Toon posts:

[WK2003] Server krijgt zwart scherm naar 2 dagen

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.

Ik heb een server draaien met win2003, exchange enz..
Op een AMD 1.6 Ghz met 512DDR.
Hij start goed op en loopt ongeveer 2 dagen stabiel

Dan krijg ik in de gaten dat de server in eens offline is, als ik dan lokaal ga kijken op de monitor, zie ik grijs/zwart beeld...monitor krijgt wel signaal....en hij geeft verder geen kick meer.

Ik druk dan op de reset knop, en hij loopt weer voor gemiddeld 2 dagen...

In de event viewer heb ik niks kunnen vinden....dus het lijkt een hardware probleem...

Iemand enig idee?

Alvast bedankt!

Marc

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
Wat heb je al gedaan om te controleren of het een hardware probleem is. Voltages voeding controleren (onder load), memory controleren, power saving uitschakelen in bios, bios updaten, binnen windows power saving voor oa netwerk kaart uitschakelen, al sp1 voor w2k geinstalleerd.
Draaien er geschedulede process op de server. Loopt op een vaste tijd vast of tijdesn een back-up, noem maar op.

Geef daarnaast ook een opsomming van de hardware waarop de w2k3 draait. Dit kan onder meer inzicht geven.

[ Voor 35% gewijzigd door LeNNy op 22-07-2005 13:10 ]

Verwijderd

gebruik de zoekfunctie is. en lees de faq eens door.

doe ik ook altijd

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 11:27:
Ik heb het volgende probleem.

Ik heb een server draaien met win2003, exchange enz..
[...]
Ik druk dan op de reset knop, en hij loopt weer voor gemiddeld 2 dagen...
:X

Als jij denkt dat het door je bak keihard te resetten beter gaat worden...

Kun je er dan ook niet meer via RDP bij?
Ik zou toch eens kijken naar je system eventlog bij het opstarten, als je daar ACPI/AMLI errors tegenkomt is je bios van je mobo misschien niet geheel compatible.

Ook een keer meegemaakt op een AMD1100 met een msi k7tpro, biosflash deed wonderen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
das het probleem juist, kan dan ook niet meer via rdp connecten, hij doet niks meer...
Dus kan niet anders dan harde reset.

Het enigste wat in de system event staat is:

The previous system shutdown at 4:04:07 PM on 7/21/2005 was unexpected.

Ga nu Motherboard monitor installeren en kijken of ik daar iets tegen ga komen...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-08 16:49
Het enige wat je in feite zegt is dat jouw machine crashed, je geen flauw idee hebt wat 't kan zijn en of wij het weten. Well do I've got news for you: nee, dat weten we niet!

Je geeft ons helemaal niets om mee te werken, maar dan ook helemaal niets. Ik stel voor dat je de PMG FAQ doorneemt en dan met name het stuk met de Troubleshooter. Probeer eerst het een en ander uit zodat je in ieder geval mogelijke oorzaken kunt elimineren. Mocht je na van alles en nog wat geprobeerd te hebben nog steeds met ellende zitten, by all means, open een nieuw topic met daarin wat je allemaal geprobeerd hebt. Dan kunnen we je veel sneller en gerichter helpen :) Nu blijft het maar raden en gissen naar vreselijk veel mogelijkheden en daar is niemand bij gebaat :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.