Advies: welk internet abonnement voor ouders?

Pagina: 1
Acties:

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-02 23:37
Graag zou ik jullie advies krijgen, want ik zie door de digitale bomen het bytes-bos niet meer.

De digitale revolutie heeft dan nu eindelijk huize BeQuietAndDrive's-ouders bereikt, en daar willen ze nu een PC aanschaffen. So far so good, maar er moet ook ge-internet gaan worden. Dus ben ik ingeschakeld om een internet abonnement van maximaal ca. 20 - 25 euro per maand te zoeken. Ze zullen het voornamelijk gebruiken voor surfen, maar in het weekend zal ook mijn broer erachter zitten en soms wat muziek downloaden, of wat van zijn Photoshop-projecten op-en-neer ftp-en.

Nu heeft chello het easy (512k download) abonnement, dat lijkt gunstig maar er zit een datalimiet op van 1 GB. Hoe snel zit je daaraan, heeft iemand hier ervaring mee?

Binnenkort gaan ze ook van ISDN 2 weer naar KPN analoog, dus ADSL komt dan ook binnen de mogeljikheden. Zijn hier interessante(re) opties?

Zoals gezegd, ik ben het hele overzicht kwijt van al die aanbieders, en dan klik je ergens op, blijkt de vermelde prijs een of andere introductieprijs of zo... ik hoop dat jullie wat advies hebben, ik heb zelf met ADSL namelijk geen ervaring.

Dank!

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:11
voor dit soort klussen heb ik ee voorkeur voor

www.internetten.nl

dat is een website die netjes een soort wizard heeft om een leuke (hosting)provider te selecteren. Vrij betrouwbaar en lekker helder opgezet

ff gedaan voor mijn adres

[ Voor 21% gewijzigd door nsa1984 op 22-07-2005 13:13 . Reden: ff gedaan heb toch niks beters te doen ]

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

die 1GB heb je zo als je je FTP open hebt staan. Bij fotoshop bestanden denk ik aan bestanden van enkele 10tallen MBs per stuk, dus als je dat een weekendje doet, samen met muziek downloaden zit je er zo aan.
Ik zou dan kijken naar een FUP ipv een harde datalimiet

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
ik zou gaan voor direct adsl van kpn

kost 2 tientjes in de maand, en naar mijn ervaring werkt het perfect.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:03

Wildfire

Joy to the world!

Gewoon ADSL nemen, bv. Demon ADSL 512/256 voor E19,95 p/m en geen datalimiet (zie www.dslexpress.nl). Momenteel loopt er een aanbieding voor geen aansluit- en modemkosten.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik zelf zit net rond te kijken voor mij ouders en zus, en vond http://www.wanadoo.nl/adsl/ wel erg intressant. 4Mbit voor €22,50

Mijn ouders zitten nu op de kabel (cable4u), daarmee zitten ze op 2Mbit en betalen ze €40,39, nu bijna de helft en 4Mbit.

Misschien ook wel intressant voor jou?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• BeQuietAndDrive
Bedankt zover!

Als ik dan bij KPN ADSL direct Go kijk, dan adverteren ze dat voor 19,95 per maand. Klik ik verder, krijg ik dit:
ADSL Go
KPN € 19,95
ISP € 7,00
Totaal € 26,95

Dus eerst denk je hee, dat is goedkoop, komt er sneaky alsnog 7 euro per maand bij.

Bij Demon staat er alleen dit:
Demon DSL Express 512 / 256 EUR 19,95 / Maand

Komen daar ook nog extra kosten bij?

Die Wanadoo is leuk, maar zodra je de postcode check doet, kun je alle andere ADSL-producten kiezen behalve die ene interessante.......... :(

[ Voor 16% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 22-07-2005 14:03 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 13:57:

[..]

Nee, dat is het volledige maandbedrag. Voor E19,95 ben je bij Demon onder de pannen voor een 512/256kbit verbinding. Snel zat voor surfen, mailen en af en toe 's wat MP3tjes binnenslurpen via P2P.

Verwijderd

Ik zit op dit moment ook in hetzelfde schuitje. En vond dit abbonement:

Speedlinq X-tra: 1024
1024/512 voor 20,00 eur in de maand. Gratis aansluitkosten en gratis modem.
Fair use policy. En nu hebben ze actie tot 1-8, de eerste 6 maanden 9,95 p/m.

Lijkt mij wel interesant... weet niet wat jij ervan vind.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Zeker bij ouders die voor het eerst een PC en een internetabo aanschaffen: zorg er voor dat auto-updates en beveiliging goed is geregeld. (Als ik mijn ouders als voorbeeld kan nemen, is geen Windows nemen al een pre). Anders ros je binnen no-time enige limiet er doorheen doordat er trojaanse paarden langs komen.

Een FUP lijkt me inderdaad handiger, zeker als je geen idee hebt van het komend gebruik. Misschien ontdekken ze wel webcams, webradio, etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Terw_Dan schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 13:11:
die 1GB heb je zo als je je FTP open hebt staan. Bij fotoshop bestanden denk ik aan bestanden van enkele 10tallen MBs per stuk, dus als je dat een weekendje doet, samen met muziek downloaden zit je er zo aan.
Ik zou dan kijken naar een FUP ipv een harde datalimiet
Ik hier nu thuis met een 1,5 gb limiet per maand, met 4,5 fanatieke gebruikers (eentje wat minder vandaar die 0,5 :P ). We moeten ons gruwelijk inhouden om eigenlijk niets te downloaden en we zitten nu op 3gb p/m. Je gaat er zo over heen. Zeker als je ouders het internet gaan ontdekken en er fervent gebruik van gaan maken. Dat laatste is natuurlijk heel moeilijk in te schatten, voor alleen e-mail en af en toe surfen is 1 gb meer dan zat... maar wil je iets meer dan dat, heb nooit genoeg aan 1 gb.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:33
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 13:57:
Bedankt zover!

Als ik dan bij KPN ADSL direct Go kijk, dan adverteren ze dat voor 19,95 per maand.
Dit is het actietarief. Dit stijgt na 6 maanden na 21,95. Dat wordt niet meer!
Klik ik verder, krijg ik dit:
ADSL Go
KPN € 19,95
ISP € 7,00
Totaal € 26,95
Dit is het bedrag dat je betaalt wanneer je gebruik maakt van een andere oplossing dan Direct ADSL, zoals Planet Internet, XS4ALL (is duurder dan 26,95), e.d.). Dit geldt dus niet voor D-ADSL, omdat dit product in de markt is gezet als verbinding-zonder-extra's, dus geen email (heb je Gmail voor), geen newsgroups (zullen je ouders niet interesseren) en geen homepage (heb je ook andere alternatieven voor). Daardoor 'bespaar' je die 7 euro.
Dus eerst denk je hee, dat is goedkoop, komt er sneaky alsnog 7 euro per maand bij.
Niet dus ;)

Nee :)
Die Wanadoo is leuk, maar zodra je de postcode check doet, kun je alle andere ADSL-producten kiezen behalve die ene interessante.......... :(
Wanadoo Family wordt via een andere leverancier geleverd, bij mijn weten door BBned en niet door KPN. Het is wel van belang dat BBned wel dekking heeft bij jouw huis, anders gaat dit hem niet worden. Dit geldt overigens ook voor Demon DSL dan, want ook zij maken gebruik van BBned.

[ Voor 13% gewijzigd door rclahsen op 23-07-2005 09:28 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
't Gaat om je ouders, dan zal jij de helpdesk functie vervullen denk ik? Vergeet kosten per minuut van de helpdesk niet mee te nemen in je overweging.

Demon heeft een gratis helpdesk, Wanadoo is 10c p/m en Speedlinq is 70c p/m!

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Ik heb voor 19,95 per maand: Versatel Family, drie jaar lang nul minuten storingen, 1024/320 als snelheid. Het eenigste wat in die drie jaar is verandert is de prijs (34,95 naar 19,95) en de snelheid (512/129 naar 1024/320). Maar nooit storingen gehad. Vedrder snelle helpdesk, heb ze nooit gebeld via de telefoon, maar vragen via email werden zelfs op pasen binnen een halfuur beantwoord.

(*Noot: Ik heb wel problemen gehad: Mijn modem en mijn Windows 98SE systeem houden niet van elkaar, maar mijn Windows 98SE systeem houd op het moment drie kwart van de tijd niet eens van de startknop, Software op de PC is eenorm gaar namelijk. Maar goed, door softwareproblemen valt het internet heel af en toe wel weg.)

Verder valt Chello gewoonweg af, omdat inderdaad Easy een limiet heeft van 1GB (Intern word je bij 2GB gethrottled). Verder zijn mijn ervaringen met de helpdesk heel slecht, mailtjes worden pas naar meer als een week beantwoord, vaak wachtrijen aan de telefoon, en veel mensen die beperkte kennis van zaken hebben.

Over de andere aanbieders van DSL/Cable kan ik weinig zeggen, geen ervaringen mee.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2005 10:38 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Waarom niet van Speedlinq? € 25 en je hebt een 5 mb lijntje. Of als je nog goedkoper wil aanpakken neem je van Tiscali en neem je het nummer mee van de analoge lijn en daar betaal je dan 10 euro aan de kpn en tiscali levert gratis het nummer aan en voor 29,95 heb je dan een 4 mb lijn.

Ik vind wel dat KPN iets makkelijker en betrouwbaarder is(helpdesk even wat beter en storingen melden, functioneren ook als helpdesk voor xs4all, planet en hetnet(vooral de storingsdienst)).

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-12-2025
rclahsen schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 09:26:
[...]

Wanadoo Family wordt via een andere leverancier geleverd, bij mijn weten door BBned en niet door KPN. Het is wel van belang dat BBned wel dekking heeft bij jouw huis, anders gaat dit hem niet worden. Dit geldt overigens ook voor Demon DSL dan, want ook zij maken gebruik van BBned.
Wanadoo ADSL Direct wordt geleverd via BBNED. Family wordt geleverd op basis van hun eigen netwerk.

zie ook: http://web.wanadoo.nl/internet_archief_66-43073-1.html

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

rclahsen schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 09:26:

[..]

Correctie: Demon levert ook via het voormalige BabyXL.

• BeQuietAndDrive
Hartelijk dank voor jullie reacties. Demon is een van de weinigen die bij de postcode check aangeeft ADSL te kunnen leveren bij mijn ouders, dus ik denk dat het die wordt. Versatel kon het niet, en Wanadoo levert dat Family abonnement niet. En over Demon lees ik veel positieve dingen, dus ik denk dat we voor die gaan.

Moeten ze wel die actie van gratis aansluitkosten even doorzetten tot in augustus, want dan pas wordt de huidige ISDN 2-lijn terug naar analoog gezet, en eerder ga ik geen ADSL aanvragen natuurlijk ;)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 10:43:
Hartelijk dank voor jullie reacties. Demon is een van de weinigen die bij de postcode check aangeeft ADSL te kunnen leveren bij mijn ouders, dus ik denk dat het die wordt. Versatel kon het niet, en Wanadoo levert dat Family abonnement niet. En over Demon lees ik veel positieve dingen, dus ik denk dat we voor die gaan.

Moeten ze wel die actie van gratis aansluitkosten even doorzetten tot in augustus, want dan pas wordt de huidige ISDN 2-lijn terug naar analoog gezet, en eerder ga ik geen ADSL aanvragen natuurlijk ;)
Je zou natuurlijk Demon kunnen mailen of ze het daadwerkelijke proces van het ADSL aansluiten pas later beginnen zodat je van de actie kunt profiteren, met uitleg over je situatie.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:50

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wildfire schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 11:01:
[...]

Je zou natuurlijk Demon kunnen mailen of ze het daadwerkelijke proces van het ADSL aansluiten pas later beginnen zodat je van de actie kunt profiteren, met uitleg over je situatie.
Dat kun je vergeten is mijn ervaring. De actie die nu bij Demon loopt is al zowat semi permanent is mijn ervaring.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Ik zie hier veel mensen die lopen te denken aan een Speedlinq abonnement. Ik kan daar maar één ding op zeggen:

NIET DOEN

Heb zelf een 3072/1024 abonnement bij Speedlinq en zou er nog liever vandaag dan morgen af willen. Ik geef jullie een paar redenen:

- Fair Use Policy. Maar in de kleine lettertjes staat dat bij mijn snelheid er een limiet is van 35 GB per maand. Da's nog geen 1 GB per dag... Zeg maar dag tegen de films die je wilt downloaden. Ga je namelijk consequent over de limiet heen dan krijg je van Speedlinq automatisch een sneller en dus duurder abonnement. Gelukkig hebben ze zelf ook ingezien dat dat niet zomaar kan maar daar hebben ze iets op gevonden: je wordt geknepen. Niet in snelheid, maar als je veel up- en download wordt de verbinding gewoon verbroken. Modem ompluggen en de verbinding is er weer. En dat brengt me op reden 2:

- De Helpdesk. 0,70 Euro per minuut en je hangt gegarandeerd minimaal 15 minuten in de wacht. Daarna wordt je geholpen door de zoon van de plaatselijke groenteboer, oftewel iemand die zijn verplichte verhaaltje vanaf papier voorleest zonder waarschijnlijk ooit een computer van dichtbij gezien te hebben. Bovengenoemde klacht over het wegvallen van de verbinding (soms wel 10 keer in een uur) had als oorzaak een defecte splitter. Gelukkig weet ik uit betrouwbare bron dat een splitter alleen kapot gaat als je 'm heel hard op de grond gooit of als hij verbrand maar daar wilde de helpdeskmedewerker niet aan. Ik heb de klacht toen maar via e-mail doorgestuurd naar de klachtenafdeling. Ik heb 2 mailtjes gestuurd en daar heb ik alleen automatisch gegenereerde bevestigingen op gekregen (met de belofte dat er binnen enkele dagen een reactie zou komen, maar helaas). In de 2e mail heb ik gedreigd de automatische incasso stop te zetten en dat heeft geholpen. Eventjes dan toch. Een week lang geen enkele verbroken verbinding. Maar daarna was het weer raak. De automatische incasso is nu dus stopgezet.

- De Nieuwsgroepen. Of beter, het ontbreken daarvan. Speedlinq kent ze wel maar je kunt ze niet gebruiken. Zoals gezegd, ik download nogal wat (via eMule en DC++) en sinds kort gebruik ik ook FTD en GrabIt om vanalles en nogwat te downloaden vanuit de nieuwsgroepen. Alleen is er tot op heden nog geen enkel bestand compleet binnengekomen. Ik download 4,5 GB binnen een uur (!) en zit dan te kijken met corrupte en incomplete files. Waardeloos dus. Maar is volgens Speedlinq bedrijfspolicy (lees de voorwaarden).

Ik kan nog wel even doorgaan maar ik hoop dat bovengenoemde feiten voldoende aangeven hoe ik over Speedlinq denk: eens maar nooit weer. Geloof me, het zal bij elke provider wel iets zijn maar zo slecht als bij Speedlinq heb ik het in 15 jaar internet nog nooit getroffen...

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
Nu is het ook niet fair om binary usenet af te schuiven op je ISP. Bij veel ISP's is het een extra (expirimentele) dienst die niet als onderdeel van het product wordt aangeboden. Er zijn maar enkele ISP's waar het ondersteund wordt aangeboden.

Wil je een goede binairy usenet toegang zorg je voor een abonnementje bij een bedrijf dat je dat aanbiedt zoals Tweaknews of Eweka in nederland.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 03:14:

<blaat verhaal>

Geloof me, het zal bij elke provider wel iets zijn maar zo slecht als bij Speedlinq heb ik het in 15 jaar internet nog nooit getroffen...
Toch wel cool dat je 15 jaar internet heb, terwijl het pas 12 jaar in nederland particulier beschikbaar is.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-02 18:37

PcDealer

HP ftw \o/

Gewoon Demon pakken indien mogelijk. Heb ik veel plezier van gehad, alleen jammer dat het op mijn nieuwe adres niet beschikbaar was. Nu KPN Direct ADSL, ook geen problemen mee.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 03:14:

[..]

Heb zelf een 3072/1024 abonnement bij Speedlinq

[..]

Ik download 4,5 GB binnen een uur (!)

[..]
Kan niet. Met een 3072 kbit/sec download kom je per uur hooguit aan zo'n 1.3 gigabyte.

Zelfs al zou je 8192 kbit/sec download hebben, dan kom je in ideale omstandigheden nog steeds niet verder dan zo'n 3.5 gigabyte per uur...

[ Voor 20% gewijzigd door Wildfire op 07-08-2005 11:01 ]

Verwijderd

Grolsch schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 13:32:
ik zou gaan voor direct adsl van kpn

kost 2 tientjes in de maand, en naar mijn ervaring werkt het perfect.
Dit advies vind ik niet zo goed. Ouders willen op de eerste plaats kunnen mailen met hun internet-verbinding, en dat krijg je er bij Direct-adsl nou net niet bij. Dan moeten ze gaan web-mailen en da's toch ook niks?!

TS heeft het mailen er niet bijgezet maar lijkt me een beetje logisch...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mijn ouders hebben alletwee direct adsl (de ene go, de andere lite) en vinden het prima werken hoor. Ze mailen allemaal met gmail of hotmail en vinden het overzichtelijk en handig werken (overigens heeft mijn moeder nog een zonnet.nl adres, die ook prima via pop3 te gebruiken is).

Ik vind direct-adsl wel een mooie. Nette prijs, snel zat voor snel en soepel internetten en zo af en toe eens wat muziekjes downloaden, geen nare data limiet, geen opzegtermijn van een jaar na het 1e jaar, stabiel, goede helpdesk en maar 1 helpdesk (je kan eindelijk nooit meer naar kpn verwezen worden, wat alle overige isps nog weleens willen doen) een betrouwbaar merk (niet echt een argument, maar voor het gevoel van ouders misschien wel relaxed).

Ik zou m'n ouders in elk geval nooit aan de speedlinq of aanverwantte ISP's helpen :o.

Dus tenzij je echt perse via pop mail wil mailen, vind ik d-adsl voor ouders een schitterend product.

[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 07-08-2005 13:24 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Heeft iemand van jullie ervaring met het overstappen van kabel (UPC) naar ADSL? Ik heb inmiddels geen vaste ( kpn of upc ) telefoonaansluiting meer en in november wil ik van UPC (chello) af. Moet ik eerst weer een KPN nummer aanvragen om ADSL te kunnen aanvragen en welke kosten komen daarbij kijken? Ik begrijp dat Wannadoo een eigen netwerk gebruikt, is dat dan zonder KPN-lijn? Hopelijk kan iemand mij meer helderheid verschaffen want van die websites word ik niet veel wijzer... :?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

als je adsl via een telefoonlijn met nummer enzo van kpn wil, moet je eerst een werkende telefoonlijn hebben van kpn, dan kan daarna adsl worden aangesloten. Dat laatste duurt gemiddeld 7-10 dagen, maar officieel is het "binnen 22dagen".

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• DJSmiley
  • Laatst online: 16:08
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 15:25:
Heeft iemand van jullie ervaring met het overstappen van kabel (UPC) naar ADSL? Ik heb inmiddels geen vaste ( kpn of upc ) telefoonaansluiting meer en in november wil ik van UPC (chello) af. Moet ik eerst weer een KPN nummer aanvragen om ADSL te kunnen aanvragen en welke kosten komen daarbij kijken? Ik begrijp dat Wannadoo een eigen netwerk gebruikt, is dat dan zonder KPN-lijn? Hopelijk kan iemand mij meer helderheid verschaffen want van die websites word ik niet veel wijzer... :?
KPN aanvragen kost je (uit mn hoofd) 47,55 eur (aansluitkosten) en daarnaast zit je een jaar lang aan (minimaal) belbudget vast (a 9.50 eur ofzo per mnd).
Je ISP kan ook de hele lijn overnemen, maar dan rekenen ze de 9,95 eur kaal-koper-onderhoud meestal door, kun je dus net zo goed belbudget houden.

Mijn ouders gaan binnenkort ook switchen van provider. Ik heb nu Demon 8/1, en ga 't huis uit... De Demon lijn overnemen willen ze waarschijnlijk niet. (Moeder moet-en-zal Filternet, en ze wil geen open verbinding in huis hebben). Heb alle mogelijkheden op een rijtje gezet (waarbij filternet gewoon dus t duurste is, ook nog eens 75 eur aansluitkosten).

Beste is denk ik om een overzicht te maken wat voor je ouders van toepassing is (nadat ze de isdn opgeheven hebben, dan kun je pas adsl aanvragen), en in dat overzicht ALLEEN de abbonementen die voor hun van toepassing zijn.
Usenet zal voor de meesten totaal niet van belang zijn. Mail? Geen idee. Ik heb eigen domein dus mijn ouders hebben aan een kale verbinding genoeg.

Daarnaast is in mijn geval alleen KPN adsl en BBNed beschikbaar, alle (soms leuke) aanbiedingen van Versatel, BabyXL enz heb ik nogal weinig aan.
Pagina: 1