plextor scsi of ide

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-08 22:39
Ik ben van plan om mijn writer 2dehands te verkopen en een nieuwe rewriter te kopen.
Nou zat ik te twijfelen tussen een scsi- of een ide(atapi) uitvoering

volgens mij is het voordeel van de scsi uitvoering dat hij zorgt voor minder processorbelasting maar het nadeel is dan weer dat er een controller bij moet en een scsi cd-romspeler (duurder)

Voordeel van de ide-uitvoering is makkelijk aan te sluiten en geen extra onderdelen bij tekopen
nadeel-meer proccesorbelasting
wel ga ik er dan een nieuwe ide cd-romspeler bij kopen (afreey 50x)
omdat die ik nu heb niet echt geschikt is om 8x on the fly te kopieren

Ik ga dit alles in mijn 2e systeem stoppen
Dit is een p166

Graag een koopadvies omtrent scsi of ide

en laten we het netjes houden door niet weer de discussie te beginnen omtrent wat de beste rewriter is
Want die beslissing maak ik zelf wel
Het gaat mij er alleen maar om of ik scsi moet nemen of het toch maar bij ide houden

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Dus het wordt in iedergeval een 8x?.
SCSI is duurder dan IDE zoals je al zei.
Als je een 8X brander koopt dan is je R-cd klaar met 8 á 10 minuten.
Wil je in die tussen tijd ook echt voluit surfen, koop dan een SCSI.
Kun je de PC 10 minuten met rust laten hou het dan bij IDE.
Het komt, voor zover ik heb begrepen, in je 2-de systeem.
Dus surf je dan ook op die PC of niet.
Zo niet, dan is IDE de beste oplossing (lees, goedkoopste).
Heb zelf een IDE, als ik brand kan ik niet voluit surfen.

Krijg altijd een Coaster als ik Tweakers open.

Nog meer vragen ??????????

Mzzl Diamon

O'ja, wat voor software wil je gebruiken voor het branden

And The Only One

• chaser
Op deze pc surf ik dus niet
Dat doe ik op min cel366@500

En je hebt gelijk wat betreft die 8x rewriter want die tijdwinst die ik maak met een 12x rewriter vindt ik te verwaarlozen en hij is duurder
extra klein voordeel van de ide uitvoering is dat hij 4x rewrite doet en de scsi uitvoering 2x
Dit is niet echt belangrijk maar op het moment gaat mijn voorkeur uit naar de ide uitvoering dus is het een voordeel die ik kan meenemen in mijn beslissing

Als software gebruik ik vaak nero of cdrwin en heel soms voor de audiocds easy cd creator

• Diamon

Diamon

The Weird One

Okay, dus je gebruikt CloneCD niet.
Dan wordt de keus alweer wat makkelijker wat brander betreft, zal geen merk noemen.
Voor Audio Cd's werkt Nero 5 ook goed.

Mzzl Diamon

Nog meer vragen :)

And The Only One

• chaser
nee geen vragen meer :)
Ik ga dus dezelfde als jij hebt (plexwriter8432) kopen en een afreey 50x cd-rom (voor de audio-extraction) erbij
Heb express niet gekeken of hij geschikt was voor clonecd omdat de cds die ik heb toch al meestal "gekraakt" zijn
Maar het is mooi meegenomen dat hij het ondersteunt

Bedankt voor de moeite :)

• Diamon

Diamon

The Weird One

Geen moeite

De Plex was me aangeraden, en ben zelf een beetje op onderzoek geweest naar de verschillende branders.

Mzzl Diamon

And The Only One

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

ik hoop voor je dat je p166 het allemaal wel trekt. Ik denk dat je vaak bufferunderruns zult krijgen op hogere snelheden

Verwijderd

Ik heb dezelfde Plex draaien op een Diamond Fireport 40 in een P200@225 en dat gaat geweldig. Ik kan zelfs andere dinen doen dan maar ik doe het niet laat hem lekker zijn gang gaan.

• chaser
ik heb mijn 4x ide write nu ook in die p166 zitten en dat gaat prima

Het enigste wat soms problemen oplevert is mijn cd-romspeler als ik "on the fly" kopieer
dat hij de cd gewoon niet snel genoeg leest en dat ik daardoor een nieuwe "frisbee krijg

Maar verwachten jullie problemen (processor te langzaam)dan want als die p166 zit te branden dan gebruik ik hem nergens anders voor

en meestal maak ik toch eerst een image op de harde schijf

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:09
SCSI is zeker beter.
Heb zelf eens een IDE brande gehad, nu heb ik SCSi en dat bevalt me veel beter.
Minder fouten door minder cpu belasting en constante toevoer.
Je kunt een SCSI writer al aansluiten op een Adaptec 2904cd voor ong. f 125,-

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 23:05
Shit man, laatst had ik les en zei een leraar:
"Wedden dat je een buffer underrun krijgt als je tegelijkertijd quake aan het spelen bent"

Ikke uitproberen met een Cd-RW en geen buffer underrun!!!
mijn systeem:
Athlon 550
asus k7m
128mb
Adaptec scsi 2904
yamaha 4416 Scsi

Verwijderd

Hey fellas,

SCSI is the answer! Ik ging (ook) 2 maanden geleden over van IDE naar SCSI... had geld!

Ik heb Ultraplex40 Max en Plexwriter 8*2*20... op een Adaptec 2940 U2W Controller... Vroooooooom Vroooooooooooom zegt ie bij ALLES! Ik heb nog wel eens problemen bij het branden van "copy-locked" CD-s, maar ach, daar kun je verder weining iets aan doen... (of vergis ik me). maar anders heb ik NOOIT buffer underruns!

Ik ben blij dat ik van die shit IDE af ben!

Ik heb aleen nog een WD 18 gig Expert HDD draaien, maar over een paar maanden, ga ik of een Seagate 10,000 of Quantum 10,000 Rpm kopen... U2W wel te verstaan! Maar die zijn nog te duur!

SCSI is the Future!

• elemans
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 15:54
Chaser: Lange vraag: Als je alleen maar een nieuwe brander wil kopen om geen frisbees meer te kweken, gebruik je toch gewoon de bijna altijd aanwezige instelling binnen het kopieerprogramma wat je gebruikt, die er zorgt dat er eerst een image naar de HD wordt gemaakt? Automatisch?

Als je dan toch percé iets nieuws wilt kopen, en dat willen we allemaal zo af en toe, moet je geen versterkte uitvoering kopen van wat in essentie slap was.

• chaser
Tuurlijk koop ik de nieuwe writer in de eerste instantie om sneller te kopieren en om af en toe een backup op cd-rw te maken want ik heb nu een writer en wil een rewriter

En dan zou het mooi meegenomen zijn als ik dan ook "on the fly" kan kopieren wat tevens sneller is als eerst een image maken en dan kopieren(, zoals jullie weten)

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
SCSI! Ik heb een pentium-90 met scsi-cdrom en scsi-brander, op een busmaster scsi-2-controller. Werkt prima!

Houdoe

Pagina: 1