Athlon 64 systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 14:41
Gisteren is mijn pc er mee opgehouden. Nu ga ik dus een nieuwe kopen. Ik zat aan een syteem als dit the denken:

AMD Athlon 64 3500+, 2.2Ghz, 512Kb cache,S-939,Box
Asus Extreme N6600GT 128Mb, DVI, TVout, PCI-E
DFI LanParty UT nF4 Ultra-D, S939, 4xDDR, ATX
Kingston DualChannel 1Gb Kit,2x 512Mb PC3200 ECCR
Chieftec Office Workstation Std. Zwart,350W,USB/FW

Beeldscherm, tobo, speakers, harde schijf, branders en muis enzo heb ik allemaal nog.

Ik speel af en toe een spel (Guild Wars, CS 1.6, UT2004) en verder word de pc vooral gebruikt voor overmatig internetten :P En natuurlijk wat office werk, maar ik neem aan dat ie dat wel aankan. Ik zou dus nu graag willen weten of jullie iets zien wat ik echt anders zou moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
dit systeem gaat alles perfect draaien :)
is eingelijk voor meeste games en toepassingen die je gaat gebruiken te zwaar.
Je kan veel geld besparen door een 3200+ vinice te kopen, een goedkoper moederbord van asus kan ook, tenzij geld voor je geen probleem is ... moest je dan toch genoeg geld hebben kan je een zwaardere video kaart kopen, maar die 6600gt kan toch alles wat je speelt goed draaien

succes met je aankoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
DeNB3rt schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 15:24:
dit systeem gaat alles perfect draaien :)
is eingelijk voor meeste games en toepassingen die je gaat gebruiken te zwaar.
Je kan veel geld besparen door een 3200+ vinice te kopen, een goedkoper moederbord van asus kan ook, tenzij geld voor je geen probleem is ... moest je dan toch genoeg geld hebben kan je een zwaardere video kaart kopen, maar die 6600gt kan toch alles wat je speelt goed draaien

succes met je aankoop ;)
Ok mooi ;)

Ik was alleen niet van plan om over 2 jaar weer alles opnieuw te moeten kopen, dus denk je dat ie het over 3/4 jaar ook nog allemaal kan draaien? Mijn oude (kapotte) pc was 4,5 jaar oud, en kreeg het met sommige spellen toch best lastig.

[edit]

ik heb hem toch maar een beetje aangepast. ik heb er een Asus mobo van gemaakt en een andere kast, die ATX2 heeft ipv ATX:

AMD Athlon 64 3500+, 2.2Ghz, 512Kb cache,S-939,Box
Asus A8N-SLI, S939, nForce4, GLAN, FW, PCI-E
Asus Extreme N6600GT 128Mb, DVI, TVout, PCI-E
AOpen H600B SuperTower ATX2, 350W Silent, zwart

[ Voor 20% gewijzigd door weebl op 22-07-2005 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Psycho
  • Laatst online: 26-07 09:41
weebl schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 15:21:
uhmm ECCR als in ECC registered? Zo ja: dat heb je niet nodig. Ik weet niet zeker of een A64 er überhaupt wat mee kan (ik dacht 't eigenlijk niet), maar voor een standaard desktop machine heb je er niks aan. De stabiliteit die het biedt weegt voor normale toepassingen niet op tegen het snelheidsverlies wat de error correction logica oplevert. Dus dat geheugen moet non-ECC zijn. Voor de rest zal het wel een leuk systeempje worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
El Psycho schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 15:41:
[...]

uhmm ECCR als in ECC registered? Zo ja: dat heb je niet nodig. Ik weet niet zeker of een A64 er überhaupt wat mee kan (ik dacht 't eigenlijk niet), maar voor een standaard desktop machine heb je er niks aan. De stabiliteit die het biedt weegt voor normale toepassingen niet op tegen het snelheidsverlies wat de error correction logica oplevert. Dus dat geheugen moet non-ECC zijn. Voor de rest zal het wel een leuk systeempje worden.
Je hebt gelijk, het was idd ECC registered geheugen. Ik heb hem vervangen voor deze:

Dane-Elec 1Gb Dual-Channel Kit, 2x512Mb, PC3200

Lijkt me beter. Hij was in ieder geval een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor een stillere kast gaan..

Antec Sonata II bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Psycho
weebl schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 15:46:
[...]
Je hebt gelijk, het was idd ECC registered geheugen. Ik heb hem vervangen voor deze:

Dane-Elec 1Gb Dual-Channel Kit, 2x512Mb, PC3200

Lijkt me beter. Hij was in ieder geval een stuk goedkoper.
Nou ja, beter... Kingston is in mijn bescheiden mening toch een stuk beter :) 't ging zich alleen maar om dat ECC registered. Ik heb zelf geen ervaring met Dane-Elec, maar aangezien ik er vrij weinig van hoor zo hier op GoT (het enige waar ik het van ken zijn banners op de frontpage) lijkt het me nou niet echt top geheugen, terwijl Kingston toch echt wel een A-merk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:28
El Psycho schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 15:51:
[...]

Nou ja, beter... Kingston is in mijn bescheiden mening toch een stuk beter :) 't ging zich alleen maar om dat ECC registered. Ik heb zelf geen ervaring met Dane-Elec, maar aangezien ik er vrij weinig van hoor zo hier op GoT (het enige waar ik het van ken zijn banners op de frontpage) lijkt het me nou niet echt top geheugen, terwijl Kingston toch echt wel een A-merk is.
Das niet helemaal waar! De topline van Kingston is top, maar voor de Value-lijn gebruiken ze gewoon de chips die ze goedkoop kunnen krijgen. En die lijn is zeker NIET beter als Dane Elec. Dane Elec is gewoon een goed merk voor een zeer nette prijs. Als je toch niet gata overclocken, dan zou ik voor Dane Elec gaan (als je Kingston goedkoper kunt krijgen, neem dan die). Mocht je we gana overclocken, dan zou je een duurdere Kingston kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Psycho
LuukNouwen schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 16:00:
[...]

Das niet helemaal waar! De topline van Kingston is top, maar voor de Value-lijn gebruiken ze gewoon de chips die ze goedkoop kunnen krijgen. En die lijn is zeker NIET beter als Dane Elec. Dane Elec is gewoon een goed merk voor een zeer nette prijs. Als je toch niet gata overclocken, dan zou ik voor Dane Elec gaan (als je Kingston goedkoper kunt krijgen, neem dan die). Mocht je we gana overclocken, dan zou je een duurdere Kingston kunnen nemen.
Nah jah, ik heb ook geen slechte ervaringen met ValueRAM, alhoewel m'n HyperX toch inderdaad beter bevalt. Maar zoals ik al zei ik heb helemaal geen ervaring met Dane-Elec en aangezien ik er hier weinig over hoor leek het me nogal middenmoot, terwijl ik ValueRAM toch alweer hoog middenmoot vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Check dit stuk van de faq even. ;) We hebben een speciale regeling voor dit soort topics. Vaak kan je er zelf wel uitkomen als je gewoon zelf wat rondzoekt. Er zijn genoeg sites te vinden (t.net, THG, Anandtech, gamepc) waar je reviews met vergelijkingen kan vinden, waar je mee vooruit kan. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.