Toon posts:

[safari] Tekst in flashplayer rendert niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De tekst in mijn flashmovie wordt alleen op Safari (Mac OS X) slecht weergegeven. De (plain) text uit een extern bestand lijkt soms bold te zijn, maar er is geen formatting. De tekst wordt blijkbaar verkeerd gerenderd?! Het is ook per mac verschillend (iMac g3, iMac g5 en Powermac G5: allemaal verschillende weergaves).

In Internet Explorer (op de mac) en in elke browser op de PC is er niks aan de hand, dus het is ook geen beeldscherm probleem.

Weet iemand hier iets van en hoe het te verhelpen is. Ik heb met de settings (Dynamic Text, multiline, selectable, render as html, anti-alias off, font: courier new, 13pt.) al alles geprobeerd, geen resultaat. Met een schreefloos font als Arial is het wel goed. (times niet). Het standaard font _typoewriter in Flash ziet er al beter uit, maar het blijft verschil in grootte van de regels geven. (regels, geen zinnen...)

vaag of niet?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2006 16:35 . Reden: afbeelding gedelete ]

• OmeRoon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
Ik neem aan dat je wel het font hebt geinclude in de Flash file?

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

Verwijderd

Topicstarter
OmeRoon schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 02:44:
Ik neem aan dat je wel het font hebt geinclude in de Flash file?
het is Courier New, die hoeft dus niet geinclude te worden. (Hetzelfde gebeurt als je _typewriter gebruikt, het standaard tiepmachine font van Flash)

Oh. Courier New moet je dus wel includen (en antialiassen). Blijkbaar. Vaag. Maar goed bedankt voor de gouden tip. _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 11:14 ]