Toon posts:

Geen USB meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit vind ik bijzonder: afgelopen week m'n nieuwe mp3 speler binnen, meteen uitproberen en wat blijkt: apparaat wordt niet herkent, wizard nieuwe hardware start op maar niets lukt. Vanaf gisteren wordt niets meer herkent, ook niet m'n digitale camera. Lijkt erop dat m'n USB niet meer werkt. Wat zou een oplossing zijn?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wellicht is het handig om te beginnen ons wat meer info te geven. Wat voor PC? Welke hardware? Welk OS? Wat heb je zelf al geprobeerd? enz enz :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP, sp2, heb via apparaatbeheer naar usb gekeken, nergens staan foutmeldingen of wat dan ook. Heb ook gezocht naar drivers via de fabrikant, niet gevonden. Maar, de speler zou direct herkent moeten worden maar dat gebeurt dus niet. Wellicht is usb kaduuk. Kan ik bijv. de usb "eraf" gooien en dan opnieuw installeren met de XP cd?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Heb je wel met andere aparaten getest zodat je zeker weet dat het aan je USB ligt ? :)

Voor hetzelfde geld ligt het aan je drivers, of misschien wel aan je USB mp3 speler (wat voor mp3 speler is het ? )

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:24

lier

MikroTik nerd

@Schiffer:
Ja, herinstallatie kan zonder prolemen uitgevoerd werken (en aangezien hij nu al niet werkt, zal je er weinig aan kunnen verprutsen...).

Geef nog wel even je hardware op (CPU, moederbord, voeding enz.)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Je zou onder apparaatbeheer het e.e.a. kunnen verwijderen, opnieuw opstarten (zonder usb devices er in, als dat mogelijk is):

Afbeeldingslocatie: http://www.saaiberspees.speedlinq.nl/usb.jpg

En dan zou ik alles onder USB-Controllers verwijderen.

Sluit desnoods even een ps2 keyboard / muis aan, zodat je echt niks op de usb hebt zitten.
Als Windows na de herkenning van je USB controllers weer normaal start kan je je usb-devices er 1 voor 1 in gaan prikken...

Weet niet of het helpt..maar zo zou ik het even doen :)

Verwijderd

Topicstarter
allen dank voor jullie reacties! nog even voor de volledigheid: ik draai op pentium 4, 2,8 mhz, gigabyte moederbord, voeding weet ik zo ff niet. heb inderdaad ook ff m'n digicam aangesloten en ook die wordt niet meer herkent.
ik zal dan maar de usb controllers verwijderen en opnieuw starten. hoop dat het wat oplevert.
Pagina: 1