Hek/Poort openen via gsm of iets anders

Pagina: 1
Acties:
  • 1.751 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuglio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06 10:02
Ola,

een kennis van mij heeft een poort voor zijn huis die electronisch opengaat via een afstands bediening.
Nu wilt hij het volgende.

Hij wilt als hij bijna thuis is naar zijn huis nummer bellen zodat de poort al opengaat voor dat hij er is.
Zo'n poort werkt echt gigantisch langzaam dus kan hem goed begrijpen.

Nu had ik al hier gezocht, maar kwam niet echt ver. Ook had ik op google naar intercom mogelijkheden gezocht die dat konden, maar die dingen zijn echt duur.

Heeft iemand misschien voor mij een schema die dat kan.. of misschien een link naar een bedrijf met betaalbare prijzen.

Ook dacht ik eventueel aan een super oplossing wat echt een top gadget zou zijn.
Een zender de werkt op het contact van je je auto. Dus zodra je de auto start treed de zender in werking en gaat de poot open. Als je ver weg bent en de zender geen bereik meer heeft gaat de poot dicht.
Als je later je toko naderdt en het basis station pakt het signaal vanuit je auto weer op gaat dat ding weer open. En als je binnen bent en auto heb geparkeerd en dus de auto uit zet schiet de zender uit en klapt het hek weer dicht.

Misschien heeft iemand anders ook een oplossing deze super coole gadget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Velleman heeft een kutje wat je aan de telefoonaansluiting kunt hangen. Je komt dan in een menu terecht waarin je bepaalde apparaten kan aan of uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuglio
lees nu inderdaad over het kitje van velleman. Best cool voor maar 50 euri.

Mocht iemand dat wireless ideetje van me begrijpen en weten waar ik terecht kan hoor ik dat graag :) .

BEdankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:42
Tuglio schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 23:39:
lees nu inderdaad over het kitje van velleman. Best cool voor maar 50 euri.

Mocht iemand dat wireless ideetje van me begrijpen en weten waar ik terecht kan hoor ik dat graag :) .

BEdankt.
http://radioamateur.2deha...diening-via-telefoon.html

Tweedehands..10 euries....dit was hem toch?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Dit topic doet me ineens weer denken aan een project dat destijds bij het ultieme Über-Tweakers-TV programma op de Duitse WDR te zien was. Het heette geloof ik Lallus. Het was een simpele doch erg doeltreffende doe-het-zelf voice response unit die je aan een telefoonlijn kon hangen. Een stuk of 16 relais in- en uitgangen, waarmee je je hele huis kon bedienen en managen. :)
Hee, hij staat nog online: Lallus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuglio
die kit was het niet echt. wil echt graag via een code het zaakje open/dicht gooien.
denk aan eerste product van http://www.mdaelektronica.nl/nl/dept_75.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:11

franssie

Save the albatross

kan je niet een prepaid gsm van euro 10 met een relais aan de opener hangen? elke keer als je dat nummer belt (of iemand die verkeerd verbonden is) dan gaat dat hek open.
Erg simpel, zou er voor de lol een webcam bijhangen
...en wachten tot iemand dat nummer komt te weten, of verkeerd verbonden raakt
Precies daarom zou ik die webcam erbij hangen :) kan je zien of dat ook gebeurd haha

[ Voor 32% gewijzigd door franssie op 22-07-2005 10:30 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:40

ThunderNet

Flits!

franssie schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 00:48:
kan je niet een prepaid gsm van euro 10 met een relais aan de opener hangen? elke keer als je dat nummer belt (of iemand die verkeerd verbonden is) dan gaat dat hek open.
Erg simpel, zou er voor de lol een webcam bijhangen
en wachten tot iemand dat nummer komt te weten, of verkeerd verbonden raakt :P
:D

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 16:11
Je kunt toch op veel telefoons een filter instellen dat ie maar van bepaalde nummers de oproepen accepteert?
Dan moet het gewoon kunnen.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuglio
Als iemand daar schematje van heeft of een link dan hoor het ik het graag.
Liefst een wireless of radiografisch zendertje voor in de auto. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan zo'n hek toch gewoon aansluiten op je telefooncentrale? Dat hebben wij iig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou anders eens moeten kijken op de site van Conrad. Die hebben een heel leuk gadget dingetje met een eigen sim-card en schakelcontacten..

Het wordt een telemetrie module genoemd (whatever that may be) maar het lijkt me wel iets wat bruikbaar is.

http://www1.nl2.conrad.co...area=2401050&~target=area

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Een oud topic kicken uit 2005 is nergens voor nodig en daarbij is spam verboden op tweakers.

[ Voor 85% gewijzigd door rens-br op 09-06-2016 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

*Knip* Maak voortaan een TR aan

[ Voor 100% gewijzigd door rens-br op 09-06-2016 13:43 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.