Ik heb vandaag mijn nieuwe videokaart per post gekregen, echter ik krijg het ding niet aan de praat.
Als ik de computer wil opstarten zie ik de ventilator heel even een beweging maken, maar verder doet die niks. Mijn PC start dus ook niet op (met mijn oude kaart overigens wel).
Mijn systeem:
Asus P4C800 Deluxe
P4 3,0 GHz
1024 MB geheugen
Maxtor 80 GB SATA
Audigy ZS 2
1x CD/DVD
1x CD brander
Enermax Coolergiant 480 Watt (1 week oud), met de volgende waarden:
+3,3V (34A) - +5V (40A) - +12V1 (16A) - + 12V2(15A) - +3,3V & 5V (280 Watt) - Total output 480Watt
Zelf denk ik dat het aan de voeding ligt, wellicht niet krachtig genoeg?? Ik heb namelijk ergens op het forum van Sapphire gelezen, dat aangeraden wordt, een voeding met +12V (met minmaal 20A) als je er veel componenten aan hebt hangen.
Waar zou dit aan kunnen liggen? Voeding niet goed of toch een kapotte kaart
Als ik de computer wil opstarten zie ik de ventilator heel even een beweging maken, maar verder doet die niks. Mijn PC start dus ook niet op (met mijn oude kaart overigens wel).
Mijn systeem:
Asus P4C800 Deluxe
P4 3,0 GHz
1024 MB geheugen
Maxtor 80 GB SATA
Audigy ZS 2
1x CD/DVD
1x CD brander
Enermax Coolergiant 480 Watt (1 week oud), met de volgende waarden:
+3,3V (34A) - +5V (40A) - +12V1 (16A) - + 12V2(15A) - +3,3V & 5V (280 Watt) - Total output 480Watt
Zelf denk ik dat het aan de voeding ligt, wellicht niet krachtig genoeg?? Ik heb namelijk ergens op het forum van Sapphire gelezen, dat aangeraden wordt, een voeding met +12V (met minmaal 20A) als je er veel componenten aan hebt hangen.
Echter, maak ik de CD/DVD rom en de CD brander los, dan start die ook niet op. Het enigste wat er dan nog aanhangt (of in steekt) is mijn Audigy.PSU:- A nice big 450W or more ( or maybe less if 12v+ rail amps are high i.e. 20amps+), with a minimum of 20amps on the 12V+ rail, though I see that 20amps+ is becoming the recommended minimum with these new high powered systems.
Your PSU needs to have GOOD output voltages/amperes, with a minimum of say 260W combined on the 3.3v & 5v rails,..and a MINIMUM of 20amperes on the 12V rail for a high-end rig with lots of components/peripherals. These values should be the minimum rated values and NOT the MAX PEAK output values.
Waar zou dit aan kunnen liggen? Voeding niet goed of toch een kapotte kaart