[php]Uploaden van een directory

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:17
Mensen,

Ik zit met een probleem. Ik ben nu bezig met een fotoboek. Hier komen wekelijks een stuk of 200 foto's op te staan. Tot nu toe stuurt de persoon mij de foto's waarna ik ze op de website zet. nu wil ik het zo voor elkaar krijgen dat die persoon zelf de foto's kan uploaden.

nu heb ik even rond lopen kijken maar het uploaden van een directory wil dus niet. zoals ik begrepen hebt helpt HTML niet echt mee. Na iets verder zoeken kwam ik op het zip gebeuren. Dit leek me interessant, echter is dit niet geinstalleerd op de webserver (en ik kan het ook niet installeren). ook ben ik een java applet tegengekomen op http://www.aspupload.com/. dit is echter ook geen goede oplossing voor mij. als laatste wat ik vond was nog de persoon een ftp-accound te geven. Dit kan echter ook niet want ik heb maar 1 accound voor ftp. Hierdoor zou hij mijn code kunnen wijzigen en dat wil ik liever niet.

zijn er nog meer mogelijkheden om die 200 foto's te uploaden (zonder 200 velden op de site te zetten).

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je vraag is in de mode. Er zijn de laatste tijd meer topics geweest hierover, bijvoorbeeld: PHP: directory uploaden via ftp en [rml][ php] multiple files uploaden[/rml]. Misschien kun je daar wat ideeën opdoen? ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 15:00
Misschien kun je ook eens op http://www.jupload.biz kijken

Icons are overrated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Aangezien je dit programma in Programming&Webscripting opent, neem ik aan dat je zelf wat wilt programmeren :Y)

Ik zie geen voorkeursta(a)l(en), dus dan kan ik wat globale ideeën noemen. Waarom is Java geen optie? Als de Java VM niet is geïnstalleerd, kun je ook nog uitwijken naar het zelf maken van een programma. Dit programma moet alle bestanden dan één voor één doorsturen naar een serverside script (PHP/ASP (.Net)) die ze dan in een mapje zet.

Een andere oplossing is TAR gebruiken. Veel compressie valt bij plaatjes toch niet te halen, dus dan is TAR een prima mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Je vraag is in de mode
klopt.. maar al die topic's geven niet echt een oplossing. Java is op zich wel een oplossing, maar ik wil het eerst zelf ff proberen met een scriptje! mijn voorkeur gaat uit naar php.. een .TAR file kan ik wel gewoon uitpakken zonder iets met moeten installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLexEd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:09

ReLexEd

2 ReLexEd or not 2 ReLexEd???

Aangezien ik hier onlangs ook mee te maken heb gehad misschien een handige tip:

Laat de bestanden eerst (door de gebruiker) inpakken met ZIP, en laat ze ZIPfiles uploaden....
Die pak je op de webserver in een TMP-mapje uit, en verwerkt ze vervolgens stuk voor stuk....

Ik moest een mogelijkheid creeren om relatief snel/safe/simpel 600 foto's te uploaden.... ;)

Nadeel aan bovenstaande is wel dat je te maken krijgt met de maximale upload-grootte van PHP... |:(

(De reden dat ik ZIP boven TAR verkies is puur eindgebruiker-minded.... als je linux-eindgebruikers hebt, is TAR simpeler te bouwen.

[ Voor 14% gewijzigd door ReLexEd op 22-07-2005 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Grote_oever!

Zelf ben ik ook ongeveer 2 jaar aan het proberen geweest om een beetje gebruikersvriendelijke oplossing hiervoor te vinden (niet voortdurend hoor). Ik heb sinds kort een vrij goed werkende oplossing in de vorm van JUPLOAD (zoals hiervoor al gepost is hij te vinden op www.jupload.biz). Dat is inderdaad een JAVA applet. Doordat hij heel goed is aan te passen, kun je hem heel breed inzetten.

Bij het downloaden ontvang je automatisch een aantal voorbeelden in de verschillende omgevingen (PHP/CGI/ASP etc.). Wat mij betreft een aanrader ... veel beter dan dit ga je het simpel niet regelen, tenzij je zelf helemaal los bent op Java en heel specifieke wensen hebt.

In aansluiting op ReLexEd ... de beperking van 2 tot 8 MB voor de maximale upload grootte kun je met JUPLOAD "omzeilen" door de zogenaamde "PUT" method te gebruiken. Daarmee kun je vervolgens tot (dacht ik) 2 gigabytes max.

[ Voor 15% gewijzigd door gvanh op 22-07-2005 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
ReLexEd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 16:05:
Laat de bestanden eerst (door de gebruiker) inpakken met ZIP, en laat ze ZIPfiles uploaden....
Die pak je op de webserver in een TMP-mapje uit, en verwerkt ze vervolgens stuk voor stuk....
dat is nu het probleem.. de zip module is niet geinstalleerd op de webserver.. en zelf kan ik d'r ook niet bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 23:05

knopper

Sander Knopper

Misschien kun je de persoon die de plaatjes upload een ftp-/webserver laten opzetten waarop hij/zij die afbeeldingen zet zodat jij een script kunt maken dat m.b.v. ftp/http die directory leegplukt en verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
gvanh schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 16:08:

Bij het downloaden ontvang je automatisch een aantal voorbeelden in de verschillende omgevingen (PHP/CGI/ASP etc.). Wat mij betreft een aanrader ... veel beter dan dit ga je het simpel niet regelen, tenzij je zelf helemaal los bent op Java en heel specifieke wensen hebt.
en zelf zit ik ook nog met het probleem dat ik de foto's wil resizen.. zelf had ik gedacht om de foto's in zip file te versturen. Vervolgens moet het bestand worden uitgepakt en worden verkleind.. dat kan volgens mij met de java niet.

kan dat met die tar manier wel?

[edit]
Misschien kun je de persoon die de plaatjes upload een ftp-/webserver laten opzetten waarop hij/zij die afbeeldingen zet zodat jij een script kunt maken dat m.b.v. ftp/http die directory leegplukt en verwerkt.
mmm dat zou idd wel een oplossing kunnen zijn. overigens de persoon die de foto's upload is altijd het zelfde. het is er maar 1. hij heeft wel verstand van computers dat is het probleem niet. maar toch wil ik het netjes afhandelen.. want als ik dit script in de toekomst wil gaan gebruiken voor een andere site moet het ook werken..

[ Voor 34% gewijzigd door grote_oever op 22-07-2005 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLexEd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:09

ReLexEd

2 ReLexEd or not 2 ReLexEd???

grote_oever schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 16:09:
[...]

dat is nu het probleem.. de zip module is niet geinstalleerd op de webserver.. en zelf kan ik d'r ook niet bij..
Dan kun je nog steeds door een class te pakken die ZIPfiles van scratch af aan opbouwd aan de slag hoor!
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=
Probeer die google maar eens....

Da's waar ik er mee uit ben gekomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 12:13

TXC

en zelf zit ik ook nog met het probleem dat ik de foto's wil resizen.. zelf had ik gedacht om de foto's in zip file te versturen. Vervolgens moet het bestand worden uitgepakt en worden verkleind.. dat kan volgens mij met de java niet.

kan dat met die tar manier wel?
Je kan de foto's toch gewoon eerst met jupload laten uploaden en vervolgens ga je ze resizen met wat php functies :?

[ Voor 63% gewijzigd door TXC op 22-07-2005 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
TXC schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 16:17:
[...]

Je kan de foto's toch gewoon eerst met jupload laten uploaden en vervolgens ga je ze resizen met wat php functies :?
mmm ik denk dat ik het anders ga doen.. de foto's komen na de tijd altijd op een dvd te staan die ik maak.. dus de foto's moet ik hebben.. hij kan idd de foto's het beste uploaden naar mijn ftp server. nadat hij dat gedaan heeft kan hij het beste naar een script gaan op mijn webserver. Deze script zorgt ervoor dat de foto's geresized worden en verstuurd worden naar de directory op de webserver waar de foto's uiteindelijk moeten komen te staan...
Pagina: 1