Toon posts:

Remote Management Zyxel 2602

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Kan iemand mij vertellen welke stappen ik moet uitvoeren om remote management van mijn router aan te zetten op poort 90 ??

Dit heb ik al geprobeerd:

Remote Management
Ik heb LAN-All aan staan met IP-adres 0.0.0.0 en poort 90

NAT
NAT poort 90 doorgestuurd naar poort 90 van ip 192.168.1.254

FireWall
Service 'Remote Management met poort 90 toegevoegd' (twijfel over udp-tcp, kan nu niet bij de router)
WAN-LAN van ANY-IP naar ANY-IP de service 'Remote Management, Any UDP en Any TCP

Volgens mij zou het zo moeten werken, maar niet dus.....
Ik heb al eens wat andere dingen geprobeerd, toen werkte het wel, maar werkte mijn telefonie niet meer......misschien heeft e.e.a. niets met elkaar te maken, maar ik wil het nu eigenlijk zonder trial and error in een keer goed doen.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:33
het lijkt mij dat je geen gebruik kunt maken van NAT iets van de externe interface naar de router zelf te halen, maar dat je ergens in het ding uit moet leggen dat management van buitenaf juist wel toegestaan wordt.

Verstandiger is om eerst op één of andere manier (RSH, RDP, VPN) een geauthenticeerde verbinding te maken met een systeem op je netwerk en van daaruit je router te benaderen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas kan ik van hier uit geen gebruik maken van die services....poort 90 staat bijvoorbeeld wel open.

Ik zie overigens niet in waarom NAT niet zou werken ? Kan de verwijzing naar 192.168.1.254 niet ?
Misschien is het helemaal niet nodig, ik weet het niet.

• StevenK
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 09:59:
Helaas kan ik van hier uit geen gebruik maken van die services....poort 90 staat bijvoorbeeld wel open.

Ik zie overigens niet in waarom NAT niet zou werken ? Kan de verwijzing naar 192.168.1.254 niet ?
Misschien is het helemaal niet nodig, ik weet het niet.
Nat werkt alleen naar *andere* systemen op je interne netwerk, nooit naar je router zelf. Wanneer je NAT gebruikt, wordt je router als het ware onzichtbaar, tenminste voor die poort(en) die je doorlust met NAT.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus dan zou ik NAT juist weg moeten halen voor die poort, en alleen die firewall regel gebruiken ?

• StevenK
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 10:08:
Ok, dus dan zou ik NAT juist weg moeten halen voor die poort, en alleen die firewall regel gebruiken ?
Dat is afhankelijk van jou router; sommige routers kun je met alleen die firewall regel van buitenaf beheren, sommige kunnen nooit van buitenaf beheerd worden en sommige hebben daar een speciale 'remote management' configuratieinstelling voor.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, duidelijk, ik begrijp dat NAT dus juist voor problemen kan zorgen. Ik zet die maar eens uit en kijk of het dan wel werkt.

Nu weet ik dat er in de firewall
LAN-LAN,
LAN-LAN/Router,
WAN-LAN
WAN-WAN/Router

Staat...ik heb eigenlijk geen flauw idee wat ik me moet voorstellen bij WAN-WAN/Router......kun je me daar nog iets over vertellen ??
Pagina: 1