Probleem met modem na upgrade firmware Speedtouch 510

Pagina: 1
Acties:
  • 5.370 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pronk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:28
Ik heb op mijn Speedtouch 510 modem de nieuwe firmware 4.3.1.5 gezet. De volledige upgrade leek goed te gaan, maar toen ik mijn modem probeerde te benaderen via de web interface bleek dat niet meer mogelijk te zijn.

Het LAN lampje wil nu niet meer branden. (op geen van de 4 poorten, het is dus de 4 poorts router versie)

Mijn pc's kunnen het modem op geen enkele manier meer vinden en ik kan dus ook niet meer downgraden naar de oude firmware versie.

Ik heb absoluut niets verandert aan de bekabeling, er zit geen router tussen en ik heb geen firewalls draaien. Ik heb de kabels nog een keertje extra nagekeken en die zitten nog goed vast. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? (ik heb nu een oude USB modem als noodoplossing)

edit: De status van de netwerkkaart waar de modem op is aangesloten is: "Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden."

[ Voor 14% gewijzigd door Pronk op 21-07-2005 22:22 ]

Ja lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Modem al geprobeert te resetten? Evt. zou je de NICs op 10Mbps/Half Duplex proberen kunnen te zetten. Maar ik ben eigenlijk bang dat je je modem dood geflashed hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-07 11:13
Ik heb ook de nieuwe software er in gezet, maar kan op geen enkele manier verbinding krijgen met het internet.
Ik wil nu mijn oude firmware er weer in zetten maar krijg dan de mededeling dat hij reeds van de nieuwst firmware is voorzien.
Weet iemand raad hoe ik wel mijn oude firmware weer terug kan zetten.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-07 11:13
Ik heb de oude software als *.bin file maar zou niet weten hoe ik die er in kan krijgen.
Ik denk dat het via telnet zou moeten werken maar weet niet hoe.

Iemand misschien die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Laatst online: 06-07 18:19

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Je moet na de upload de gebruikersnaam "Administrator" opgeven.

Zie http://members.lycos.nl/epias/st510/text/R43.txt

En gebruik de nieuwste upload toolbijvoorkeur!

UpgradeST - Firmware Upgrade Wizard version 4.4.2

http://members.lycos.nl/e...irmware/R43/UpgradeST.zip

Ook moet je hem helemaal resetten het modem alvorens te upgraden met nieuwe firmware.

Dus niet simpel aan en uit zetten ( reboot )
maar echt compleet naar factory defaults!

Hoe?

Zie http://www.kpnadsl.nl/sup...agen-st510R42-4p.html#104

U kunt de modem ook via onderstaande procedure terugbrengen in de fabrieksinstelling.
1. Controleer of de modem is uitgeschakeld.
2. Druk een keer kort op de aan/uit-knop.
3. Wanneer de LED voor systeem in/uitgeschakeld groen knippert, drukt u nogmaals kort op de aan/uit-knop.
4. De LED voor systeem in/uitgeschakeld stopt met knipperen en blijft onafgebroken groen branden. Na zes seconden zal de LED opnieuw gaan knipperen. Druk nogmaals een keer kort op de aan/uit-knop.
5. Alle LED's zullen een keer groen knipperen.
6. De modem wordt opnieuw opgestart en de fabrieksinstellingen worden hersteld.
Het herstellen van de fabrieksinstellingen heeft ook tot gevolg dat de instellingen van het configuratieprofiel worden verwijderd. Hierdoor is het noodzakelijk dat u het systeem opnieuw configureert met behulp van de installatie wizard

Overgens ip adres veranderd in 192.168.1.254 ipv 10.0.0.138

Suc6

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-07 10:44

robbydw

live your life

lSltAlKeR schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 18:52:
......

Ook moet je hem helemaal resetten het modem alvorens te upgraden met nieuwe firmware.

Dus niet simpel aan en uit zetten ( reboot )
maar echt compleet naar factory defaults!
......
Is dit een must, en wat kan er gebeuren wanneer je dit niet doet?

BTW

Deze url:
UpgradeST - Firmware Upgrade Wizard version 4.4.2

http://members.lycos.nl/e...irmware/R43/UpgradeST.zip

lijkt niet (meer) te werken

[ Voor 18% gewijzigd door robbydw op 22-07-2005 23:46 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-07 18:27

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

precies het zelfde gehad

gewoon een harde reboot:

TREK DE STROOM STEKKER ER UIT

DOE HEM ER WEER IN

DRUK DE MODEM AAN

HET POWER LAMPJE BRANDT ORANGJE..

WACHT TOT DEZE GROEN KNIPPERT

DRUK DAN 1 x KORT DE KNOP IN

HET LAMPJE GAAT GROEN BRANDEN

WACHT TOT HIJ WEER GROEN KNIPPERT

DRUK DAN NOGMAALS HET KNOPJE IN

DAN IS IE GERESET

ga dan naar je pc

knal in je browers 10.0.0.138

of 196.168.1.254

als er om een wacht woord wordt gevraagd is het Administrator

LET OP DE HOOFDLETTER

dan klik je op SPEEDTOUCH.. links in beeld

je klikt dan op SET UP

klik op next

zet hem op router.. en klik op next

zet hem op 8.48 en PPP over ATM klik op next

vul je gebruikersnaam en ww die je hebt gekregen van je provider

vul als het nodig is een ww en gebruikersnaam in om in te loggen in de router en klik op next

klik op start

en klaar is kees

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Ik heb dus geprobeerd om mbv de installer (meuktracker: Alcatel SpeedTouch 510 R 4.3.1) mijn firmware en webinterface te updaten.

Dit gaat goed tot stap 3:
Afbeeldingslocatie: http://img316.imageshack.us/img316/6631/111hf.png

Wanneer deze bij 100 procent is verschijnt de melding:
Afbeeldingslocatie: http://img316.imageshack.us/img316/8638/11ja.png

Op dat moment knippert enkel het middelste lampje bovenop het modem. Het modem hangt via een UTP kabel aan mijn PC. Poort op Thomson router zou mijns inziens niet uit moeten maken (1 t/m 4)

Netwerk status op PC geeft op dat moment aan dat ik limited or no connectivity heb. IP adres begint dan ook met 169.xx

Hoe los ik dit op?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-07 18:27

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

bij mij deed in het begin alleen de 1e poort het (1e poort vanaf de stroom conector gezien.. )

en probeer daarna mijn bovenstaande oplossing.. moet werken

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Welleweerd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 00:21:
bij mij deed in het begin alleen de 1e poort het (1e poort vanaf de stroom conector gezien.. )

en probeer daarna mijn bovenstaande oplossing.. moet werken
Helaas biedt dit hier geen oplossing. Ook niet wanneer ik hem aan switch poort 1 hang

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Je netwerkverbinding verversen

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Hier kan je de update overgens ook halen

http://bbs.adslguide.org....=dslrouter&Number=1940658

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-07 15:37
robbydw schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 00:01:
Ik heb dus geprobeerd om mbv de installer (meuktracker: Alcatel SpeedTouch 510 R 4.3.1) mijn firmware en webinterface te updaten.

Dit gaat goed tot stap 3:
[afbeelding]

Wanneer deze bij 100 procent is verschijnt de melding:
[afbeelding]

Op dat moment knippert enkel het middelste lampje bovenop het modem. Het modem hangt via een UTP kabel aan mijn PC. Poort op Thomson router zou mijns inziens niet uit moeten maken (1 t/m 4)

Netwerk status op PC geeft op dat moment aan dat ik limited or no connectivity heb. IP adres begint dan ook met 169.xx

Hoe los ik dit op?
't Eigenlijk altijd verstandig om een vast IP in te stellen tijdens updaten/flashen ipv via DHCP. Router gaat herstarten... netwerk verbinding kwijt... pc krijgt/heeft geen IP.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 19:21
RobbyDW, ik had precies hetzelfde. Andere PC gepakt mét een vast IP adres en toen deed ie het wel in één keer. bjck's tip is dus denk ik de goede.

Ik heb wel een ander probleem na de update naar de nieuwe firmware, al is probleem misschien een groot woord. Ik heb de versie met maar 1 Ethernetpoort. Daar zit een switch op aangesloten (die 'm ook netjes ziet als 100 mbit/s lijntje) en daar de rest van mijn netwerk. Sinds de upgrade blijft mijn LAN lampje echter zwart. Hij doet het dus wel, maar het LEDje niet meer. Hebben anderen dit ook? Moet ik nog iets doen? Heeft het te maken met het feit dat deze firmware misschien niet helemaal bedoeld was voor SpeedTouchen met 1 Ethernetpoort of is mijn LEDje gewoon kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Pronk schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 22:19:
Het LAN lampje wil nu niet meer branden. (op geen van de 4 poorten, het is dus de 4 poorts router versie)
Dat heb ik ook met mijn speetouch sinds ik de nieuwste firmware erop gezet hebt (heb overigens de versie met 1 lan-port)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 19:21
MrBarBarian schreef op maandag 25 juli 2005 @ 09:43:
[...]

Dat heb ik ook met mijn speetouch sinds ik de nieuwste firmware erop gezet hebt (heb overigens de versie met 1 lan-port)
Maar alles werkt verder wel? Dan heb je hetzelfde als ik. Zijn er mensen met een 1-ports SpeedTouch bij wie het LAN lampje nog wel brandt na de firmware upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Hij werkt verder perfect ja.. Maargoed.. zo spannend is dat lampje ook weer niet. Op de interface zelf brand ook nog een lampje waaraan je kan zien dat de interface werkt..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Sinds de upgrade blijft mijn LAN lampje echter zwart. Hij doet het dus wel, maar het LEDje niet meer. Hebben anderen dit ook? Moet ik nog iets doen? Heeft het te maken met het feit dat deze firmware misschien niet helemaal bedoeld was voor SpeedTouchen met 1 Ethernetpoort of is mijn LEDje gewoon kapot?
Dat heeft volgens mij te maken met dat je speedtouch geen hostnaam van de pc op kan vragen omdat je besturings systeem (waarschijnlijk XP met SP2) geen hostnaam doorgeeft aan je speedtouch.

Als je nu ook kijkt op de modem pagina http://192.168.1.254 Onder home network en dan devices zie je ook alleen het mac adres van de betreffende ethernet nic en niet wat daar achter hangt ( normaal gesprokken dus je computer met hostnaam )

http://192.168.1.254/cgi/...s/ov/?ce=1&be=0&l0=3&l1=0

Hoe je dat oplost ben ik ook nog niet helemaal over uit.
Volgens mij via start uitvoeren > gpedit.msc heel je windows firewall eruit slopen. Want ondanks dat je die disabled blijft hij toch soort actief. SP2 beveiligings issue

Ik vind de firmware opzich een verbetering, maar me modem knalt er wel om de dag uit tegenwoordig door die nieuwe firmware. Denk dat ik toch maar terug gaat binnenkort op 4.2.7 die draaide tenminste nog het stabielste ( dan maar geen port range )

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Wat zijn over het algemeen jullie bevindingen mbt tot de firmware upgrade? En zijn er meer mensen die, zoals de persoon hierboven, last hebben van een dagelijks resettend modem?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Pi-air-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:08
Heb nu ook een aantal dagen die nieuwe firmware erop gezet.
Ik ben redelijk tevreden tot nu toe erover.
2 kleine minpuntjes... zaterdag kwam ik thuis en toen knipperde het @ lampje op het modem oranje... na opnieuw de login gegevens te hebben ingevoerd via de wizard werkte alles weer..
Beetje vaag.
Daarna kwam ik erachter dat mijn NAT settings die ik had ingevoerd eruit waren.
Ik heb in de tussetijd wel destroom even van het modem gehad toen het internet niet werkte.
Misschien dat het daar aan lag, maar opzich zouden die gegevens gewoon bewaard moeten blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
lSltAlKeR schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:54:
[...]

Dat heeft volgens mij te maken met dat je speedtouch geen hostnaam van de pc op kan vragen omdat je besturings systeem (waarschijnlijk XP met SP2) geen hostnaam doorgeeft aan je speedtouch.

Als je nu ook kijkt op de modem pagina http://192.168.1.254 Onder home network en dan devices zie je ook alleen het mac adres van de betreffende ethernet nic en niet wat daar achter hangt ( normaal gesprokken dus je computer met hostnaam )

http://192.168.1.254/cgi/...s/ov/?ce=1&be=0&l0=3&l1=0

Hoe je dat oplost ben ik ook nog niet helemaal over uit.
Volgens mij via start uitvoeren > gpedit.msc heel je windows firewall eruit slopen. Want ondanks dat je die disabled blijft hij toch soort actief. SP2 beveiligings issue

Ik vind de firmware opzich een verbetering, maar me modem knalt er wel om de dag uit tegenwoordig door die nieuwe firmware. Denk dat ik toch maar terug gaat binnenkort op 4.2.7 die draaide tenminste nog het stabielste ( dan maar geen port range )
Zou kunnen, maar dan zou ik verwachten ergens een dns oit te kunnen invullen..

Maar ik heb een linuxbakje achter het modem staan en heb ook her probleem.. tis dus niet echt OS-specifiek..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 15:55
:*) bij mij brande het lan lampje weer na dat ik het netwerk kabeltje even losgekoppeld had.
martdj schreef op maandag 25 juli 2005 @ 12:47:
[...]

Maar alles werkt verder wel? Dan heb je hetzelfde als ik. Zijn er mensen met een 1-ports SpeedTouch bij wie het LAN lampje nog wel brandt na de firmware upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:00
Ik heb ook de nieuwe firmware geinstalleerd maar had regelmatig dat ik geen verbinding meer had. Maar goed, eerst mijn setup. De speedtouch 510 (1 poort) is verbonden met een linksys WRT54g router. Op de wrt54g zit weer een switch waarop 2 pc's zijn aangesloten. Ik heb de firmware in de speedtouch geupdate via een laptop rechtstreeks op de speedtouch. Hierna de linksys aangekoppeld en een dhcp renew uitgevoerd op de linksys. Hierna had ik verbinding vanaf mijn vaste pc. Voor P2P had ik op de speedtouch als default server de linksys ingesteld, op de nieuwe firmware moet je een apparaat op MAC-address koppelen als DMZ. Hierop kreeg ik via mijn linksys (na dhcp renew) geen verbinding meer. De DMZ heb ik vervolgens weer uitgezet om alle poorten te forwarden. Ook dit leverde geen verbinding meer via de linksys. Dus ook maar de portforwarding uitgezet.

De volgende ochtend had ik weer geen verbinding via de linksys. De problemen zat heb ik proberen terug te flashen naar 4.2.7. De update liep voorspoedig waarna ik totaal geen verbinding meer kreeg met de speedtouch. Ik was blij dat ik de meuktrackerpagina had opgeslagen zodat ik wist hoe een harde reset uit te voeren. Na de harde reset heb ik de juiste configuratie weer geladen en draai weer gewoon op 4.2.7.

Voor de volledigheid: na de upgrade zag ik ook alleen het MAC-adres van de linksys. En mijn LAN lampje brandde wel als ik mijn laptop (Win XP SP1) aansloot maar niet als de linksys router was aangesloten

Zijn er meer mensen met dit soort ervaringen bij aansluiten van een (extra) router op de speedtouch?

Voorlopig wacht ik even voordat ik de update weer probeer. De DMZ instelling met transparante DHCP lijkt me wel wat, maar niet met dit soort problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Not_Disclosed op 26-07-2005 21:41 . Reden: info over lampje toegevoegd ]

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Ik draai nog steeds firmware 4.3.1.5.0 en hij is 3 uur geleden weer auto gereboot ( eruit in geknald )

Daarbij onthoud hij wel mijn NAT settings oftewel me port map ranges.

Ook werkt nu bij mij wel het 3 lampje bovenop er zitten 2 pc's achter, maar echter al kijk ik bij devices staat er nog steeds me mac adres ipv van de hostnamen van de twee pc's.
Die ik echter wel 100% zekerweten op die plaats heb zien staan direct na het omkatten van me speedtouch van firmware 4.2.3.0.0 (standaard firmware) naar 4.3.1.5.0
Erg vreemd. Allemaal.

Volgens mij ligt dat echt toch gewoon aan de instellingen op het device wat daar achterhangt. Dus ergens in de instellingen van je o/s bij mij windows xp pro sp2 op bijde systemen.

Het enigste wat ik veranderd heb ik ze een statisch ip gegeven. Eerst draaide ze op DHCP
Misschien dat het daar mee te maken heeft.
Wordt ooit vervolgd :)

----------------------------------------

Toevoeging

Ik heb nog is zit kieken via de webinterface en heb de DHCP server uitgegooit op de speedtouch

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/gnhhom/partyflock/dhcp%20speedtouch.JPG

Het is ook namelijk zo dat mijn speedtouch reboot volgens mij om de 24 uur exact.
Wellicht dat het met die setting te maken heeft.
Wordt vervolgt over 24 of 48 uur ;)

[ Voor 24% gewijzigd door lSltAlKeR op 26-07-2005 23:03 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Wat me ineens opvalt is dat de webinterface een fractie van een paar miliseconden sneller werkt :?

Of ik ben aan de traagheid gewend geraakt :o

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Ik heb via start >uitvoeren > gpedit.msc de windows firewall uitgeschakeld.
UPNP inschakelen op 192.168.1.254/24, localsubnet

Mijn workstation hangt op een statisch ip 192.168.1.64 sub 255.255.255.0
andere pc 192.168.1.65 sub 255.255.255.0

En ik heb via de webinterface de DHCP server gedisabled
DHCP Lease Time: 0 days, 0:00:00
Auto-IP: Disabled
DHCP Server: Disabled

Als het goed blijft werken. Dan ben ik tevreden :)

[ Voor 10% gewijzigd door lSltAlKeR op 26-07-2005 23:19 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Mijn conclusie is gewoon als je netwerk lampje (3de lampje) op je speedtouch dan zit er gewoon iets niet goed in de instellingen van uit je OS naar je speedtouch!

Want bij mij branden het eerst ook niet en nu wel!

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
lSltAlKeR schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 23:25:
Mijn conclusie is gewoon als je netwerk lampje (3de lampje) op je speedtouch dan zit er gewoon iets niet goed in de instellingen van uit je OS naar je speedtouch!

Want bij mij branden het eerst ook niet en nu wel!
Het zou kunnen dat het lampje alleen brand als de client een ip heeft gekregen van de dhcpd op de speedtouch...

Wat houdt trouwens de optie auto-ip in?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Ik heb DHCP nu uitgeschakeld zowel in windows op me NIC (want die heeft statisch ip) alsin de speedtouch de DHCP server.

Eerst heeft het niet gebrand zowel Static als DHCP volgens mij. Maar na het rommelen aan de lease time en uitschakelen van DHCP en static en belemmeringen van uit windows uitgeschakeld te hebben
Lijkt het perfect te werken voorlopig.... ff afkloppen :/ Morgen zal ik het weer zien

Wat auto-ip inhoud....
beetje zelf google kan nooit geen kwaad ;)

Eerste hit met google....

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/gnhhom/partyflock/autoip.JPG

Wat mij betreft uitlaten die handel... Een standaard windows xp pro installatie met SP2 blokkeerd toch VOLGENS MIJ die requests. ik weet dat ook allemaal niet exact hoe dat zit enzo

[ Voor 14% gewijzigd door lSltAlKeR op 26-07-2005 23:54 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Ik heb gelijk ook maar ff de tijd ingesteld op het modem.
en heb time server van windows gebruikt...

time.windows.com

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/gnhhom/partyflock/STtime.JPG

En heb ut LOG "gecleared"" en zal eens in de gaten gaan houden wat voor vreemde acties dat log opleverd.

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:25

FlipFluitketel

Frontpage Admin
@ lSltAlKeR:
Het is misschien niet de meest zinnige kick, maar heb je nog steeds het probleem dat de speedtouch automatisch reboot?
Zit er nu ook een NAT-loopback functie in verwerkt of is er nu ergens een changelog van de nieuwe firmware te vinden?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Mja, pas geleden had ik een uptime van 3 dagen.
Ineens was hij toen weer auto gereboot. Net nadat ik in me windows xp had ingelogt :?
Toeval?

Dat was dus eergister. Vandaag om ongeveer 5 uur s'nachts blijkt er ook weer iets met de lijn gebeurd te zijn. Want Uptime van het modem en Uptime van het Internet verschillen met elkaar.

Helaas kan ik niet verder terug kijken in het log van het modem dan vanmorgen 9 uur. De rest is overruled door allemaal firewall system rules die hij auto rapporteerd.

Ik denk zelf dat ze bij me provider misschien hebben zitten rommelen. Heb pas ook e-mail gehad van dat tussen nu en oktober ze de lijn gaan optimaliseren etc ( klaar maken voor adsl2+ misschien? )

M'n buurjongen die op de zelfde centrale en bij de zelfde provider zit heeft echter nergens last van gehad :? DIe heeft wel nog oude firmware en heeft ook een PSTN lijn. Wij ISDN.

Maar goed. Of het verbreken van de internet verbinding en het rebooten iets met elkaar te maken lijkt mij na deze gegeven niet.

View more...

Uptime: 1 day, 22:33:35

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 768 / 3.200

Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 21,92 / 103,90

--------------------------------------------------------------------------------

Internet

View more...

Type: PPPoA

Uptime: 0 days, 17:03:57

IP Address: 80.61.XXX.XX

Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 11,24 / 87,26

Toen mijn modem na 3 dagen ineens auto gereboot was kan te maken misschien hebben gehad dat ik zoveel data had getrokken. Misschien over de 100 gig. Up ook veel kweet niet hoeveel maar gewoon veel. Gemiddeld een constante up van 15 kb/s en dan meer dan 72 uur lang dus. Doe de berekening maar. :)
Misschien dat het rebooten daar mee te maken heeft.

Ik moet gewoon zeggen dat ik nu tevreden ben met die nieuwe firmware, maar ik maak nu ook niet gek veel gebruik van me computers enzo. Komt van de winter wel weer. Nu andere dingen aan me hoofd :)

NAT Loopback FUNCTIE zit er overgens in.

Zie Alcatel 510i NAT-problemen topic ergens onderaan recent dus.

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/gnhhom/partyflock/telnet.JPG

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Laatst online: 20:25

FlipFluitketel

Frontpage Admin
OK, bedankt voor de informatie.
Dan ga ik dadelijk maar eens de firmware updaten en nat loopback enabled zetten (mijn buurman maakt ook gebruik van mijn adsl-verbinding en heeft nu even een eigen webservertje opgezet en dan is het wel zo handig om niet op alle pc's die website in de hosts file te moeten zetten).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WietBoer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-03-2024

WietBoer

Just Chill

Ik heb ook deze mooie firmware, en helemaal geen reboot problemen.
Sterker nog alles werkt perfect, helemaal nadat ik dit had gelezen:
- With this new firmware, the default for dcache has
changed from enabled to disabled. By enabling
dcache again, the web interface will become much
more responsive and is also seems to reduce the
cpu load.

Execute the following commands if you want to
enable dcache:

telnet 10.0.0.138

Username : Administrator
Password : <empty>

*

=>system config dcache=enabled
=>saveall
=>exit

[ Voor 12% gewijzigd door WietBoer op 07-08-2005 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-02 23:34
Ik maak zelf liever gebruik van een 10.0.0.*-range voor mijn DHCP... Helaas moet je de 192.168.1.*-range er via de CLI uithalen, dat vind ik wel jammer. Gelukkig werkt alles weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

DanielB schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 15:22:
Ik maak zelf liever gebruik van een 10.0.0.*-range voor mijn DHCP... Helaas moet je de 192.168.1.*-range er via de CLI uithalen, dat vind ik wel jammer. Gelukkig werkt alles weer :)
Dat hoeft niet.
Zie http://192.168.1.254/cgi/...=3&l1=1&name=LocalNetwork

Er werkt hier naar behoren.

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

[rml]lSltAlKeR in "[ Speedtouch 510i] Na upgrade wat problem..."[/rml]

Zoals ik hieronder al schreef kamp ik met een nieuwe probleem.
Veroorzaakt door firmware 4.3.1.5.0

Als ik meer dan 1800 a 1900 verschillende adressen ping (game serverlijst ophaal)
dan bevriest heel de speedtouch voor even. En kan je nix meer. Hij reboot niet of wat dan ook.
Maar je kan de modempagina ook even niet meer bereiken. Internet lijkt ook dood te vallen.

Is dit echt een firmware bug als ik dit moet geloven?

Router Problem
There are also a few routers with bad firmware that have overflow problems when there are too many servers. A symptom of this is where you refresh CS for example and always get 8000 servers and then it stops. These routers will also typically go offline for a minute or so when they overflow. The only solution for this is to get updated firmware for the router or replace the router.

Of is dit nog door een instelling te wijzigen via de CLI net als dcache bijvoorbeeld?
Wie helpt mee zoeken naar het antwoord :)

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercvrivs
  • Laatst online: 03-03 16:43
Ik heb ook de upgrade uitgevoerd,hij wilde eerst niet connecten,even later weer wel!

Sindsdien doet ie t' goed !!

Geen centje pijn! :*)

Een dag niet gecomputerd is een dag niet geleefd

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Er zijn maar beperkte resources beschikbaar om NAT'ed connections af te handelen. De limiet ligt vrij hoog (2048 connections) bij een recente SpeedTouch maar als je op korte tijd heel veel pings begint uit te sturen dan lopen die contexts natuurlijk snel vol. Eenmaal vol moeten clients wachten tot connections afgesloten worden of timeouten vooraleer er nieuwe connections kunnen gemaakt worden. Daar valt weinig aan te doen; het is dus geen kwestie van bad firmware. Meer geheugen alloceren voor contexts is natuurlijk een uitweg maar geheugen kost geld en elke cent telt bij zulke embedded devices.
Je kan op de CLI eens kijken naar 'connection stats' om te zien hoe het staat met de resources.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

TaXaN schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 14:56:
Er zijn maar beperkte resources beschikbaar om NAT'ed connections af te handelen. De limiet ligt vrij hoog (2048 connections) bij een recente SpeedTouch maar als je op korte tijd heel veel pings begint uit te sturen dan lopen die contexts natuurlijk snel vol. Eenmaal vol moeten clients wachten tot connections afgesloten worden of timeouten vooraleer er nieuwe connections kunnen gemaakt worden. Daar valt weinig aan te doen; het is dus geen kwestie van bad firmware. Meer geheugen alloceren voor contexts is natuurlijk een uitweg maar geheugen kost geld en elke cent telt bij zulke embedded devices.
Je kan op de CLI eens kijken naar 'connection stats' om te zien hoe het staat met de resources.
Het rare eraan is dat ik het nooit heb opgemerkt dan met firmware 4.2.3.0.0
want dan haalt hij alles achter elkaar binnen! 20 000 servers!
Nu stopt hij er mee om de 1800! En bevriest die hele speedtouch alles het waren.
Je kan ook niet meer internet of naar telnet van de speedtouch of de webinterface gaan.

Met die oude firmware weet ik gewoon zeker dat het probleem niet bestond!
Ondanks dat die ook NAT-ed configed was!

Dus 2048 is beetje . Volgens mij is het om en nabij de 1800 maar..
want het is hij haalt 1805 servers op ... 15 sec speedtouch nix en dan gaat hij weer door en stopt weer om en nabij de 3600

Nogmaals voorheen ging het gewoon vloeiend!

Heeft ook nix te maken dat me pc ineens die connecties sneller verwerkt of wat dan ook!

Ligt puur aan die speedtouch met firmware 4.3.1.5.0

Heeft dat niet iets te maken met
code:
1
2
 [ upnp.ini ]
config maxage=1800 writemode=full safenat=disabled

Die config maxage=1800?
Dat d8 ik zelf namelijk. Heb het alleen nog niet veranderd en getest etc..

code:
1
PING_RESPONDER state=enabled

Kan iemand mij ook vertellen wat die functie in de ini cq. template inhoud in de speedtouch.

Dat kwam je voorheen in firmware 4.2.3.0.0 ook niet tegen! Althans in die configurated ini dan!
Voor geprogrammeerd van uit de default settings in de firmware of hoe je het ook zeggen mag.

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Er is enorm veel veranderd tussen 4.2.x en 4.3.x, er is onder andere een connection framework toegevoegd om een volledige statefull connection firewall te implementeren. NAT maakt ook gebruik van dit framework om zijn werk te kunnen doen. Dit zal de oorzaak zijn van het verschillende gedrag maar meer details heb ik momenteel niet.

'upnp config maxage 1800' heeft er niets mee te maken, dat is de geldigheidsduur (in seconden) van SSDP alive broadcasts in het UPnP framework.

De PING_RESPONDER is 1 van de system services. Deze enablen maakt dat de SpeedTouch zal reageren op ICMP echo requests. Zie 'service system' op de CLI. De service manager is ook 1 van de nieuwe dingen in 4.3.x.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-04 21:11

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Heeft hier iemand toevallig de user.ini bestand om met een Demon (babyxl) aansluiting op het net te komen? Ik kom er namelijk niet uit met mijn oude configuratiebestand i.c.m. die firmware v4.3.1.5

Er is trouwens een nieuwere firmware build uitgekomen van v4.3.2.6 ... er staat ook eindelijk dat dat een officiele release is;

http://speedtouch.net.nz/510seriesFirmware.htm

Edit: na lang zwoegen en zoeken is hier dan een antwoord op mijn bovenstaande probleem gevonden;

http://speedtouch.net.nz/forum/topic.asp?TOPIC_ID=31

[ Voor 18% gewijzigd door LoEnaTiQ op 21-08-2005 13:12 ]

| My SpiderWeb |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

TaXaN schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 14:56:
Het probleem bestaat niet meer in firmware 4.3.2.6.0

En deze firmware maakt echter maar 1024 connecties.
Het was dus wel een firmware probleem zoals ik al eerder zei :Y)

Speedtouch freak

• MrBarBarian
Heeft iemand al CLI documentatie weten te vinden van de nieuwe firmware? Ik zie alleen die van versie 4.2.. er aangezien er best e.a. veranderd is..

[ Voor 6% gewijzigd door MrBarBarian op 25-08-2005 22:14 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Vandaag hiervandaan http://www.kpnadsl.nl/support/downloads-st510R42.html de nieuwe firmware gedownload (KPN biedt hem nu officieel aan)

Setup draaien.Blijk ik al de laatste firmware versie te hebben 8)7
Version
4.2.7.16.0

Heb al eerder een update geprobeerd maar dat ging toen niet helemaal goed (dacht ik) Blijkbaar is de firmware update toen toch goed uitgevoerd.

Het vreemde is echter dat ik geen vernieuwde GUI heb zoals ook in dit topic is getoond. Iemand een idee hoe dit kan?

http://www.euronet.nl/use...ock/dhcp%20speedtouch.JPG

[ Voor 7% gewijzigd door robbydw op 31-08-2005 20:45 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

robbydw schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:44:
Vandaag hiervandaan http://www.kpnadsl.nl/support/downloads-st510R42.html de nieuwe firmware gedownload (KPN biedt hem nu officieel aan)

Setup draaien.Blijk ik al de laatste firmware versie te hebben 8)7
Version
4.2.7.16.0

Heb al eerder een update geprobeerd maar dat ging toen niet helemaal goed (dacht ik) Blijkbaar is de firmware update toen toch goed uitgevoerd.

Het vreemde is echter dat ik geen vernieuwde GUI heb zoals ook in dit topic is getoond. Iemand een idee hoe dit kan?

http://www.euronet.nl/use...ock/dhcp%20speedtouch.JPG
Deze versie is ruim een jaar oud, alleen KPN ondersteund hem nu officieel. Er zit ook geen nieuwe GUI in deze versie. Je kan de nieuwere van de Nieuw-Zeelandse sites halen.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisey
  • Laatst online: 02:31
Je hebt inderdaad de laatste "nederlands gesupporte" versie, namelijk 4.2.7.16.0
De versie waar de andere het over hebben, komt van een Nieuw-Zeeland site, en dat is R 4.3.1 of R4.3.2.6
meuktracker: Alcatel SpeedTouch 510 R4.3.2.6 - Update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Wisey schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:56:
Je hebt inderdaad de laatste "nederlands gesupporte" versie, namelijk 4.2.7.16.0
De versie waar de andere het over hebben, komt van een Nieuw-Zeeland site, en dat is R 4.3.1 of R4.3.2.6
meuktracker: Alcatel SpeedTouch 510 R4.3.2.6 - Update
8)7 8)7 vlaag van verstandsverbijstering van mijn kant. Sorry

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Hehe, leven er hier nu nog tweakers of niet :+

Speedtouch freak