[DVD lab Pro 1.5] 1 film 2 geluidsporen

Pagina: 1
Acties:

• WebTwister
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08-2024
Oke beste tweakers, ik ben redelijk ervaren op het gebied van 'eenvoedige' DVD authoring. Ik ben nu bezig om met het wat leukere werk aan de gang te gaan. en stuit gelijk op een probleempje.

Ik heb een film en heb twee geluidsporen. de eerste is het originele geluid en de ander is het origineel met achtegrond muziek. nu wil ik een dvd maken met in het menu de optie om het geluidspoor te kiezen.

Ik heb de tutorial van DVD lab zelf al bekeken: http://www.mediachance.com/dvdlab/tutorial/amanager.html
maar dit is weer te uitgebreid, ik wil alleen maar het geluidspoor kunnen kiezen.

ik heb een menu met twee opties: a: met een link naar audio stream 1 en b: met een link naar audio stream 2. als ik de DVD compile en ga afspelen dan doet alleen stream 1: het.

wat doe ik fout? wie geeft me een zetje de goede richting in?

[ Voor 3% gewijzigd door WebTwister op 21-07-2005 23:50 ]

• WebTwister
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08-2024
Ik heb zelf het antwoord al gevonden.

als je zonder ingewikkelde functies zoals checkboxes etc in je menu werkt moet je het volgende doen.

maak je menu links naar de verschillende geluidsporen en geef bij het '+' menu aan go to next menu. voeg in je connections scherm een connect command object toe via: connections -> add -> add command object -> in VTS domain.

dan verschijnt er een command menu, deze link je met de link tool vast aan de film waarvoor je het geluidsppor kiest. nu begint de film te spelen met het juiste geluid.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
WebTwister schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 23:05:
Oke beste tweakers, ik ben redelijk ervaren op het gebied van 'eenvoedige' DVD authoring. Ik ben nu bezig om met het wat leukere werk aan de gang te gaan. en stuit gelijk op een probleempje.

Ik heb een film en heb twee geluidsporen. de eerste is het originele geluid en de ander is het origineel met achtegrond muziek. nu wil ik een dvd maken met in het menu de optie om het geluidspoor te kiezen.

Ik heb de tutorial van DVD lab zelf al bekeken: http://www.mediachance.com/dvdlab/tutorial/amanager.html
maar dit is weer te uitgebreid, ik wil alleen maar het geluidspoor kunnen kiezen.

ik heb een menu met twee opties: a: met een link naar audio stream 1 en b: met een link naar audio stream 2. als ik de DVD compile en ga afspelen dan doet alleen stream 1: het.

wat doe ik fout? wie geeft me een zetje de goede richting in?
als alternative kan je beter dvdmaestro gebruiken! imho een beter proggie