Toon posts:

[VBA Excel] Scrollbar probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

ik zit me kapot te zoeken in de help functie maar ik kom maar niet uit het volgend probleem.
Ik heb een formulier met een frame erin.
Formulier hoogte is 565
Frame hoogte is 700
In het frame heb ik nu een scrollbar zitten zodat ik de onderste vakken ook kan zien op m'n 15" beeldschermpje :/

Maar wat ik ook probeer uit de Help, ik kan het maar niet voor mekaar krijgen dat ik het beeld gaat scrollen ;(

Iemand hier ervaringen met scrollbars?

Alvast bedankt!!!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wil je nou je formulier (form) scrollen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
nee, het frame moet gescrolld worden

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

Je moet waarschijnlijk de property "ScrollHeight" van je frame aanpassen naar een waarde die genoeg is. Pas dan krijg ik het voor elkaar om de verticale scrollbar werkend te krijgen.

Dus roep even het "Properties Window" op (F4) en selecteer je frame, dan zet je de property "Scrollbars" op "2 - fmScrollBarsVertical" en zet je de property "ScrollHeight" op (bijv.) 500.

-- == Alta Alatis Patent == --

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

^^^^ Yep, alleen niet van het frame, maar van het formulier zelf.

Scroll height is de hoogte van het vlak dat mbv de scrollbars zichtbaar gemaakt kan worden. Dus in dit geval 700 + frame.top + eventuele ondermarge, in te vullen in de props van het formulier. ;)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland