Vraag ivm resolutie GeForce 4 ti 4200

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben de laatste tijd wat aan het experimenteren om mijn huidige pc (XP 1800+, GeF 4 ti 4200) aan te sluiten om mijn nieuwe lcd televisie toestel (Panasonic TX-32LX50 ).

Ik gebruik als software TV tool, wat perfect werkte op mijn vorige televisie (een ouwe panasonic van 20 jaar oud... ). De nieuwe lcd heeft een resolutie van 1366 x 768 pixels wat ik niet kan instellen via mijn nview of Tvtool, waarschijnlijk omdat mijn beeldkaart (de 4200) dit niet kan weergeven.

Mijn vraag nu: is het mogelijk via driver update of een andere tweak toch deze resolutie op te laten nemen onder mijn huidige beeldkaart of ben ik genoodzaakt een beeldkaart te kopen die deze resolutie standaard kan weergeven?

Alvast grote dank voor enig antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 12:48

Emiel1984

Made in NL

Eigenschappen voor beeldscherm >Instellingen

Geavanceerd > Adapter

> "Alle Modi Weergeven..."

Lukt het niet hiermee ? Of staat de resolutie hier iig niet bij ?

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je zou ook Reforce kunnen proberen, met dat programma kan je zelf een resolutie aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik draai zelf ook een afwijkende resolutie met mijn Ti4200, deze was gewoon beschikbaar na een driver update.
Ik draai zelf 1680*1050 op mijn dell widescreen monitoren en die reso zit er standaard ook niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
emiel1984 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 14:14:
Eigenschappen voor beeldscherm >Instellingen

Geavanceerd > Adapter

> "Alle Modi Weergeven..."

Lukt het niet hiermee ? Of staat de resolutie hier iig niet bij ?
Nope, resolutie staat hier niet bij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04-2024

Troubular

The One and Only

Probleem is dat je kaart max 1024x768 kan halen via de tv-out, het lijkt mij sterk dat je de genoemde resolutie kan behalen - helaas :(

De Nvidia drivers heb je zo te zien al geprobeerd, naar mijn beste weten kan je binnen de specs je resoluties zelf opgeven.

Je kan je tv proberen aan te sluiten op de DVI ingang, maar dan wordt het wel een 1280x1024 resolutie, alleen via de d-sub kom je hoger (kan je proberen met een DVI --> DSUB converter die je bij je videokaart gekregen heeft)

[ Voor 52% gewijzigd door Troubular op 26-07-2005 00:38 . Reden: Nog een suggestie toegevoegd... ]

"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Trouble schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 00:35:
Probleem is dat je kaart max 1024x768 kan halen via de tv-out, het lijkt mij sterk dat je de genoemde resolutie kan behalen - helaas :(

De Nvidia drivers heb je zo te zien al geprobeerd, naar mijn beste weten kan je binnen de specs je resoluties zelf opgeven.

Je kan je tv proberen aan te sluiten op de DVI ingang, maar dan wordt het wel een 1280x1024 resolutie, alleen via de d-sub kom je hoger (kan je proberen met een DVI --> DSUB converter die je bij je videokaart gekregen heeft)
Nvidia driver idd. geprobeerd. Je eerste statement "Probleem is dat je kaart max.... ...". Slaat dit op de tv-out of is dit geldig voor alle beeldkaarten?

Kleine bijkomend vraagje/opmerking: ik veronderstel dat mensen met een htpc op een 16:9 plasma/lcd televisie gewoonlijk dan over een vid.kaart beschikken die perfect dit formaat wel aankan. Of ben ik nu verkeerd?

Ik kijk vanavond 'ns verder voor DIV --> DSUB. Zegt mij momenteel niks.

Alvast bedankt voor de reply's, ik leer bij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04-2024

Troubular

The One and Only

Maximale resoluties verschillen van kaart tot kaart en zijn in je handleiding te vinden of op de website van de fabrikant.
In principe kan je er van uit gaan dat hogere resoluties e.d. niet ondersteunt worden.

Ik beschik zelf helaas niet over een plasma tv om te testen, maar meestal kan de resolutie geupscaled worden. Hiermee bedoel ik dat zo lang de verhouding (nagenoeg) gelijk blijft je tv zelf het beeld zal inzoomen zodat het schermvullend wordt.

Vergelijk dit met een TFT monitor welke je op 1024x768 maar ook op 1280x1024 kan aansturen.

Een omgekeerde plug zat bij je kaart (dat was DVI naar DSUB)

"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."

Pagina: 1