[DELL PowerEdge]Memory prijzen?

Pagina: 1
Acties:

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Hmm.. weet niet of dit nou beter past in PNS of hier, of.. naja..

Even over de PowerEdge geheugenmodules (DDR2, ECC, Reg). Ik sta op het punt om een aantal 2850's aan te schaffen, maar ik sla steil achterover van de prijzen die ze voor het geheugen durven te vragen. Je betaalt voor een 1GB module ongeveer 300-350 euro.

Afbeeldingslocatie: http://www.hongens.nl/foto/foto.asp?foto=geheugenprijzen.gif

Terwijl als ik in de pricewatch kijk, dan betaal ik hier ongeveel een goeie 100-150 euro per module, of 200-250 euro voor deze

Hebben ze bij Dell modules met een gouden randje? Of hebben die speciale timings (van timings, CAS, CL3, CL4, etc, heb ik geen drol verstand)

Nu wil je natuurlijk niet bezuinigen op zulke kritieke componenten in je productieomgeving, maar als ik een doos wil met 4GB (dus 3GB extra) betaal ik daar 1170 euro extra voor bij Dell. Als ik een doos koop met 1GB, en ik koop 3 losse modules a 150 euro, spaart me dat 720 euro uit per server. Dat vind ik nogal de moeite. (En ik hoef de verschillende modules niet te mengen, als ik 4 servers koop, stop ik de originele 4 modules bijvoorbeeld in 1 machine, en koop dan 12x 1GB modules voor de overige 3)

Wat zouden jullie doen? Iemand van jullie ervaring met geheugen omprikken bij dit soort servers?

En hoe zou het met de support zitten? Natuurlijk geen support op de modules die ik koop, maar moet er perse een Dell stickertje op je geheugenmodules zitten voordat die Dell monteur je stukke raid-controller vervangt?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou lekker los geheugen kopen. Dell vraagt idd belachelijke prijzen terwijl als je gewoon Kingston geheugen koopt je ook met prima geheugen zit waar je ook prima garantie op hebt, terwijl je echt flink bespaart.

• Database freak
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-01 12:56
Zo maakt Dell haar winst! Lage prijzen voor de basis configuraties waarmee ze adverteren en alles wat je extra bijkoopt wordt je kompleet uitgekleed. Kijk maar eens wat je extra bijbetaald voor een grafische kaartof extra harde schijf of een groter scherm.

Gewoon los kopen en als er problemen met je Dell zijn je originele geheugen er weer in zetten. Als je wil combineren, het 'origineel' Dell geheugen dat er nu in zit plus een nieuwe 1GB DDR2 reep let er dan op wat je het zelfde merk en type neemt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Database freak schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 11:42:
Zo maakt Dell haar winst! Lage prijzen voor de basis configuraties waarmee ze adverteren en alles wat je extra bijkoopt wordt je kompleet uitgekleed. Kijk maar eens wat je extra bijbetaald voor een grafische kaartof extra harde schijf of een groter scherm.

Gewoon los kopen en als er problemen met je Dell zijn je originele geheugen er weer in zetten. Als je wil combineren, het 'origineel' Dell geheugen dat er nu in zit plus een nieuwe 1GB DDR2 reep let er dan op wat je het zelfde merk en type neemt.
Zelfde merk is an sich niet eens nodig. Als de chips die op de dimmetjes zitten maar compatible zijn met het mobo dan werkt het wel.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Sterker nog, zoals de prijzen daar staan, betaal je ongeveer 400 euro voor een reepje van 1GB.
Die bovenste is een setje van 1 GB, dus 2 x 512MB. Dan betaal je dus echt wel een hoofdprijs ja.
Als je naar de 2e set kijkt, 2 x 1 GB voor 840 euro, betaal je dus 420 euro voor een 1GB module...
Da's wel erg duur...

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Weet jij welke machine/geheugenmerk combinaties getest en goedbevonden zijn voor deze DELL servers? Weet jij dus wat voor merk en type DDR2 geheugen erin kan zonder hardware conflicten? Je bent dus gegarandeerd van 100% stabiliteit ongeacht welk merk/type/config DDR2 ECC je plaatst?

(sorry, dat was misschien iets te sarcastisch.)

Ik zou zelf gewoon op zeker spelen als dit gaat om een serveromgeving. Voor een workstation kan je misschien nog de luxe van dat risico nemen, en voor een thuis PC al helemaal, maar niet voor iets dat productie voor z'n rekening neemt.

Reepjes van 2 GB DDR2 ECC single rank (alle chips gelinkt naar één bank/kant) zullen trouwens inderdaad wel erg duur zijn. High-end, en nou niet echt een grote afzetmarkt.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• axis
Database freak schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 11:42:
Als er problemen zijn, dan liggen een aantal grote websites op hun gat, en ik moet ik in de auto naar A'dam (1,5 tot 2 uur) om even een dimmetje om te wisselen.. niet echt handig.

Het blijft natuurlijk een lastige afweging..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 moet nog steeds terugdenken aan een Dell C600 waar toch echt geen ander geheugen in kon dan wat ze bij Dell zelf verkochten :/

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Fabrikanten als Kingston e.d. hebben vaak zo'n 'memory configurator' op hun site, kun je kijken welke types (min of meer) gegarandeerd werken in die machine.
Zijn wel weer duurder dan hun 'standaard' producten, maar mogelijk nog steeds goedkoper dan Dell.

Verwijderd

Koop eerst 1 moduletje om te testen? Doet ie het goed koop je er nog 10 :+

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

axis schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 12:31:
[...]

Als er problemen zijn, dan liggen een aantal grote websites op hun gat, en ik moet ik in de auto naar A'dam (1,5 tot 2 uur) om even een dimmetje om te wisselen.. niet echt handig.

Het blijft natuurlijk een lastige afweging..
In mijn ogen dus niet: Het zijn servers met belangrijke taak. Dan ga je niet de kantjes er vanaf lopen. Downtime op meerdere grote websites kan je veel meer kosten dan je nu uit denkt te sparen op wat geheugen modules. Dus: op zeker spelen, als je het mij zou vragen.

Natuurlijk verdient DELL lekker op die geheugen modules. Daar staat tegenover dat ze complete serverparken hebben staan waar die dingen 24/7 aan stress tests onderworpen worden. Dat geeft je meer zekerheid dan "ik regel zelf wel wat DDR2 ECC reepjes".

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Heb voor een Poweredge SC4120 ook hetzelfde dilemma gehad.
Uiteindelijk gewoon Dell compatible geheugen gekocht.
Corsair (DDR2 ECC registred). Ze geven garantie dat het werkt.
Ook het type KTD geheugen van Kingston moet werken, De valueram
modules (KTV) schijnen niet altijd te werken.
Het compatible geheugen is duurder als de gewone dimms, maar niet
zo enorm duur als dat van Dell

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:43
JumpStart schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 12:50:
[...]

In mijn ogen dus niet: Het zijn servers met belangrijke taak. Dan ga je niet de kantjes er vanaf lopen. Downtime op meerdere grote websites kan je veel meer kosten dan je nu uit denkt te sparen op wat geheugen modules. Dus: op zeker spelen, als je het mij zou vragen.

Natuurlijk verdient DELL lekker op die geheugen modules. Daar staat tegenover dat ze complete serverparken hebben staan waar die dingen 24/7 aan stress tests onderworpen worden. Dat geeft je meer zekerheid dan "ik regel zelf wel wat DDR2 ECC reepjes".
Dell koopt gewoon kingston, crucial, dane-elec, andere merken geheugen in. Tegen de laagste prijs, en dit geheugen zal misschien door Dell even getest worden. Maar in de fabrieken van vele geheugenfabrikanten wordt het allemaal wel getest op hoge temperaturen.

• Database freak
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-01 12:56
Sorry had er over heen gelezen dat het om een 24x7 server ging, ja dan moet je gewoon alles van DELL kopen, alleen al om hun on-site garantie te kunnen gebruiken, als er een DELL monteur lang komt en ziet er vreemde Dimms in dan raakt ie het apparaat geen eens meer aan.
Ik zou er dan ook die zilvere of gouden SLA bij kopen dat als er iets mis is met je server DELL het binnen X-uur onsite op komt lossen.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Via de Kingston memory confurator krijg je ook geheugen wat voor Dell geschikt is, mijn ervaring is dat dat goed werkt, heb het met PowerEdges 2400's en 4600's gehad. Het geheugen van kingston is er voor getest en is feitelijk hetzelfde geheugen. Maar voor je iets bestel zou ik naar je account manager bellen want die prijzen zijn vaak hoger dan waar je het voor krijgt.

Heb voor een werkstation eens 2GB ram gekocht via Dell wat op de site stond voor 1000€ en hoefde er maar 200€ voor te betalen :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• axis
FastBunny schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 13:03:
Heb voor een werkstation eens 2GB ram gekocht via Dell wat op de site stond voor 1000€ en hoefde er maar 200€ voor te betalen :)
Hmm.. heb inderdaad nog niet met onze account manager gesproken.. Da's wel een slim idee..

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik verkoop zelf White Lake geheugen. Het merk garandeert en heeft ook getest op de betreffende servers en het moet werken. Ik heb zelfs geheugen gehad dat zelfs Compaq niet eens uitkon komen omdat het bord maar werkt tot een max van 64 mb en ik had er 160 mb in zitten. Er zou namelijk een chipsetbeperking op zitten maar helemaal niets van gezien(en werkte ook voor de volledige 160 mb). Dit geldt ook voor andere server die ik heb uitgebreidt zonder problemen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1