Toon posts:

Slechte Beeldkwaliteit mediaplayers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs opnieuw windows xp op mijn pc geinstalleerd en had onmiddelijk een probleem met mijn (alle) mediaplayers.
Als ik videobestanden afspeelde, (avi,dvix,dvd etc..) in o.a. mediaplayer 10 dan kreeg ik een bijzonder slechte beeldkwaliteit, wazig, slechte kleuren. dat probleem kwam voor zowel bij de bekende videoformaten als bij filmpjes van internet. en dit probleem kwam voor bij al mijn mediaplayers (nero showtime, avi preview, powerdvd etc..)
Ik heb nvidia drivers opnieuw geinstaleerd, codecs paketten, zelfs een nieuwe windows installatie eroverheen gegooid , totdat ik erachter kwam dat in MS mediaplayer ik de videoacceleratie kon verlagen om het probleem op te lossen, ik heb 'm halverwege gezet en het probleem is opgelost in de windows mediaplayer.
Alleen op de rest van mijn players werkt het nog steed naadje, kan dus ook geen films meer branden in een goede kwaliteit dus ik zou graag van iemand willen weten hoe ik dit op kan lossen, en waarom dit probleem zich uberhaubt voordoet als ik er verder nog nooit last van heb gehad!!??

systeem:

Amd 64 3000+
asus k8v se deluxe
512 mb
nvidia fx 5500
windows xp pro sp2

kan iemand me helpen?!!?

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:07
Heel toevallig 1 van de laatste versies van de nvidia drivers geinstalleerd ?

EDIT : Gevonden!
BT Racing schreef op zaterday 2 juli 2005 @ 07:18 @ Meuktracker:Was dat probleem in MediaPlayer en dergelijke ook niet bij de officiele 77.72 drivers aanwezig bij velen? Bij mij in ieder geval wel (had toen 'n veel witter filmpje zeg maar) en dat was simpel op te lossen door:

Rechtermuisknop op desktop -> Properties -> Settings -> Advanced -> Tabblad van je videokaart -> Color Correction -> Aply changes to Overlay -> Onderaan bij Color Profile Advanced kiezen -> Apply.
Probeer dit maar es.

[ Voor 69% gewijzigd door sorted.bits op 22-07-2005 07:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, echt goed!!! Werkt meteen!! :) :) :*)

Ik wist dat helemaal niet, ik heb de beta drivers van Nvidia geinstalleerd, dat kan dus het probleem zijn!!
Echt super! supersnelle hulp ook!! Hartelijk Dank!!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:07
no problem, bij mij hadden de officiele (niet-beta) drivers het ook :S

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-07 13:57

Deathchant

Don't intend. Do!

ik ben in het bezit van de 7900GTO met de 93.71WHQL drivers en een Asus A8N32SLI. Ik heb hetzelfde probleem als de TS.

Echter heb ik alle stapjes al gehad:

nieuwe drivers,
clean install,
windows update,
mediaplayer 6 9 en 10 geprobeerd
de color correction op ALL gezet in de drivers
K-Lite-MegaCodecPack
hardware accelleration

niks helpt :(

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-07 13:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou ik heb het gevonden. Naar het schijnt moest ik in de VIDEO OVERLAY SETTINGS iets wijzigen.
Ik denk klik eens op default en verhip...ik zag de saturation springen van 0% naar 114%. En alles is goed nu. Kep het handmatig op 100% gezet.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~barth076/videooverlay_saturation.JPG

[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 02-03-2007 17:45 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Pagina: 1