[XP] gast HAD geen geen toegang tot mijn netwerkshare

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03 17:16

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
na aanleiding van Double J in "Windows XP station benaderen binnen werk..." ...werkt mijn gast accountje weer op het netwerk, nadat ik bij "'Toegang tot deze computer vanaf het netwerk weigeren" de gast accout verwijderd had

met de vraag hoe die account daar is gekomen? met een clean install van winXP SP2 :S
en NAV2k3 er op?

iemand een verklaring?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik gebruik geen WinXP hoor (altijd nog Win2K), maar hoort een Gast/Guest account niet standaard op elke NT kernel based windowsversie? (ik heb em iig standaard wel, hoewel die standaard ook op disabled staat)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
mja, voormij ook de eerste keer dat ik XP op mijn pc gebruik, voorheen win2k :Y)

ja, gast account stond na de install op "diabled" en heb ik gewoon aan gezet, maar had geen toegang tot netwerk shares (andere gebruikers op mijn pc via gast account) en opgelost door ziehierboven

Verwijderd

"nadat ik bij "'Toegang tot deze computer vanaf het netwerk weigeren" de gast accout verwijderd had
"
en jij snapt het niet? goed lezen is ook een kunst.

hmm da's gewoon default instelling zodat prutsers niet zomaar hun pc openzetten :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 10:08 ]

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 09:59:
"nadat ik bij "'Toegang tot deze computer vanaf het netwerk weigeren" de gast accout verwijderd had
"
en jij snapt het niet? goed lezen is ook een kunst.

hmm da's gewoon default instelling zodat prutsers niet zomaar hun pc openzetten :)
of elke standaard gebruiker dit weet :/ dat je DAT weer kan laten werken DMV
Start --> Uitvoeren --> 'Gpedit.msc' -> computerconfiguratie > Windowsinstellingen > Beveiligingsinstellingen > Lokaal Beleid > Toewijzing van gebruiksrecht.->'Toegang tot deze computer vanaf het netwerk weigeren'

of weet je nog een andere manier waar je dat kan instellen in de gare wizzard van XP ?

[ Voor 16% gewijzigd door ThaHandy op 22-07-2005 23:30 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

uhm.

Ik wil niet veel zeggen, maar je openingspost (en topictitel) blinken nou niet echt uit in duidelijkheid.

Je praat in verleden tijd in je titel, wat bedoel je nou?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1