Toon posts:

Laptops met een knop-muis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou lekker dan.. de ibm laptop van mijn ouders heeft nu echt compleet de geest gegeven. Hij deed het al een tijd niet zo goed meer. Scherm zat een hele grote dooie streep in.. toetsenbord niet meer geweldig en gewoon super sloom, maar nadat mn ma dat ding op de grond heeft laten kletteren heeft hij nu dus echt de geest gegeven ;)

Tijd om te zoeken voor een andere laptop dus. Dit topic is niet bedoelt om te vragen welke laptop ik nu moet kopen en welke de beste is.

De laptop werd vooral vaak gebruikt door mijn moeder als ze op de bank zit. Aangezien de laptop op haar schoot stond is een muis natuurlijk niet handig en een touchpad werkt niet erg prettig. De IBM laptop had altijd zo'n klein muisballetje tussen de "G" en de "H". Dit werkt best prettig, alleen ik kan dit op veel laptops niet vinden. Dit is toch best wel makkelijk om te hebben.

Weten jullie toevallig welke merken zo'n soort muis ook op hun laptop hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

Toshiba heeft dat op enkele modellen nog steeds

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 21:21
Volgens mij hebben de DELL's dat ook, tenminste mijn D800 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weer een ibm??? die hebben het vrijwel allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:36

Salandur

Software Engineer

mijn toshiba S2 van mn werk heeft er een, niet dat ik hem gebruik.... je hebt daar dan ook een touch pad bij dus 4(!) muisknoppen

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

IBM nog steeds (gisteren weer een R51 (of is het 53) ermee verkocht).
Tosh heeft ze ook nog, maar ik zou dan voor IBM gaan :)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
sorted.bits schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 09:49:
Volgens mij hebben de DELL's dat ook, tenminste mijn D800 wel.
mijn D810 heeft hem er ook zitten (zowel dat dingetje als een touchpad)

loop gewoon een mediamarkt/dixons/mycom binnen en vraag er naar?

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Waarom is een muis niet lekker als je de laptop op je schoot hebt? Ik vind het heerlijk werken met een aparte muis. Zorg alleen dat je een optical muis hebt. Werkt vrijwel op alle ondergronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

IBM en Toshiba hebben idd zo'n ding.
Officieel heten die dingen J-mouse. Dus als je daar naar zoekt is het wat makkelijker om de juiste modellen eruit te pikken.

Overigens sucken die dingen zwaar imho, maar dat terzijde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 08:30
Bepaalde modellen van Dell (latitude & precision), Toshiba en IBM hebben inderdaad zo'n ding. Inderdaad, die dingen sucken geweldig. Maar ok, ieder z'n ding!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
IBM noemt ze trackpoints.

En ik neem een (IBM!) trackpoint over ieder touchpad :)

Maargoed, je kunt dus wel een ander merk nemen met een trackpoint, maar die van IBM werken toch echt het beste.

Ow... het is zo heerlijk om daar mee te werken :) nooit trage reacties of opeens een verschietende muis (zoals bij die touchpads wel gebeurt :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trackpoints zijn echt makkelijk als je weinig ruimte hebt om te werken. Het liefst had ik er ook een, maar IBM notebooks zijn me te duur, dus nu heb ik maar een Fujitsu siemens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 11:48:
Bepaalde modellen van Dell (latitude & precision), Toshiba en IBM hebben inderdaad zo'n ding. Inderdaad, die dingen sucken geweldig. Maar ok, ieder z'n ding!
oké, je hebt gelijk! Maar dan enkel en alleen over de eerste indruk van zo'n trackpoint.
Neem er een week tijd voor om eraan te wennen en ermee te leren werken. Nadien wil je niks anders meer! Heb nu 10 maanden mijn laptop en dat touchpad ding heb ik nog nooit gebruikt!! Die trackpoint is echt geweldig :9~ probeer maar eens met je touchpad snel van links naar rechts te gaan op 1600x1200 :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah een trackpoint heet het :-)

Ik noemde ze altijd een Clitoris op het toetsenbord (8>

Anyhow, die trackpoints zijn echt 100x beter dan zo'n verdomde touchpad.. Die zijn gewoon vervelend en niet fijn mee te werken als je 2 uur op een laptop wilt rossen.

En een muis gebruiken terwijl je op de bank zit en de laptop op schoot is ook niet fijn. of zijn daar ook oplossingen voor???

@ Crisis: nou.. vertel mij dan maar eens waar ik op moet muizen.. muizen op de lederen bank lijkt me niet echt makkelijk

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm dus daarom hebben bijna alle laptops een touchpad ipv een clit omdat ze zo klote werken :D Maar ze hebben hierboven natuurlijk gelijk... ieder zijn ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
zelf gebruik ik m'n trackpoint (noemde het idd ook altijd clitoris...) veel meer dan m'n touchpad, omdat ik het idee heb dat dat veel meer controler geeft en soepeler werkt... touchpad is wel fijn om mee te scrollen trouwens! Met beide is het trouwens beroerd gamen (als in fps).

Muizen op de bank gaat best, met een goede optische muis of een trackball trouwens... gewoon op de leuning, je bovenbeen of de plek naast je...

Overigens had je vroeger (ik meen ibm of toshiba) laptops, waar je aan de rechter zijkant een soort mini-trackball aan kon klikken. Die zat dan vast aan je laptop en bestuurde je met je duim. onder je wijsvinder zaten dan 2 knoppen. Die werkte echt uber relaxed!

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 19:30

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

de HP NC8000 heeft hem ook (prijzig ding.. maar hij heeft het wel 8) )

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is idd natuurlijk erg persoonlijk. De een vindt een touchpad fijn werken en de ander een trackpoint. Mijn mening is dat je met zo'n trackpoint de muis veel beter kan besturen dan via een touchpad. Ook hoef je maar 1 beweging te maken met je vinger om ergens te komen en dat is met een touchpad ook niet zo.

De muis op de leuning gebruiken is niet echt een optie. Mijn ma is rechts, en de plek op de bank waar ze zit is de leuning altijd aan de linkerhand. Op je knie muizen gaat ook niet aangezien de laptop al op je schoot staat. Nog andere oplossingen om te kunnen muizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:36
trackball :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Pagina: 1