HaHa! Ik heb net mijn Medion AkoyaLS (MSI 260s) binnen gekregen. Wat een prachtige machine!! in mooi parelmoer wit. En ik heb er $600 voor betaald + 30 verzendkosten is in euro's 529,- hahahahaha!!!!!! hij is 2 weken gebruikt en ik heb er nog bijna 3 jaar garantie op wat ik ook kan claimen bij Medion Duitsland AG! Maar Knutselaar als ik ben kon ik het niet laten hem meteen open te schroeven (erg makkelijk). Eenvoudig schroevjes uit de onderkant halen. DVD verwijderen (bij de akoyaLS wordt standaard een DVD/CDRW combo geleverd). en achter de batterij voorzichtig clips naar voren duwen. (let op niet proberen van voren of zijkant open te maken!!! dit is teer plastic!!) nu kun je eevoudig van scherm naar mijs drie delen van de bovenkant wegnemen. Onder het toetsen bord heb je toegang tot het memory, MiniPCI (Wlan kaartje) en processor. Dus metteen ge-upgrade naar 1GB intern geheugen en 2,13 Ghz Sonoma Centrino!! Omdat er standaard geen bluetooth wordt geleverd heb ik het printplaatje van een miniUSB bluetooth stick aan de USB poort gesoldeerd (met flatkabeltje). Dit ging lastig omdat de contacten aan de onderkant van het moederbord zit. Boven de SODimm is nog zat ruime voor dit printje. Het werkt perfect!!!!!! aangezien USB parralel werkt kan je de USB poort nog gewoon gebruiken. Ik zag dat er ook nog wel wat ruimte voor een infraroodpoortje over is. Dit wordt mijn volgende projectje!. Verder ga ik binnenkort De harddisk voor en 7200 RPM vervangen. ik heb de DVD combo metteen maar even vervangen door een Dual Layer 8x multiformat DVD RW met lightscribe!!!!! dus nu kan ik metteen bij het branden een mooie bovenkant op mijn dvd's branden!!!
Mijn specs van mijn akoya zijn:
2,13 Ghz Sonoma Centrino 2MB cache
1 GB PC 2700 333Mhz 2.5 CLK memory (DDR2 wordt wel door chipset maar net door slots ondersteund)
8x Dual layer multiformat DVD RW met lightscribe!!
60 GB 5200 RPM harddisk (wordt 7200 hitatchi)
Bluetooth intern
801.11 B/G Wlan
12.1 Xbrite scherm
Bluetooth wireless mini optical mouse
en binnen kort nog Fast IR/DA
en dt alles voor nog geen 1000 Euro!!!
P.S. ik heb gemerkt dat als je nieuwe koelpasta onder de koeler doet de fan veel minder vaak aanslaat!!!
Binnenkort zet ik wel wat foto's van de laptop en montage op het internet (een tweede akoyaLS is n.l. uit amerika onderweg voor mijn vriendin!)
groetjes,
Sander
Mijn specs van mijn akoya zijn:
2,13 Ghz Sonoma Centrino 2MB cache
1 GB PC 2700 333Mhz 2.5 CLK memory (DDR2 wordt wel door chipset maar net door slots ondersteund)
8x Dual layer multiformat DVD RW met lightscribe!!
60 GB 5200 RPM harddisk (wordt 7200 hitatchi)
Bluetooth intern
801.11 B/G Wlan
12.1 Xbrite scherm
Bluetooth wireless mini optical mouse
en binnen kort nog Fast IR/DA
en dt alles voor nog geen 1000 Euro!!!
P.S. ik heb gemerkt dat als je nieuwe koelpasta onder de koeler doet de fan veel minder vaak aanslaat!!!
Binnenkort zet ik wel wat foto's van de laptop en montage op het internet (een tweede akoyaLS is n.l. uit amerika onderweg voor mijn vriendin!)
groetjes,
Sander