[XP] Hulp op afstand aanbieden dmv AD Policy

Pagina: 1
Acties:
  • 1.305 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Topicstarter
Ik wil bij ons in het netwerk gebruik gaan maken van 'Hulp op afstand aabieden', zodat je zonder verzoek van de gebruiker vebinding kan maken (na akkoord van de gebruiker). Dit werk prima, hiervoor moeten er echter wel een aantal zaken op de 'gebruikers-pc' ingeschakeld staan in Groepsbeleid, zoals 'Hulp op Afstand aanbeiden' inschakkelen alsmede dit programma + poort toevoegen aan de Windows Firewall.

Nu zou ik dit graag via een Group Policy in de Active Directory willen inschakkelen, deze zaken bevinden zich onder:
- Computer Configuration\Administrative Templates\Network\Network Connections\Windows Firewall
- Local Computer Policy\Computer Configuration\Administrative Templates\System\Remote Assistance

Echter op de Windows 2000 server zijn deze settings niet terug te vinden (in de locale XP client wel), hoe krijg ik dit voor elkaar?

Verwijderd

xp is uitgebracht na win2k, dus gpo's bestaan niet in win2k. maar er zijn vast adm templates te downloaden voor deze settings.
overigens bij "offer remote assistence" krijg je altijd een vraag aan de user of jij de machine mag overnemen, zomaar overnemen gaat dus niet. bij remote desktop krijg je de vraag niet, maar log je de user af (en zie je dus ook niet hun foutmelding)!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 10:18 ]

• DyStiC
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 10:16:
xp is uitgebracht na win2k, dus gpo's bestaan niet in win2k. maar er zijn vast adm templates te downloaden voor deze settings.
overigens bij "offer remote assistence" krijg je altijd een vraag aan de user of jij de machine mag overnemen, zomaar overnemen gaat dus niet. bij remote desktop krijg je de vraag niet, maar log je de user af (en zie je dus ook niet hun foutmelding)!
Ik lees dat ik ze gewoon uit de Windows\inf dir mag kopieeren van een xp client, hoe kan ik deze nu het beste importeren in win2k?
[edit] Het is gelukt mbv deze site. De settings werken ook netjes. Echter zodra ik de Policy op de win2k machine edit regent het waarschuwings meldingen, is dit normaal?

[ Voor 39% gewijzigd door DyStiC op 22-07-2005 11:07 ]

Verwijderd

ik denk het wel , uit hetzelfde docje:

New Security settings are also supported in Windows XP. These settings are available by using the Windows XP Group Policy snap-in. These settings are not displayed by using the Windows 2000 Group Policy snap-in if they are configured or if they are not configured. Editing Security settings by using the Windows 2000 snap-in preserves the Windows XP-specific security settings.

We recommend that you edit upgraded GPOs from Windows XP-based clients. You can perform subsequent management of these GPOs, from the Windows 2000 Active Directory management tools, such as linking them to domains or to organizational units.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:04

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ik gebruik even een oud topic wat ik tegenkwam met de search, heb hierover al veel gezocht @ got maar kom er niet helemaal uit.

Op mijn werk wil ik gebruik gaan maken van Remote Assistance dit heeft bij mij de voorkeur boven remote desktop omdat daarmee de gebruikers uitgelogt worden en het is juist de bedoeling dat ze meekijken.

nu kunje Remote Assistance activeren door per mail/bestand/msn een RA file te versturen, dit werkt opzich prima. Maar is het ook mogelijk om RA op alle werkplekken constant beschikbaar te hebben? want die RA-verzoeken die verstuurd worden zijn ook maar max 30 dagen geldig.

wat ik dus wil is constant, zonder "verloopdata" een RA verbinding met elk willekurig werkstation te maken, is dit te realiseren mbhv GPO's ofzo? of moet ik overstappen naar VNC.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-02 21:56
ja, je kunt ook gelijk verbinden, zonder eerst een bestand te sturen.. :) dit deed ik toen ik nog systeembeheerder was, het enige wat ik moest doen was het IP adres of de hostnaam in vullen in RA.

hoe of wat weet ik niet meer :D maar het was zonder add-ons (gewoon een IE URL) voor RA

you had me at EHLO

• DyStiC
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Topicstarter
Chaoss schreef op woensdag 05 december 2007 @ 10:44:
wat ik dus wil is constant, zonder "verloopdata" een RA verbinding met elk willekurig werkstation te maken, is dit te realiseren mbhv GPO's ofzo?
Zoals in de TS al staat is dat gewoon mogelijk. Je moet echte het e.e.a. instellen, eigenlijk twee onderdelen.
Hulp op afstand aanbieden inschakelen
Aanpassingen maken in de standaard Windows Firewall zodat ook het aanbieden van Hulp op afstand doorgelaten wordt.

Zie hier voor meer info.
TheNymf schreef op woensdag 05 december 2007 @ 10:46:
ja, je kunt ook gelijk verbinden, zonder eerst een bestand te sturen.. :) dit deed ik toen ik nog systeembeheerder was, het enige wat ik moest doen was het IP adres of de hostnaam in vullen in RA.

hoe of wat weet ik niet meer :D maar het was zonder add-ons (gewoon een IE URL) voor RA
Die snelkoppeling ziet er als volgt uit:
code:
1
%windir%\PCHealth\HelpCtr\Binaries\helpctr.exe /url hcp://CN=Microsoft%20Corporation,L=Redmond,S=Washington,C=US/Remote%20Assistance/Escalation/unsolicited/unsolicitedrcui.htm

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:04

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

had die GPO instelling verkeerd opgevat, het werkt nu inderdaad via die snelkoppeling!

althans onder win XP, kan nog geen RA verbinding maken met een Vista werkstation. krijg dan de foutmelding: "Automation server can't create object"

[ Voor 16% gewijzigd door Chaoss op 05-12-2007 12:22 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• DyStiC
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Topicstarter
Chaoss schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:20:
had die GPO instelling verkeerd opgevat, het werkt nu inderdaad via die snelkoppeling!

althans onder win XP, kan nog geen RA verbinding maken met een Vista werkstation. krijg dan de foutmelding: "Automation server can't create object"
Heb zelf nog geen ervaring met RA en Vista, maar wellicht heb je hier iets aan.
Pagina: 1