Toon posts:

Active Directory probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een aantal problemen met m'n mac in een w2k AD-netwerk te hangen. Inloggen lukt. maar heb verder nog een aantal problemen. Heb m'n bak net geupdat naar laatste tiger-versie.

in Tiger zou het redelijk tot goed moeten werken, sinds de update werkt het al iets beter: ik kan inloggen en de meeste shares gewoon browsen. Nu nog maar 2 problemen:

- kan niet op de 'Server1' (de AD/SMB-server) komen, krijg dan de error "De alias 'SERVER1' kan niet worden geopend omdat het originele onderdeel niet kan worden gevonden". Als ik dezelfde server probeer te bereiken via appeltje-k (smb://Server1) dan zegtie dat m'n naam en wachtwoord niet in orde zijn.
- ik krijg sinds tiger-upgrade nu een alias naar m'n netwerkthuismap naast m'n prullenbak in m'n dock (mooi), alleen deze werkt niet en ziet eruit als een vraagteken.

Niet geheel toevallig staan beide shares op de SMB-server, wellicht dat daar het probleem ligt? Alle andere shares (en dat zijn er nogal wat) kan ik namelijk wel browsen

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-02 22:14
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 13:47:
Heb een aantal problemen met m'n mac in een w2k AD-netwerk te hangen. Inloggen lukt. maar heb verder nog een aantal problemen. Heb m'n bak net geupdat naar laatste tiger-versie.

in Tiger zou het redelijk tot goed moeten werken, sinds de update werkt het al iets beter: ik kan inloggen en de meeste shares gewoon browsen. Nu nog maar 2 problemen:

- kan niet op de 'Server1' (de AD/SMB-server) komen, krijg dan de error "De alias 'SERVER1' kan niet worden geopend omdat het originele onderdeel niet kan worden gevonden". Als ik dezelfde server probeer te bereiken via appeltje-k (smb://Server1) dan zegtie dat m'n naam en wachtwoord niet in orde zijn.
- ik krijg sinds tiger-upgrade nu een alias naar m'n netwerkthuismap naast m'n prullenbak in m'n dock (mooi), alleen deze werkt niet en ziet eruit als een vraagteken.

Niet geheel toevallig staan beide shares op de SMB-server, wellicht dat daar het probleem ligt? Alle andere shares (en dat zijn er nogal wat) kan ik namelijk wel browsen
Ik heb hier hetzelfde probleem met mijn Win2003 / Win2000 Standard servers, ik heb me alleen nog niet verdiept in een mogelijke oplossing. Welke versie van tiger gebruik je .2?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Misschien staat er onder Programma's -> Hulpprogramma's -> Adreslijsttoegang en dan Active Directory wat relevants om in te stellen? Zo kun je o.a. het te gebruiken netwerkprotocol instellen (smb of afp).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb daar al van alles geprobeerd.

Frustrerend dat de documentatie hieromtrent minimaal is.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-02 22:14
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 20:00:
Ik heb daar al van alles geprobeerd.

Frustrerend dat de documentatie hieromtrent minimaal is.
Krijg je geen foutmeldingen in de logs? Ik zal het weekend mijn test labje weer eens opengooien, een zien of ik het nog steeds kan nabootsen..

Verwijderd

Topicstarter
Log-foutmeldingen:

code:
1
2
3
===== maandag 25 juli 2005 10:55:16 uur Europe/Amsterdam =====
mount_smbfs: tree connect failed (extended security lookup2): syserr = Permission denied
mount_smbfs: could not login to server SERVER1: syserr = Permission denied

Verwijderd

ik had hetzelfde probleem (ons domein eindigd met .local dus dan werkt het gewoon niet)
ik heb het opgelost door met de hand de servernamen in de host file te zetten. daarna werkte alles perfect
Pagina: 1