Ik heb via de google en de search gezocht maar kan geen sluitend antwoord vinden.
Ik heb in een vlaag van onverstandigheid een p4 3,0ghz processor gekocht (800fsb 1mb chache)
Daarbij een een leuk mobo'tje van Asus om dit gezamenlijk in een HTPC te zetten. Nu kom ik er, na het boekje van de mobo gelezen te hebben, achter dat het board maar tot 512kb chache ondersteunt. Asus pvp800-vm.
Kan iemand mij hier iets leren?
Ik heb in een vlaag van onverstandigheid een p4 3,0ghz processor gekocht (800fsb 1mb chache)
Daarbij een een leuk mobo'tje van Asus om dit gezamenlijk in een HTPC te zetten. Nu kom ik er, na het boekje van de mobo gelezen te hebben, achter dat het board maar tot 512kb chache ondersteunt. Asus pvp800-vm.
Mijn processor heeft dus een chache van 1mb. Het werkt wel, het systeem draait. Maar ik ben bang dat ik last van crashes ga krijgen vanwege het verschil. Als het systeem iets weg wil schrijven naar een deel wat het mobo niet ondersteunt zou hij wel eens vast kunnen lopen. (dit is geen wetenschap, maar mijn logica). Ik kan op de site van ASUS ook geen bios updates vinden die het cache vermogen van het mobo vergroot.Socket 478 for Intel Pentium 4/ Celeron up to 3.4GHz+
On-die 512KB/256KB L2 Cache with full speed
Intel Hyper-Threading Technology ready
New power design supports Intel next generation Prescott CPU
Kan iemand mij hier iets leren?
404 error: File not found | PSN: The_Bash