerst graag horen welke onder de tweakers het meest wordt gebruikt. Straks koop ik domweg de stilste en dan blijkt daar wel weer iets mee te zijn ofzo.....ik heb er nooit zoveel geluk mee.

met dat laatste bedoel je gewoon door een potmetertje? Ik wil alleen niet graag telkens aan het bijregelen als ik denk dat meer koeling nodig is. Ik heb liever dat het vanzelf gaat.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 16:42:
[...]
Ik heb inderdaad de dB's erbij zien staan hoor. Maar ik dacht de hele tijd mezelf dat ik niet zomaar de stilste moest kiezen. Puur eigen onzekerheid hoor! Ik wilde eerst graag horen welke onder de tweakers het meest wordt gebruikt. Straks koop ik domweg de stilste en dan blijkt daar wel weer iets mee te zijn ofzo.....ik heb er nooit zoveel geluk mee.

met dat laatste bedoel je gewoon door een potmetertje? Ik wil alleen niet graag telkens aan het bijregelen als ik denk dat meer koeling nodig is. Ik heb liever dat het vanzelf gaat.
Ik denk dat de 8412 NGL wel het meest gebruikt is inderdaad. Ik heb hem zelf ook in mijn voeding zitten en heb er in al die tijd nog nooit problemen mee gehad terwijl dat ding flink wat te verduren heeft.

Met dat van 12v naar 5v bedoelde ik eigenlijk gewoon de draajes verwisselen of een converter kopen (heb ik bij 2 casefans en dat is ook lekker stil)

Als je die papst een beetje goedkoop wilt kopen, zou ik www.inkoopacties.net ff in de gaten houden :)

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Wil je nu je voeding volledig vervangen of enkel de fan die erin zit?
Van het 2de uitgaande:
dit zijn de 3 fans van papst met de beste airflow/geluidsniveau verhouding. Vergelijk maar een het aantal cfm of kubieke meter en het aantal dB. De stillste zou ik niet nemen voor je voeding mits die te weinig lucht zal verplaatsen om je voeding te koelen. Best kiezen tussen de middelste of de snelste.

PAPST 80mm 8412 N/2GL
Size : 80x80x25mm
Power consumption : 0.6W
Fan speed : 1500rpm
Noise : 12dBA
Air volume : 33m³/h = 19.4 CFM
Sintec sleeve bearing

PAPST 80mm 8412 N/2GML
Size : 80x80x25mm
Power consumption : 0.9W
Fan speed : 2050rpm
Noise : 19dBA