[DIV] Uitlijn probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb het volgende probleem. Voor een admin gedeelte van een website maak ik een productoverzicht. Links van de productinfo staat een image die ik in een div wil hebben ( zo ook de productinfo :

[DIV IMAGE] [DIV PROD INFO]
----------------------------------------------------------------------------- witregel van 1px
----------------------------------------------------------------------------- witregel van 1px
enz....

Nu lopen de divs in de onderstaande code compleet door elkaar :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
                echo'<div style="position: absolute; left: 1px; width: 700px;">';
                echo'<div style="background-color: #CCCCCC;width: 66px; margin-top: 1px;height: 86px; display:inline">';
                echo'[img]"/sport/_shoppic/'.$data[product_id].'.jpg?un='.time().'"[/img]';
                echo'</div>';
                echo'<div style="background-color: #CCCCCC;width: 633px; height: 66px;margin-left: 1px; display:inline">';
                echo' [<a href="ed_products.php?rem_product=go&product_id='.$data[product_id].'">remove</a>] [<a href="ed_products.php?edt_product=go&product='.$data[product_id].'">edit</a>] 
  '.$data[product_id].' - '.$data[product_name].' - '.$data[product_descr_short].'';
                echo'</div></div>';

Als ik het zonder inhoud test worden de divs wel goed weergegeven dus in deze situatie :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<div style="position: absolute; left: 1px; width: 700px;">
  <div style="background-color: #CCCCCC;width: 86px; margin-top: 1px;height: 66px; display:inline"></div>
  <div style="background-color: #CCCCCC;width: 613px; height: 66px;margin-left: 1px; display:inline"></div>
</div>
<div style="position: absolute; left: 1px; width: 700px;">
  <div style="background-color: #CCCCCC;width: 86px; margin-top: 1px;height: 66px; display:inline"></div>
  <div style="background-color: #CCCCCC;width: 613px; height: 66px;margin-left: 1px; display:inline"></div>
</div>

Wat kan hier de oorzaak van zijn ?

[ Voor 30% gewijzigd door iznogood op 21-07-2005 21:12 ]

Just as Good

• chris
  • Laatst online: 11-03-2022
Wat bedoel je met "lopen compleet door elkaar"? Kan je misschien een voorbeeld online zetten?

• iznogood
  • Niet online
chris schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 21:21:
Wat bedoel je met "lopen compleet door elkaar"? Kan je misschien een voorbeeld online zetten?
http://members.chello.nl/d.langeslag/vb.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door iznogood op 21-07-2005 21:28 ]

Just as Good

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit is gewoon een HTML probleem en dat hoort dus in Webdesign & Graphics, zoals je ook in onze FAQ had kunnen lezen.

PW>>WG

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:40

crisp

Devver

Pixelated

waarom die absolute positionering? Kan je niet gewoon een margin-left: 1px; gebruiken?
Verder is display:inline tesamen met het opgeven van properties die voor blocklevel elementen bedoelt zijn ook niet zo tof; gebruik dan floats...

Verder: heb je wel eens van classes in CSS gehoord? Of van andere HTML-elementen behalve div's?

[ Voor 65% gewijzigd door crisp op 21-07-2005 22:24 ]

Intentionally left blank

• iznogood
  • Niet online
crisp schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 22:21:
waarom die absolute positionering? Kan je niet gewoon een margin-left: 1px; gebruiken?
Verder is display:inline tesamen met het opgeven van properties die voor blocklevel elementen bedoelt zijn ook niet zo tof; gebruik dan floats...

Verder: heb je wel eens van classes in CSS gehoord? Of van andere HTML-elementen behalve div's?
Ja, heb ik allebij van gehoord. De CSS classes maak ik aan zodra het werkt. Ik ga overigens niet mijn layout met HTML tables maken.

Heb inmiddels de tips gebruikt, maar hiermee kom ik nog niet tot het gewenste resultaat.

Just as Good

• iznogood
  • Niet online
Opgelost... lag aan de horizontal-align en de vertical-align.

Just as Good

Verwijderd

misschien kan je dan ook even posten wat er fout zat en hoe je het opgelost hebt? dan hebben anderen er wellicht nog wat aan.

In je originele probleem zie ik namelijk geen vertical-align (en horizontal-align bestaat sowieso niet)

• iznogood
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 11:23:
misschien kan je dan ook even posten wat er fout zat en hoe je het opgelost hebt? dan hebben anderen er wellicht nog wat aan.

In je originele probleem zie ik namelijk geen vertical-align (en horizontal-align bestaat sowieso niet)
Werkende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
                echo'<div style="left: 1px; width: 680px;">';
                echo'<div style="background-color: '.$colu.';vertical-align: middle;text-align:center;width: 66px; height: 86px; display:inline">';
                echo'[img]"/sport/_shoppic/'.$data[product_id].'.jpg?un='.time().'"[/img]</img>';
                echo'</div>';
                echo'<div style="background-color: '.$colu.';vertical-align: middle;width: 613px; height: 86px;margin-left: 1px; display:inline">';
                echo'<b>'.$data[product_id].' - '.$data[product_name].'</b><br/>'.$data[product_descr_short].'<br/><br/>[<a href="ed_products.php?rem_product=go&product_id='.$data[product_id].'">remove</a>] [<a href="ed_products.php?edt_product=go&product='.$data[product_id].'">edit</a>]';
                echo'</div></div>';

Ik heb de divs herschreven en maak ondertussen geen gebruik meer van "absolute"

[ Voor 23% gewijzigd door iznogood op 22-07-2005 11:52 ]

Just as Good

Pagina: 1