Duurzaam medium

Pagina: 1
Acties:

• aLPHa_NRG
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-10-2023
Wie heeft ooit eens gelezen dat men bezig was om een duurzaam medium of media te ontwikkelen? Ik heb dit eens gelezen ergens en niets meer van gehoord. Weet iemand hier nog wat over? Bvd.

Joris

Verwijderd

Over het algemeen varieert dat enorm. Verschillende soorten papier worden bijvoorbeeld fade-free aangeboden met een 25 jaar spec, terwijl bijvoorbeeld Epson al spreekt van foto afdrukken (mits ingelijst) met een houdbaarheid van 200+ jaar.

Als gezocht wordt op levensduur van media in het algemeen, komen met name CD-R's naar voren. Sommigen specificeren zelfs tot meer dan 100 jaar. Voor diverse andere bewaarmethoden zijn tussenliggende houdbaarheden geschat.

Uit tests blijkt overigens dat er een wereld van verschil is tussen de diverse CD-media.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 12:55 ]

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
aLPHa_NRG schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 09:31:
Wie heeft ooit eens gelezen dat men bezig was om een duurzaam medium of media te ontwikkelen? Ik heb dit eens gelezen ergens en niets meer van gehoord. Weet iemand hier nog wat over? Bvd.
Misschien snap ik je vraag niet helemaal.. wat is jouw definitie van een duurzaam medium? Waarschijnlijk willen alle fabrikanten dat hun media duurzaam zijn, maar maken de afweging tussen duurzaamheid en kosten..

Als definitie van duurzaam > 2000 jaar is, komen denk ik alleen kleitabletten in aanmerking..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• aLPHa_NRG
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-10-2023
Mijn eerste post is eigenlijk een beetje te summier omschreven. Sorry daarvoor. Ik doelde eigenlijk op een nieuw soort medium zoals bijv. BluRay en HD-DVD met een nog langere levensduur dan de huidige cd-r/ dvd-r. Voor zover ik weet zou Philips en waarschijnlijk nog een andere Japanse fabrikant er mee aan de gang gaan. Ik meen dat hier bij Tweakers of op CDFreaks daarover een artikel heeft gestaan. Ik weet ook wel dat de originele gestansde cd's die men koopt over het algemeen langer mee gaan, gezien het feit dat deze niet met lucht in aanraking komen en daardoor langer meegaan dan cd-r. Misschien doelde ze in dit artikel wel op Blue Ray en HD-DVD? Bezitten de nieuwe formaten eigenlijk wel deze eigenschap?

aLPHa_