[UPS] batterij gezwollen

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
De batterij van een UPS van een klant heeft het begeven; niks abnormaals zo'n ding verslijt. Maar dat ding zat helemaal vast in de UPS 8)7 Die accu staat zo bol als een voetbal (toch bijna :P).

Inmiddels heb ik hem er al wel uitgekregen door het hele boeltje zo ver mogelijk uit elkaar te schroeven. en met een lange schroevendraaier er tussen te wrikken.

Nu vraag ik me eigenlijk af of deze UPS nog wel ok is; het lijkt me immers niet normaal dat zo'n batterij volledig vervormd (ding moet behoorlijk heet geweest zijn :X ) Is zoiets normaal niet beveiligd?
Ik heb geen zin om het gewoon te testen; die accupacks zijn niet goedkoop en als zoiets zou ontploffen is het helemaal mooi ;)

Dus eigenlijk gewoon de vraag: is die UPS naar de vaantjes? Od is het volstrekt normaal dat die accus op ontplofen staan na gebruik :D

• wursel2000
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-02 16:27
je ups is nog perfect in orde :)
heb er zelf ook zo onlangs een stuk of 10 afgedankte gekregen, allemaal zo dood als iets
er zaten er oa ook enkele bij met gezwollen batterijen, vervangen & opgelost :)

(die batterijen zijn belachtelijk goedkoop, voor een setje duracel AA batterijen ben je evenveel kwijt of 2 12v 7Ah batterijen)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
wursel2000 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 09:26:
(die batterijen zijn belachtelijk goedkoop, voor een setje duracel AA batterijen ben je evenveel kwijt of 2 12v 7Ah batterijen)
true maar we werken normaal met APC replacements en die vragen behoorlijk door... (is ook relatief hoor degene waar ik het over heb kost een 80€ of zoiets :P)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De UPS zal idd nog wel ok zijn :) Dat zwellen van de batterij kan ontstaan doordat er in de batterij zelf electrolyse plaatsvindt. Hierbij komen gassen vrij. En die willen ook een kant op kunnen, dus dan komt er druk op de wand van de accu te staan. Gelukkig kunnen die wanden best het e.e.a. hebben...je wilt niet weten hoe het er uit ziet als zo'n ding srpingt :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

wursel2000 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 09:26:(die batterijen zijn belachtelijk goedkoop, voor een setje duracel AA batterijen ben je evenveel kwijt of 2 12v 7Ah batterijen)
Ik ben dan benieuwd waar je die accus dan koopt...

• wursel2000
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-02 16:27
www.nedis.be & neem van die hq-modellekes, de panasonic's zijn iets duurder (+/- 15€ per batterij) vermoedelijk gebruikt apc zelfs panasonic batterijen in zijn ups-en.
met panasonic batterijen is het allesinds nog steeds goedkoper dan 80€ die apc zelf vraagt ;)
Pagina: 1