Toon posts:

Maxtor Harddisk boot niet meer na format

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een maxtor harde schijf (40 gb) geformatteerd en win xp opnieuw geïnstalleerd.
Hiervoor werkte de schijf nog maar nu kan hij niet meer booten van de schijf.
In bios is ze nog te vinden, ik heb al verschillende keren opnieuw proberen formatteren en windows herinstalled maar dit helpt niet.
De eerste keer heb ik wel een error gekregen dat hij niet volledig kon formatten. Hij vroeg om na te checken of de ide kabel nog wel goed aangesloten was. Bij de volgende formatten heb ik geen foutmeldingen meer gekregen.
Wat zou ik kunnen doen om dit op te lossen? Zou hd kapot zijn, hoewel ze nog in bios staat?

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:36

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Als je boot met WinXP cd. Wat geeft hij dan weer? Herkent hij de schijven? Zoja, welk FS herkent hij, of ziet hij ze als unallocated?

Verwijderd

Topicstarter
ja hij herkent de schijf als NTFS
De eerste keer gaf hij wel verkeerde informatie over de HD, de capaciteit was veel te groot.
Nu geeft hij wel de juiste capaciteit weer, 40 GB
Ook bij het booten gaf hij voor de primary master ipv de maxtor HD allemaal tekens
Dit is nu ook terug ok.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-02 15:19
Powermax even uitproberen

http://www.maxtor.com/por...oadID=22&displayEULA=true

Lijkt erop dat de schijf aan het einde van z'n latijn is

Gooi eerst de partities eens weg en maak daarna een 10gig c aan en formatteer die volledig. Zou kunnen zijn dat er een zooi Bad Blocks op een deel van de schijf staan

[ Voor 32% gewijzigd door KaMiKaZe op 22-07-2005 12:40 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.