Toon posts:

HD voor de derde keer dood.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorig jaar heb ik een nieuwe pc gekocht met een udma schijf. Na twee weken was de schijf kapot, de bios zag de hd niet meer en hij maakte tikkende geluiden. Nou ja kan gebeuren... dus ik een nieuwe hd gekregen in de winkel. Half jaar later kreeg ik errors tijdens het opstarten dat xp gerepareerd diende te worden, met fdisk de hd gecontroleerd en hij vond een paar badsectors. Dus weer een nieuwe hd gehaald met een hd koeler er bij omdat ik het iedee had dat de hd misschien wel eens te heet zou kunnen worden. Maar ook dit heeft niet mogen baten want gister wilde mijn pc weer niet opstarten, bleek dat er weer badsectors op mn hd zaten.

Heeft iemand een idee wat dit nou elkekeer kan veroorzaken??? ik weet niet meer waar ik het moet zoeken. Of heb ik gewoon super veel pech??? |:( alvast bedankt!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:53
Post eens wat meer informatie over je systeem, ik denk dat je voeding niet helemaal in orde is. verder kan bij echt te hoge temperaturen de temp problemen veroorzaken, maar denk dat je je voeding eens moet vervangen.

Specs

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:53
nevermind

[ Voor 93% gewijzigd door asfaloth_arwen op 22-07-2005 10:43 . Reden: dubbel :'( ]

Specs

Verwijderd

wat is het merk en type van de HDD en van het moederbord en de bios versie ???
Ik heb zoiets gehad met een aldi bak ...

Verwijderd

Topicstarter
De eerste twee keer had ik er een Maxtor hd in zitten, nu zit er een Western digital in.
De tempertatuur van mn hd loop niet verder op dan 35 graden (volgens hd monitor) nou dat moet een schijf welke 7200 rps draait toch tegen kunnen?
Er zit een MSI mainboard in, ik gebruik ook de laatse versie van de bios maar weet uit mijn hooft niet welke dat is. Zou het in mijn voeding kunnen zitten?? leg dat eens uit dan??

Verwijderd

Heb je bij toeval ooit in de registry een van deze waarden aangepast:
  • DisablePagingExecutive
  • LargeSystemCache
Of een andere optie in HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management?

Als je in verhouding tot je geheugen veel schijfruimte hebt wil dat in combinatie met bovenstaande registry-settings nog wel eens leiden tot schijnbaar onverklaarbare harddisk problemen.

edit:
Natuurlijk kan je ook gewoon pech hebben of misschien ligt de temperatuur in je pc te hoog, staan je speakers te dicht op je kast, heb je een slechte voeding, is de kast te veel in beweging, of wat dan ook :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 12:52 ]

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-03 22:14
Bron van vele HDD problemen zijn meestal slechte voeding en / of te hoge temperatuur. Dat laatste controleer je via het programma wat je al gebruikt. Zijn die temperaturen idle of gemeten naar een tijd onder hoge load (defrag + dvd 9 naar 5 converteren enzoo). De temps van je HDD lopen dan flink op.
Normalen IDE / SATA HDD's mogen niet warmer worden dan 55 graden.

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-03 13:50
Is dit niet meer een probleem van de winkel waar je die PC gekocht hebt? Het kan inderdaad gebeuren dat hardware de geest geeft. Maar jij als klant hebt nu niet echt een stabiel systeem gekregen lijkt mij. Wellicht dat je toch maar weer terug moet en de winkel een en ander laat uitzoeken, want dit is niet leuk meer.

Emos

Pagina: 1