Toon posts:

[isa server 2004] grote temp files in networkservice account

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met isa. eens per maand (random) loopt de c:\ schijf in rap tempo vol.
Dit komt doordat in de %temp% in het profile van de network service een aantal grote tempfiles staan. Door de firewall service te herstarten, kunnen de files verwijderd worden.
De firewall service genereert dus deze files, maar ik kom er maar niet achter waarom die tempfiles ontstaan (in de eventlog en isa logs staat niets bijzonders). Microsoft, google en isaserver.org vinden helemaal niets over dit probleem. Hier misschien iemand?

Verwijderd

hoe heten die files?

Verwijderd

Topicstarter
random filenaam van 8 chars, geen extensie (ja helpvol he).

misschien nog iets wat belangrijk is. mcafee voor isa server wordt gebruikt.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Hmm.. goeie.. heb aantal ISA2004's in beheer, maar nog geen last van gehad.. je zou filemon kunnen draaien (standalone freeware tooltje, geen installatie nodig), en in de map kunnen laten kijken, die rapporteert alle filesystem access.. Daarmee zou je erachter kunnen komen welk proces die data genereert. Of het de firewall service is, of mcafee, etc..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb je filemon niet voor nodig :). Als ik mcafee uitzet kan ik nog steeds niet de temp files verwijderen. De firewall service moet echt herstart worden om de locks kwijt te raken.

toch misschien wel eens slim om filemon te gebruiken.

Verwijderd

heb je die bestanden al eens geprobeerd te openen om te zien wat er instaat?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Om te beginnen zou je iig de %temp% setting voor dat account te wijzigen, zodat ze op een locatie komen waar je wat meer ruimte hebt; zo kun je iig wat meer ongestoord verder zoeken.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 17:43:
heb je die bestanden al eens geprobeerd te openen om te zien wat er instaat?
ik heb het zelf maar een keer gezien (maar kan aan de history zien dat het vaker voorkomt) en op dat moment ruim je het gewoon op. ik had me al voorgenomen om er wat meer tijd aan te besteden, zodra het nog eens voordoet (even kijken met filemon, een file kopieren en openen op een minder kritiek system, aangezien een file ongeveer 1gb is).

%temp% wijzigen maakt niet zoveel uit in dit geval, er zijn slechts 2 partities en die hebben allebei ongeveer 4 gig vrij.

Verwijderd

De link doet het hier even niet maar ik denk dat dit je wel gaat helpen:

https://knowledgemap.nai....40736&sessionID=Anonymous|686798094&sliceID=&docID=KC.KB_KB40736&url=kb/kb_kb40736.xml&dialogID=15179267&docType=DOC_KnowledgeBase&iterationID=1&docName=Solution%20ID%20KB40736%20-%20rpcserv.exe%20process%20consumes%20high%20CPU%20-%20SecurityShield%20v1.0

Solution ID: KB40736

Last Modified: 15 Apr 2005

Problem Description:

rpcserv.exe process consumes high CPU - SecurityShield v1.0

Cause of this Problem:

As the temporary files are left behind in C:\winnt\temp, rpcserv.exe process consumes high CPU. As a result of this the disk gets full.

Solution 1:

This issue is resolved in SecurityShield hotfix HF220313. Please escalate a case to Tier III in order to obtain this hotfix.

Verwijderd

Topicstarter
net even gechecked, maar ik heb geen verhoogde cpu activiteit gedurende het ontstaan van de temp files. maar ik zal toch even contact opnemen met nai, aangezien dit er wel enigzins op lijkt, maar er verder geen info wordt gegeven (ik heb het docje kunnen vinden :))
Pagina: 1