problemen gbit kaart in suse 9.3 syskonnect sk-98xx

Pagina: 1
Acties:

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik zat te twijfelen of ik dit beter in non-windows oprationsystems moest zetten of hier, toch maar hier.
Ik heb een syskonnect nic in mijn server zitten, en draait op suse 9.3, ik heb hem met ethtool naar de gigabit gezet, en hij zit op een netgear gigabit switch.

Alleen na een periode gebruik slaat ie vast en knipperen alle leds.
Heb cat5e bekabeling en heb naar mijn weten de ethtool instellingen wel goed staan.

eerst mijn ethtool overzicht over de kaart:

Supported ports: [ TP ]
Supported link modes: 10baseT/Half 10baseT/Full
100baseT/Half 100baseT/Full
1000baseT/Half 1000baseT/Full
Supports auto-negotiation: Yes
Advertised link modes: 1000baseT/Half 1000baseT/Full
Advertised auto-negotiation: Yes
Speed: 1000Mb/s
Duplex: Full
Port: Twisted Pair
PHYAD: 0
Transceiver: internal
Auto-negotiation: on
Supports Wake-on: g
Wake-on: g

wat ik wel appart vind dat ondanks de auto-negotiation instelling ik wel de linkspeed moet instellen, ik d8 dat zoiets automatisch hoort te gaan?

moet ik een instelling hardwarematig met een tool van de kaart verzetten of is er iets anders aan de hand?

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik heb ondertussen al weer wat dingen geprobeert, zoals de netwerkkaart in een ander slot gedaan, resultaat ervan zal de tijd uitwijzen nog, maar het viel me direct op dat in zowel Yast als de Suseplugger de kaart nu als een 9520 herkent, en heb ik nagekeken dit klopt ook wel! de kaart is een 9520! |:(
(wellicht heb ik nu wel drivers door een online update)
Maar het vreemde is dat de kernel wel de 98xx nog instaat, als ik bijvoorbeelde pc opstart dan staat daar de 98xx en als ik kijk op mijn phpstats pagina dan staat daar ook 98xx.
Weet iemand hoe ik dat weer goed krijg :/ ?

misschien kaart er helemaal uithalen > opnieuw opstarten > en weer in het slot doen?
dit heeft mij wel is veel problemen veroorzaakt dus ik ben wel benieuwd of iemand weet ofdat dit een oplossing kan zijn :p
ik test zowiezo nog ff verder ofdat het nu goed gaat met de 9520 nic in Yast en Suseplugger ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Dnc1n op 25-07-2005 16:27 ]