[FLASH] Muiscursor positie bepalen indien niet binnen stage

Pagina: 1
Acties:

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04 01:13

SveNRG

Onderweg

Topicstarter
Ik wil een flash banner maken die reageert op de x coords van de muiscursor. Op zich geen probleem, zou het niet zo zijn dat ik wil dat hij ook buiten de banner zelf de beweging registreert. Dus als je met de muis niet over de SWF heen hangt moet hij volgen. Weet iemand of dit uberhaupt mogelijk is? Ik kom er niet uit met google. Daar vind ik alleen info over actionscripts die de flash movie weer naar een idle state laten terug gaan zodra je de stage verlaat met je muiscursor.

All that you know, is at an end

Verwijderd

Volgens mij kan dit alleen maar als je in de Flash de muis indrukt en je vervolgens met je muis buiten de Flash komt. De Flash heeft dan namelijk de focus en alle muis invoer gaat dan ook naar de Flash. Doe je dit niet dan zal Flash niet kunnen zien waar je muis cursor zich op het scherm bevindt.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Theorie: met javascript proberen de muispositie + swf positie te bepalen en die doorgeven aan de flash?

Zou niet weten of dit werkt en hoe toepasbaar dit is. Daarnaast moet je dan rekening houden met gebriukers zonder js

Human Bobby

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Justice schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 11:42:
Theorie: met javascript proberen de muispositie + swf positie te bepalen en die doorgeven aan de flash?
dit werkt denk ik wel, maar binnen een banner kun je vaak geen javascript gebruiken; maar hte zou een interessant experimentje zijn.

Stoer; Marduq