Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• mtak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb een heel raar probleem met m'n iPaq hx4700. Als ik wil verbinden met m'n 3com OfficeConnect draadloos access point, dan doet ie dat niet. Hij blijft bij WiFi settings "Connecting" aangeven. Als ik de settings voor het AP eruit gooi dan discovered de ipaq m wel opnieuw maar doet vervolgens weer hetzelfde.

Ik heb alle vormen van encryptie op het AP al geprobeerd, van helemaal niks tot WPA-PSK en TKIP. De mac adres filtering settings op het AP staan goed ingesteld(het AP zelf laten discoveren en handmatig ingevoerd aan de hand van de info in HP Asset Viewer).

Ik heb mn iPaq al geüpdate naar v1.10(bij 1.0 werkte het ook niet).

Wie weet een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt.

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:10

Dogooder

dus...

heb je SSID broadcast AAN staan? Want bij mij hielp dat.

• mtak
  • Niet online
Ja dat staat aan. De ipaq vind namelijk het AP als ik de huidige verbinding eruit gooi. Hij verbindt alleen niet, blijft "Connecting" aangeven.

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:10

Dogooder

dus...

En werkt het als je geen enkele vorm van beveiliging doet?

Ik had namelijk ook soortgelijk probleem, eerste keer door SSID.
tweede keer omdat ik nog half sliep en mac filter niet geod had gezet.

mijn advies probeer eerst zonder beveiligiing. probeer dan WPA-TKIP. en dan mac filter.

met Wifigraph kan je de sterke van je signaal meten zonder verbinding te hebben. Misschien is je signaal niet sterk genoeg, of zit je buurman er doorheen te stralen. Meten is weten :)

[ Voor 25% gewijzigd door Dogooder op 22-07-2005 12:06 ]

• mtak
  • Niet online
Zonder beveiliging al geprobeerd.

Wat wel het vage is, ik heb met zo'n programmatje gewerkt en hij zegt dat er ruim voldoende signaal is(-27db lijkt me genoeg) en hij zegt ook "Available". Heel af en toe is er een netwerk "Sentinel" te detecteren maar dat is 2 huizen verderop.

Zelfs als ik naast het AP sta connect ie nog niet :|

[ Voor 38% gewijzigd door mtak op 22-07-2005 23:30 . Reden: Foutje ]

Verwijderd

Al geprobeerd om je router op mixed mode of 11B te zetten?
Ik heb het probleem ook gehad en dit was voorbij toen ik de router op Mixed mode zette.
Daarnaast kan een reboot van de router ook goed helpen.
Pagina: 1