Toon posts:

LG GSA 4160B heeft vaag bufferlevel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

het volgende probleem is aan de orde. Mijn LG DVD brander heeft een sterk varierend bufferlevel tijdens het branden. Hij schiet van 10 naar 90% (o.i.d) en weer terug, het lijkt net een knipperlicht. Ik merk ook dat Nero 6 tijdens het branden bijna 100% CPU load gebruikt. Lijkt me wel een beetje veel voor het fikken van een dvdtje :) De brander zit aangesloten op een Promise IDE controller kaart. Ik heb geupgrade naar een nieuwere versie van Nero maar dat gaf geen resultaat. Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn?

Even wat zaken op een rijtje:

- Nero 6.6.0.15 gebruik ik
- LG GSA 4160B aangesloten op een Promise Ultra 133 TX2 (DMA 4 geeft het kaartje aan)

GOT en google hebben mij niet verder kunnen helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Kan helemaal niemand mij dan helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Had het getest met een CD-RW i.p.v een DVD+RW, bij een DVD+RW doet die het nog steeds terwijl er bij een CD-RW niks aan de hand is :? Erg vreemd iemand een idee? Bij een normale DVD+R is de bufferlevel wat stabieler maar ruim 50 minuten branden op 8x is wel erg lang. Heeft nou niemand een idee wat dit kan zijn?

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 20:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Moderator gooi dit topic maar dicht is toch niemand die een boeh of bah zegt.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Hang die brander eens aan de IDE controller van je moederbord (chipset)

Eventuele harde schijven verplaats je dan bijv naar die Promise kaart

PCI IDE controllers (insteekkaarten) van bijv Promise werken niet altijd even lekker met ATAPI apparatuur (CD, CDRW, DVD drives etc)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Limoentje bedankt voor de tip! Het branden gaat weer als een trein! Wel raar dat Promise IDE kaartjes moeilijk doen met ATAPI apparaten, dacht altijd dat ze daarmee prima overweg konden.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op de Promise site kun je wel vinden of ze het ondersteunen ja / nee

Hoewel sommige fabrikanten zeggen dat het wel goed gaat werken, zijn er zoveel negatieve ervaringen te vinden dat het een beetje standaard is om op add-on IDE controllers alleen harde schijven aan tesluiten :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1