Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
De standaard methode:
1
2
3
4
| cd /usr/src/linux #als root (make oldconfig) make menuconfig |
Bij make menuconfig:
Device Drivers -> Graphics support -> Logo configuration ->
1
2
3
4
| [*] Bootup logo
[*] Standard black and white Linux logo
[*] Standard 16-color Linux logo
[*] Standard 224-color Linux logo |
Dan een paar keer op escape drukken tot gevraagd wordt of de config opgeslagen moet worden. Natuurlijk doe je dat.
1
2
3
4
5
| make && make modules_install (even geduld) cp arch/i386/boot/bzImage /boot/kernel-`uname -r` cp System.map /boot/System.map-`uname -r` cp .config /boot/config-`uname -r` |
nu moet je misschien je grub/lilo configuratie nog bijwerken. Dan opnieuw opstarten en je nieuwe kernel laden.
Dat geeft mij in elke modus een tux, in de linkerbovenhoek.
[ Voor 41% gewijzigd door M-ThijZ op 22-07-2005 00:19 . Reden: Meteen maar een handleiding gemaakt. ]
Waarom nietM-ThijZ schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 00:12:
Dat wordt geregeld uit je kernel, je moet dus je kernel recompilen.
De standaard methode:
code:
1 2 3 4 cd /usr/src/linux #als root (make oldconfig) make menuconfig
Bij make menuconfig:
Device Drivers -> Graphics support -> Logo configuration ->
code:
1 2 3 4[*] Bootup logo [*] Standard black and white Linux logo [*] Standard 16-color Linux logo [*] Standard 224-color Linux logo
Dan een paar keer op escape drukken tot gevraagd wordt of de config opgeslagen moet worden. Natuurlijk doe je dat.
code:
1 2 3 4 5 make && make modules_install (even geduld) cp arch/i386/boot/bzImage /boot/kernel-`uname -r` cp System.map /boot/System.map-`uname -r` cp .config /boot/config-`uname -r`
nu moet je misschien je grub/lilo configuratie nog bijwerken. Dan opnieuw opstarten en je nieuwe kernel laden.
1
| make install |
in plaats van driemaal cp te runnen?
Omdat ik niet precies weet wat dat ding doet. Dat doe ik liever zelf.racoontje schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 13:04:
[...]
Waarom niet
code:
1 make install
in plaats van driemaal cp te runnen?
Verwijderd
En als je een kernel met SMP hebt, en meerdere CPU's, krijg je voor elke CPU een Tux.M-ThijZ schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 00:12:
Das pas stoer. 4 Tuxen op een rij.

zo bedoel je?
<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25
Als ik dit uitvoer in een putty window dan krijg ik het volgende :M-ThijZ schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 00:12:
Dat wordt geregeld uit je kernel, je moet dus je kernel recompilen.
De standaard methode:
code:
1 2 3 4 cd /usr/src/linux #als root (make oldconfig) make menuconfig
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| login as: root root@192.168.0.81's password: Last login: Fri Jul 22 01:02:34 2005 [root@localhost ~]# cd /usr/src/linux -bash: cd: /usr/src/linux: No such file or directory [root@localhost ~]# #als root [root@localhost ~]# (make oldconfig) make: *** No rule to make target `oldconfig'. Stop. [root@localhost ~]# make menuconfig make: *** No rule to make target `menuconfig'. Stop. [root@localhost ~]# |
Zo te zien heb ik de linux dir. niet.
bij mij ziet de inhoud van de src dir. er als volgt uit :
1
2
3
4
| [root@localhost ~]# cd /usr/src/ [root@localhost src]# ls kernels redhat [root@localhost src]# |
(make oldconfig) wil zeggen dat het commando niet noodzakelijk is - alleen als je al een .config file hebt. Dan doe je gewoon # make oldconfig.
Lees je eerst in voor je een kernel compileert - dat is redelijk geeky
Je kernelversie vind je met $ uname -r ($ = gewone gebruikersrechten).
Suc6
Btw, met putty, heb je daar andere commando's dan in de gewone shell? Of is dat geen bash? Nog nooit van (command) en #als als commando gehoord eigenlijk
[ Voor 23% gewijzigd door Borromini op 22-07-2005 18:43 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Verwijderd

In de mailinglists van bootsplash kan je meer info vinden over Framebuffer problemen etc..
Ik heb trouwens 2x een tux. (Pentium 4 HyperThreading)
Hoe vet is datVerwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 18:34:
Heb je je licht ook al eens opgestoken bij bootsplash dat is niet alleen een tux rechts bovenin je console maar een huge tux dwars door je beeld!! :
[afbeelding]
In de mailinglists van bootsplash kan je meer info vinden over Framebuffer problemen etc..
Binnenkort even proberen, bedankt voor de tip
hmm..interresant...dat ga ik ook proberen. | ik tuxs veilig!
iedereen weet het, maar niemand komt op de gedachte - blooming
mama ik ben mOrPhie kwijt geraakt, krijg ik nu een nieuwe :P
wees je zelf!