Toon posts:

X700 pro AGP komt windows niet meer in

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb recentelijk een nieuwe grafische kaart aangeschaft, een sapphire X700 128mb pro (moederbord ondersteunt nog geen pcix).

systeemspecs:

asus k8v deluxe mobo
amd64 3000+
1gb ram
120gb hdd
iiyama mm904UT monitor
met windhoos xp sp2 erop.

Hiervoor had ik een nvidia kaart, de geforce FX 5600 xt.

Tot nu toe werkt alles, extra powerkabeltje gesplit naar de harddisk en de agp-kaart zoals aangegeven op het plaatje, met de splittert die geleverd werd met de kaart. Allereerst geprobeerd de nieuwste catalyst te downloaden, de 5.7 was net uit. Windows zelf laadt nog wel, maar bij het loginscherm geeft de monitor zwart beeld en komt er dat gare klikkende geluid uit wat normaal alleen gebeurt bij het veranderen van resolutie. Maar dan blijft hij dat doen, om de 5 seconden, zonder verder beeld te geven.

Rebootje ertegenaan, safe mode kwam ik nog net wel in. Hier de bijgeleverde drivers op CD geprobeerd (catalyst 5.3) die wonder boven wonder wél werkten.

Om een lang verhaal kort te maken, met catalyst 5.6 en 5.7 kom ik het normale loginscherm niet in, in veilige modus als ik vraag om resolutie te veranderen heeft dit geen effect. Als ik met catalyst 5.3 werk kom ik het loginscherm wel in, en zelfs gamen werkt, alleen bepaalde games weer niet (halflife 2 niet :? ) en hij geeft regelmatig reboots bij het surfen e.d.

Ati zelf was van mening dat de kaart kapot was, ze claimden dat de driver iets fout deed, dat de refreshrates niet meer werkten (wat opzich wel zou kunnen) en dat het aan mijn kaart lag. Dus omdat de drivers het fout doen ligt het aan mijn kaart 8)7

ruilen is msschien wel mogelijk, maar wordt lastig omdat de kaart via internet besteld is, zo'n 2 weken terug (was op vakantie).

Misschien dat ik er zo nog een windows reinstall tegenaan gooi, maar misschien hebben jullie nog betere ideeën ;)

Suuuggesties?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 13:21 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Je had de nvidie drivers gede-installeert op opgeschoont?

Van ati naar nvidia gaan of andersom is altijd behoorlijk wat schoonmaak werk!

There is no place like ::1

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:43
swampy schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 13:26:
Je had de nvidie drivers gede-installeert op opgeschoont?

Van ati naar nvidia gaan of andersom is altijd behoorlijk wat schoonmaak werk!
Sneller werkt een schone installatie van windows, heb je gelijk geen gezeur meer.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

cardinal808 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 13:37:
[...]

Sneller werkt een schone installatie van windows, heb je gelijk geen gezeur meer.
Dat is zeker waar! Het is gewoon zeer moeilijk om alle driver resten ook echt weg te krijgen!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Gedeïnstalleerd wel, ja. Maar de kaart werkt niet níet, hij werkt... half. zegmaar.

Heb er geen wilde driver removal programma's tegenaan gegooid...
Hmmm, misschien maar een windows reinstall dan :)

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 19:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Update:

okee, windows gereïnstalled. En hij doet het nog steeds niet ;(
Zelfde als eerst, de monitor blijft 'klikken' - van resolutie veranderen ofzo. Windows zelf start wel, want ik hoorde een prachtig startup-symfonie-orkest 8)7

Maar het ligt dus niet aan drivers. Dit is een schone windows-install.
Kan het iets hardwarematigs zijn, of is dit softwarematig :?

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 12:28
probeer het eens met knoppix zou ik zeggen :)
Pagina: 1