Toon posts:

LPT sharen via het netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik een printerpoort sharen zodat ik de scanner op 2 computers tegelijk kan gebruiken.?
Beide computers hebben 98SE.

Verwijderd

Neen
Kan wel met Linux, niet met Windows.(Maar voor zover ik weet ok alleen met een SCSI kaart)

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 10:06

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Een scanner kun je niet sharen....onafhankelijk van de gebruikte interface (parallel, USB, SCSI)...omdat scanners via een TWAIN interface werken (software), en TWAIN heeft die functionaliteit niet.

Lijkt me trouwens ook vrij zinloos; je moet toch naar de andere computer toe als je iets onder de scanner wil leggen??

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
Computers staan naast elkaar(5 meter tussen).
Maar ik heb geen zin om elke keer de computer op te starten om een plaatje in te scannen die ik via ICQ moet sturen.

Verwijderd

je zult die computer sowieso wel gestart moeten hebben / starten want anders valt er vrij weinig te scannen ;)

Verwijderd

Lieve DynaMikeY,

zo te horen heb je kennelijk geen ervaring met linux. Kijk maar eens naar sane.

veel leesplezier

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 januari 2001 22:56 schreef broodrooster2 het volgende:
je zult die computer sowieso wel gestart moeten hebben / starten want anders valt er vrij weinig te scannen ;)
Niet bij nagedacht.
Maar het lijkt me toch handig om de scanner op beide computers te gebruiken. Zijn er ook geen tooltjes voor die een virtuele LTP aanmaakt oid?

Dat van die TWAIN drivers snap ik niet helemaal. Als ik op beide computers de TWAIN drivers instaleer, dan moet het toch geen probleem zijn?

Verwijderd

Je moet op de PC waar de scanner aanzit scannen en dan het bestand ergens zetten waar de andere PC erbij kan (in een shared directory). Je kunt nooit via het netwerk de printerpoort van de andere pc 'dupliceren', alhoewel dit wel een gaaf idee is :):), bestaat software om dat te doen naar mijn idee niet...

Misschien het gat in de markt ;)

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Je kunt er toch ook een switchbox tussen zetten? Dan kun je hem gewoon op twee pc's installeren... Het enige dat je moet doen voordat je gaat scannen is effe een knopje goed zetten...:) Lijkt me in jouw geval niet eens zo'n slechte oplossing...

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Een wat duurdere oplossing is een netwerkscanner, dus een scanner met een eigen netwerkinterface. Je kan hiermee vanaf elke PC scannen...

Byteripper.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:29

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Of een automagische switchbox! Die kijkt of er al een ander bezig is op die lijn en probeert dan na een bepaalde tijd te connecten.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Pagina: 1