Toon posts:

MoH:AA Fps drops, wie bied uitkomst?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijd om mijn probleem maar weer eens te noemen, misschien zijn er nu mensen die wel de oplossing hebben, of mensen die wijzer zijn geworden.

Pc configuratie:

Pentium 4 2,4
1024 DDR geheugen
ATI radeon 9600 XT 128 mb videokaart

probleem :

Als ik het spel Medal of Honor : Allied Assault speel krijg ik steeds FPS drops, wat wil zeggen, telkens haperingen, en dat is niet alleen als het druk is in het level.

Reeds ondernomen:

-Ghost versie van windows opnieuw gedaan
-andere resolutie en instellingen geprobeerd
-met firewall/virus uit aan gespeeld
-het spel opnieuw geinstalleerd
-Allerlei drivers geprobeerd

Dit alles bij elkaar is toch vrij vreemd te noemen, zeker omdat je met deze configuratie een spel uit 2001 toch makkelijk hoort te spelen.

Hoop dat ik na bijna een jaar weer eens zonder ''fps-drops'' kan spelen.

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 11:11

Ulti23

Quality Time

Al eens je PC gecontroleerd op virussen of spyware? Het lijkt erop alsof er op de achtergrond toch wat programmaatjes meedraaien die processoractiviteit wegslurpen en daardoor de haperingen in de game zelf veroorzaken.

Wat zou kunnen helpen is dat je bijvoorbeeld een screen post van je taskmanager om te kijken of er vreemde processen op de achtergrond meedraaien.

Dit vind ik zelf een nuttige site om je windows services te checken en te configureren. Misschien helpt het, er staat veel nuttige info beschreven:

Blackviper Windows Tweaks / Services config

Je zou ook eens met memtest je geheugen kunnen testen, en hoe zit et met je HDD, is deze niet onnodig aan het swappen waardoor ook haperingen kunnen ontstaan, check je HDD eens met een diagnostische tool (te vinden op de site van de fabrikant).

Verder, heb je bij het proberen van verschillende stuurprogrammas ook elke keer de oude drivers goed verwijderd? En zijn de chipset drivers goed geinstalleerd?

[ Voor 9% gewijzigd door Ulti23 op 22-07-2005 15:28 ]

I pitty the fools who took my game-station.....

Verwijderd

Topicstarter
Virussen en spyware kan ik me niet voorstellen, aangezien elke paar dagen anti spyware programma's en norton runt.

Hier een screenshot van mijn task-manager!

Afbeeldingslocatie: http://img2.imageweb.info/img2/9Fh47930.jpg

Ik zal het is gaan proberen met die diagnostische tool!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 18:00 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 17:59:
Virussen en spyware kan ik me niet voorstellen, aangezien elke paar dagen anti spyware programma's en norton runt.

Hier een screenshot van mijn task-manager!

[afbeelding]

Ik zal het is gaan proberen met die diagnostische tool!
Je post maar 1/3. Er staan nog tig processen boven. :P Afgezien van dat heb je volgens mij vrij veel backgrounds processen runnen. Itunes helper, spysweeper, Camtray. Volgens kan je een hoop programma's afsluiten als je gaat gamen. :)

• MasterNL23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-08 20:51

MasterNL23

alias Japie

idd je hebt veel te veel op de achtergrond draaien

Verwijderd

Topicstarter
Intel Pentium IV 2.4 GHz 533 MHz FSB
ASUS P4S8X AGP8X moederbord, 6xUSB 2.0,
6xPCI, 3xDDR DIMM,1xAGP8X,UDMA 133,
ATX Midi Tower 300W + systeemkoeler+USB,
1024 Mb PC2700 A-Merk DDR geheugen,
120 gb 7200 RPM ATA133 Maxtor HDD,
Club3d ATI Radeon 9600XT 128 mb
6 channel sound,SPDIF out,Teac FDD,
16 speed LiteOn DVD-speler,
10/100 Mbit ethernet

Dat is mijn volledige configuratie.

De Diagnostische tool heb ik niet kunnen vinden op de maxtor site, iemand anders wel?

Andere oplossingen misschien?

edit: ook zonder alles uit te schakelen op de achtergrond verandert er niks.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2005 15:55 ]

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Kijk eens in Configuratiescherm -> Beeldscherm -> Instellingen -> Geavanceerd -> Tabblad 3D

Moet je even kijken waar de instellingen van Anti-Aliasing en Anisotrophic Filtering op staan, die zou ik in dit geval zetten op Toepassingsgebonden... Doen bij zowél het gedeelte Direct3D als OpenGL. Ben benieuwd, keep us in touch :)

PS: Heb jij die processen op de achtergrond uitgezet via:
Start -> Uitvoeren -> services.msc ?

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt niks Jejking, ze stonden ook al erop.

Ik heb de processen niet via jou manier beeindig, maar via ctrl+alt+delete en dan processen en dan proces per proces beeindigd.

Hoop dat jullie me kunnen helpen :(

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik weet wel zeker dat dit niets met de draaiende services te maken heeft. Ik heb ook geen enkele service uitgeschakeld (dit doe ik nooit) en dit spel draait perfect bij mij! Evenals spellen waaronder CS:S en Doom III, die stukken zwaarder zijn. Ik denk dat het eerder een conflict tussen driver <-> MOHAA is, draaien andere spellen wel goed?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, Far cry op hoogste instellingen draait zeer netjes!
Pagina: 1