Toon posts:

plotse schokken tijdens afspelen van een divx film

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Telkens als ik een film afspeel op mijn computer krijg ik om de zoveel minuten eventjes wat schokken in mijn beeld voor telkens ongeveer 5 a 15 seconden. Het stoort me enorm en ik wil er graag van af. Huidige beeldscherminstelling: 1280 - 1024 60 Hertz

Ik heb het volgenda al geprobeerd:
-andere videospelers: videolan (VLC), windows media player, power dvd, nero showtime
resultaat: maakt niks uit. Het probleem blijft.
- video kaart eens underclocken en overclocken
resultaat: maakt niks uit. Het probleem blijft.
- ctrl + alt + delete en kijken wat er gebeurd op de momenten dat ik die beeldschokken krijg
resultaat: maakt niks uit. Het probleem blijft
- met everest home edition de temperaturen nagekeken.
resultaat: temperaturen normaal. Het probleem blijft

Weet iemand aan wat dit ligt?

Dit is mijn computer:
ASUS A8N SLI Deluxe
AMD 64 3500+ (venice core)
1024 MB DDRRAM PC3200 (2X512 Kingston)
ASUS GeForce EN 6600 GT TOP Edition
Creative Audigy 2 ZS
Maxtor 9 80 gig ATA, Maxtor 10 200 gig SATA

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 23:21 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Andere dvix codecs? Xvid proberen ofzo, een pack?
Probeer eens BSplayer..

[ Voor 21% gewijzigd door ToFast op 21-07-2005 23:22 ]

Verwijderd

Defragmenteren ?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alle codecs op mijn pc staan en pc is 2 dagen geleden nog maar opnieuw geïnstalleerd :P

• deethan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10-2025

deethan

the best is yet to come

Alles afzetten dat zomaar internet verbinding kan gaan maken.

"Push now for a Golden Age"

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het eerste waar ik aan dacht toen ik dit las was CnQ. (kweet niet waarom) Staat dat aan? Zo ja, zet het eens uit. Ik heb een 2800+ NewCastle en heb soms ook dat mijn muis even stopt (Niet om de zoveel minuten, maar eerder om de 15-20 (30) minuten (als er al een regelmaat inzit). Ik heb er al aan gedacht van CnQ uit te zetten maar ik heb het nog niet getest. (te lui misschien :Z ) Ach ja zo erg stoort het mij niet.

Ik zeg niet dat CnQ hier de oorzaak van is. Het was het eerste waar ik aan dacht. Kan in elk geval geen kwaad om te proberen.

[ Voor 15% gewijzigd door kluyze op 25-07-2005 00:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
kzal da morgen es proberen. Eerst es mijn internet uitzetten en dan cool n quiet

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 00:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
mijn cool n quiet stond al af en toen ik mijn internet afsloot hielp dat totaal niks.
Mijn auto overclocking van mijn moederbord asus a8n sli deluxe heb ik toen van "auto" naar "AI NOS" veranderd en dat helpt een beetje. Nu loopt mijn beeld vaker vast maar het is telkens maar voor 1 secondje.

Heeft iemand dat probleem ook al gehad.
Ik heb alle laatste driver updates en het laatste BIOS + geen spyware en virussen op mijn pc dankzij Hitman pro en NAV 2005

• kluyze
  • Niet online
En als je zegt geen overclock? Of die NAV uitzetten? Die kan het systeem ook wel eens vertragen.

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:55
AGP-Fastwrite in bios gedisabled? De 6800-serie heeft "stutter"probleem bij overklokken met agp-fastwrite aan.

• kluyze
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 23:20:

Dit is mijn computer:
ASUS A8N SLI Deluxe
AMD 64 3500+ (venice core)
1024 MB DDRRAM PC3200 (2X512 Kingston)
ASUS GeForce EN 6600 GT TOP Edition
Creative Audigy 2 ZS
Maxtor 9 80 gig ATA, Maxtor 10 200 gig SATA
^^ Hij heeft een 6600, en hij heeft zijn moederbord overgeclockt niet zijn videokaart. Maar je kan het wel eens proberen. :)

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Taakbeheer openen en prioriteit eentje hoger zetten helpt ook wel vaak. Daarnaast helpt gewoon alle codecs te verwijderen en opnieuw installeren ook.

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:55
MEGATRON schreef op maandag 25 juli 2005 @ 00:12:
AGP-Fastwrite in bios gedisabled? De 6800-serie heeft "stutter"probleem bij overklokken met agp-fastwrite aan.
Ik ben weer lekker bezig 8)7 Niet alleen heeft hij en 6600-serie maar ook nog eens een SLI-bord. Hij heeft dus helemaal geen AGP 8)7
Pagina: 1