Toon posts:

Router

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben al een tijdje dezelfde router maar hij is echt **.

Ik zit op het internet met lekker Skyradio aan.
Na ongeveer 20 minuten gaat de muziek uit en staat er even later : Een van de netwerkkabels is niet verbonden.
Dus ik naar beneden rennen en stekker van de router eruit en er weer in, en hij doet het weer.
Dit herhaald zich dan de hele dag.

Ook als ik bijvoorbeeld op de pc zit, en mijn vader gaat op zijn pc dan knalt ie er ook uit.
Het is dus zo :

- Om de 20 minuten moet de stekker er opnieuw in.
- Als er iemand op een pc zit, en er komt een andere gebruiker bij dan knalt hij eruit.

Wij willen graag weten dat is want het is zeer irritant.
Ik moet 100x per dag de trap af lopen om die stekker er weer opnieuw in te doen.
En even wat downloaden snachts? Dacht het niet want hij knalt er toch uit.

Specs van de router:

Het enige wat erop staat is : Soho.
Meer staat er niet op, zo'n ding van de HCC wat geen drol kost.

Specs van Internet :

Chello Classic

Downstream : 4mb
Upstream : 1mb

* Ik heb ook al een paar keer met de Chello service gebeld
maar dan wordt het ook niet opgelost.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Laatste firmware? Volgens mij deze.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Kzou toch proberen wat meer info over de router te pakken te krijgen, en als het niet lukt gewoon ff nieuwe kopen, nofi maar voor weing krijg je weinig.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

lijkt mij ook wel dat chello er niets mee doet.
het is namelijk geen router van hun ;)

als je de router ertussen uit laat dna heb je er denk ik geen last van dat ie om de 20 min. eruit ligt :?
staat er echt verder geen sticker op de router met meer info ?
of in de firmware van de router ?
meestal is dit namelijk op te lossen met een firmware update, maar dan moet je wel weten waar je moet zoeken ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:06
Ik neem aan dat er toch wel een typenummer o.i.d. op de onderkant van het kastje staat. :? En zo niet, probeer eens in te loggen op de router. Misschien weet je het ip-adres van dat ding niet: type dan in een dosbox ipconfig in. Noteer het ip-nummer van de gateway, en probeer de router op die manier te bereiken. Waarschijnlijk kun je daar wel het typenummer vinden.

-

Verwijderd

Topicstarter
Ik keek niet op de onderkant van de router |:(
Het is een : Soho IS104 Broadband Router.

Ik ga even kijken of ik de firmware kan updaten, maar hoe werkt dit?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:17

BHQ

Is dat niet toevallig een Unex routert?
iig, ziet er naar uit dat hij 'volloopt' als ie gecrashed is.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

http://www.cameo.com.tw/support/html/download/router.htm
is al een oude firmware zo te zien, ook vrij oude router ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Dit is een Ark router, die staan bekend om warmte problemen.
Staat ie wel een beetje koel, dus niet in een dichte meterkast of zo zonder ventilatie ?
Dit type werd veel in Duitsland verkocht, ook met andere namen erop zoals bijv. Mentor.
Als je zoekt op Ark of Mentor kom je waarschijnlijk diverse duitse sites met info tegen.

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat gewoon op me vader zijn kamer, niet in een dichte kast ofzo.
Ik kan er wel een keer een fan voor zetten.

Ik heb nu de firmware geupdate, we gaan het zien ;)

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Weet je toevallig of RIP in je router aanstaat? Zoja -> ff uitzetten.

Heb als eens mensen geholpen met een steeds vastlopende router, buffergeheugen liep tekens vol met RIP verwerkingen.

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik dat zien of RIP aan staat?
En wat is et?

• Frankie02
RIP moet ergenst tussen de instellingen staan in de routersoftware. RIP betekend Routing Information Protocol en zorgt ervoor dat routers informatie kunnen uitwisselen onderling. Het is wel leuk bedacht maar het werkt gewoon niet. De router krijgt eigenlijk ontiegenlijk veel informatie (ARP verkeer heet dat geloof ik) te verwerken binnen een zeer korte tijd. Het interne geheugen loopt vol en de router raakt gestressed en kan gaat dan rebooten of ze loopt helemaal vast.

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Frankie02 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 22:23:
RIP moet ergenst tussen de instellingen staan in de routersoftware. RIP betekend Routing Information Protocol en zorgt ervoor dat routers informatie kunnen uitwisselen onderling. Het is wel leuk bedacht maar het werkt gewoon niet. De router krijgt eigenlijk ontiegenlijk veel informatie (ARP verkeer heet dat geloof ik) te verwerken binnen een zeer korte tijd. Het interne geheugen loopt vol en de router raakt gestressed en kan gaat dan rebooten of ze loopt helemaal vast.
Dat zal je niet aantreffen.
Al die soho apparaten die ze ADSL-routers, Kabel-routers etc. etc. noemen zijn van alles, maar zeker geen router!
Ze zullen dus geen van allen routingprotocollen gebruiken.

Het zijn simpelweg modems met wat extra functionaliteit als:
- Hub/Switch
- DHCP
- DNS-Cache
- Printserver, fileserver
- NAT, PAT

RIP doet overigens niets meer dan de hem bekende netwerken broadcasten/multicasten met daarin de netwerken die hij kent met het aantal hops (metric) erbij.
Dit zet hij vervolgens in een tabelletje met daarbij de interface over welke hij het netwerk heeft leren kennen. (om zo het verkeer de juiste link op te sturen).

• Frankie02
http://www.cameo.com.tw/p...uter/3-2-1soho-is104a.pdf

Hier zie je bijv. dat ie wel RIP ondersteund, maar 3com, Edimax en netgear hebben ook soho routers die RIP hebben.

Mijn ervaring van een jaar geleden is dat de provider zelfs smeekte bij iedereen om hun RIP uit te zetten omdat al dat broadcast / ARP verkeer veroorzaakt vele storingen. Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen dat al die routers dan naar elkaar zitten te lullen (router A lult wat, krijgt enkele honderden reakties terug, lult tegen al die routers, routers lullen terug + meer nieuwe reakties, router B komt in de lucht.......

Het intern geheugen van de router loopt gewoon vol en de router raakt in paniek (loopt vast of reset spontaan).

[ Voor 85% gewijzigd door Frankie02 op 21-07-2005 23:01 ]

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dan nog zal het default waarsch. niet aanstaan en topicstarter heeft naar ik aanneem maar 1 netwerk.
(terzijde: RIP is niet echt iets wat nog gebruikt wordt, alleen RIPv2 zie je af en toe nog weleens in kleine netwerken of om statisch wat dingen te routeren)_

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de firmware geupdate en skyradio staat nu al 1 uur en 11 minuten aan zonder storingen.
Ook ben ik volop aan het downloaden dus volgens mij is het verholpen _/-\o_

Ik laat hem vanacht aan staan om te kijken of het echt probleemloos werkt.
Pagina: 1