1mb cache processor op bord dat tot 512 ondersteunt

Pagina: 1
Acties:

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik heb via de google en de search gezocht maar kan geen sluitend antwoord vinden.
Ik heb in een vlaag van onverstandigheid een p4 3,0ghz processor gekocht (800fsb 1mb chache)
Daarbij een een leuk mobo'tje van Asus om dit gezamenlijk in een HTPC te zetten. Nu kom ik er, na het boekje van de mobo gelezen te hebben, achter dat het board maar tot 512kb chache ondersteunt. Asus pvp800-vm.
Socket 478 for Intel Pentium 4/ Celeron up to 3.4GHz+
On-die 512KB/256KB L2 Cache with full speed
Intel Hyper-Threading Technology ready
New power design supports Intel next generation Prescott CPU
Mijn processor heeft dus een chache van 1mb. Het werkt wel, het systeem draait. Maar ik ben bang dat ik last van crashes ga krijgen vanwege het verschil. Als het systeem iets weg wil schrijven naar een deel wat het mobo niet ondersteunt zou hij wel eens vast kunnen lopen. (dit is geen wetenschap, maar mijn logica). Ik kan op de site van ASUS ook geen bios updates vinden die het cache vermogen van het mobo vergroot.

Kan iemand mij hier iets leren? :9

404 error: File not found | PSN: The_Bash

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

New power design supports Intel next generation Prescott CPU
Says it all.

De Prescott heeft namelijk 1Mb of meer. Volgens mij heeft het moederbord er ook niet zo heel veel mee te maken verder.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Het moederbord heeft niets te maken met de cache van een processor.

Hooguit snapt jouw moederbord het modelnummer van de processor niet, en wordt er verkeerde informatie gegeven bij het opstart-scherm.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Dus even het laatste bios flashen om bios support voor de prescot serie processoren te bekrachtigen en klaar is kees.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Varienaja schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 09:55:
Het moederbord heeft niets te maken met de cache van een processor.

Hooguit snapt jouw moederbord het modelnummer van de processor niet, en wordt er verkeerde informatie gegeven bij het opstart-scherm.
Precies, en dat schoonheidsfoutje is prima op te lossen met een biosflash in 99% van de gevallen.

Overigens 1mb bestaat niet en als het al bestaan zou het belachelijk weinig zijn voor een cpu

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Terw_Dan schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 10:26:Overigens 1mb bestaat niet en als het al bestaan zou het belachelijk weinig zijn voor een cpu
Je kan ook ook alle slakken zout leggen. Volgens mij begrijpt iedereen op GOT wat hij bedoelt.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Pagina: 1