Toon posts:

Sapphire Radeon X850XT (AGP) start niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn nieuwe videokaart per post gekregen, echter ik krijg het ding niet aan de praat.
Als ik de computer wil opstarten zie ik de ventilator heel even een beweging maken, maar verder doet die niks. Mijn PC start dus ook niet op (met mijn oude kaart overigens wel).

Mijn systeem:

Asus P4C800 Deluxe
P4 3,0 GHz
1024 MB geheugen
Maxtor 80 GB SATA
Audigy ZS 2
1x CD/DVD
1x CD brander

Enermax Coolergiant 480 Watt (1 week oud), met de volgende waarden:
+3,3V (34A) - +5V (40A) - +12V1 (16A) - + 12V2(15A) - +3,3V & 5V (280 Watt) - Total output 480Watt

Zelf denk ik dat het aan de voeding ligt, wellicht niet krachtig genoeg?? Ik heb namelijk ergens op het forum van Sapphire gelezen, dat aangeraden wordt, een voeding met +12V (met minmaal 20A) als je er veel componenten aan hebt hangen.
PSU:- A nice big 450W or more ( or maybe less if 12v+ rail amps are high i.e. 20amps+), with a minimum of 20amps on the 12V+ rail, though I see that 20amps+ is becoming the recommended minimum with these new high powered systems.
Your PSU needs to have GOOD output voltages/amperes, with a minimum of say 260W combined on the 3.3v & 5v rails,..and a MINIMUM of 20amperes on the 12V rail for a high-end rig with lots of components/peripherals. These values should be the minimum rated values and NOT the MAX PEAK output values.
Echter, maak ik de CD/DVD rom en de CD brander los, dan start die ook niet op. Het enigste wat er dan nog aanhangt (of in steekt) is mijn Audigy.
Waar zou dit aan kunnen liggen? Voeding niet goed of toch een kapotte kaart :'(

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09-2025

Ikke!

aka Netfinity

Lijkt me echt sterk dat het aan je voeding ligt, moet wel zwaar genoeg zijn voor je systeem. Of de voeding moet kapot zijn ofzo. Kun je de kaart in een ander systeem proberen? Heb je de molex aansluiting op de kaart wel aangesloten? En zit hij er wel goed in? (de kaart bedoel ik. ver genoeg in het slot, niet scheef) Hoe heb je je voeding aangesloten? Zit alles op een kabel, of zit je videokaart op een losse kabel, dus niet op een molex die aan een kabel zit die net ergens anders aan vast zit.

[ Voor 3% gewijzigd door Ikke! op 21-07-2005 23:19 ]

Klik mee voor GoT!........

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Zit de molex er wel in? Misschien is de koeler kapot, maar toch zou hij nog niet gelijk heet moeten zijn. Dus beeld moet je iig dan wel krijgen.

Is hij 2ehands, misschien is hij gewoon kapot(gegaan..)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan hem nu helaas even niet in een ander systeem steken. De molex heb ik overigens aangesloten, sterker nog, hij zit helemaal alleen op de kabel. Er hangt verder niks aan.
Ik heb hem ook al geprobeert op de andere kabel van de voeding, maar daar doet die ook niks.
Ik zie alleen heel even de fan bewegen, alsof die wil gaan starten, maar verder niks.
De kaart steekt er overigens goed in.

Verwijderd

Topicstarter
ToFast schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 23:25:
Zit de molex er wel in? Misschien is de koeler kapot, maar toch zou hij nog niet gelijk heet moeten zijn. Dus beeld moet je iig dan wel krijgen.

Is hij 2ehands, misschien is hij gewoon kapot(gegaan..)
De kaart is helemaal nieuw. De voeding overigens ook
Verder, precies wat je zegt, zou de fan kapot zijn dan zou die toch moeten opstarten. Hij geeft zelfs geen signaal naar de monitor.

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:55
Hoe staan je AGP-instellingen in je bios. Als je de molex van de kaart haalt geeft je systeem dan een foutmelding of start ie ook niet op. Een kennis had dit ook. Zonder molex startte pc wel op en gaf bios een foutmelding. In de winkel getest maar bleek de kaart kapot. Was toevallig ook een X850XT-agp.

Verwijderd

Topicstarter
MEGATRON schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 23:46:
Hoe staan je AGP-instellingen in je bios. Als je de molex van de kaart haalt geeft je systeem dan een foutmelding of start ie ook niet op. Een kennis had dit ook. Zonder molex startte pc wel op en gaf bios een foutmelding. In de winkel getest maar bleek de kaart kapot. Was toevallig ook een X850XT-agp.
Als ik de molex er vanaf haal doet nog minder. Nu zie ik de fan helemaal geen beweging meer maken. Verder staat het in de BIOS gewoon op 8x agp. Mijn oude kaart (Radeon 9700 Pro) was ook 8x agp.

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:55
Als je systeem met je oude kaart wel gewoon opstart en met je nieuwe niet, dan ga ik toch denken dat je nieuwe kaart een DOA is. Jammer dat je niet in een ander systeem kan testen.

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-07 11:42
Je kaart is kapot, dit zijn de symptonen die ik ook had met mn 6600 gt, hij is dan helaas simpelweg kapot. Ik had exact hetzelfde, en bij de winkel hebben ze al geconstateerd dat hij inderdaad kapot is. Opsturen weer die hap denk ik.

BF2 stats

Pagina: 1