Toon posts:

[ C++ / .NET ] picuturebox in functie van combobox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zit met een probleempje, eventjes de situatie schetsen

op m'n website is er een mogelijkheid om een image up te loaden .. bv in de context van een nieuwe machine. deze afbeelding staat dan op http://www.host.bla/fotos/machine1.jpg

nu ben ik een applicatie aan het maken in visual C++ waarbij het mogelijk is in een form, gebruikmakende van een combobox een machine te kiezen.

Maar nu is het probleem dat als je ' machine 1 ' kiest in de combobox, dat er dan in een picturebox het foto'tje moet staan, in dit geval http://www.h...s/machine1.jpg
hetzelfde voor ' machine 2 ' .. etc

nu heb ik al gezocht en gegoogeld en op msdn gezocht enzo maar ik geraak er maar niet uit ..

dit heb ik al in m'n form:

m'n picturebox :
C++:
1
2
3
4
5
6
7
            this->pictureBox1->Image = (cli::safe_cast<System::Drawing::Image^  >(resources->GetObject(L"HIER ZOU IMAGE MOETEN KOMEN")));
            this->pictureBox1->Location = System::Drawing::Point(273, 25);
            this->pictureBox1->Name = L"pictureBox1";
            this->pictureBox1->Size = System::Drawing::Size(127, 85);
            this->pictureBox1->SizeMode = System::Windows::Forms::PictureBoxSizeMode::StretchImage;
            this->pictureBox1->TabIndex = 6;
            this->pictureBox1->TabStop = false;

m'n combobox:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
this->comboBox1->Enabled = false;
            this->comboBox1->Font = (gcnew System::Drawing::Font(L"Microsoft Sans Serif", 8, System::Drawing::FontStyle::Bold, System::Drawing::GraphicsUnit::Point, 
                static_cast<System::Byte>(0)));
            this->comboBox1->FormattingEnabled = true;
            this->comboBox1->Items->AddRange(gcnew cli::array< System::Object^  >(2) {L"Bietenrapers", L"Tractoren"});
            this->comboBox1->Location = System::Drawing::Point(127, 41);
            this->comboBox1->Name = L"comboBox1";
            this->comboBox1->Size = System::Drawing::Size(104, 21);
            this->comboBox1->TabIndex = 30;

wss is het iets simpel :|

ps: ben nog niet zo lang bezig met C++ enzo .. so don't blame a noob ;)

grtz

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 13:09
Als je dubbelklikt op de ComboBox in je IDE (neem aan dat je Visual Studio .NET gebruikt?), wordt er automatisch een ComboBox_OnSelectedIndexChanged event aangemaakt waarin je bewerkingen kan doen. Tenminste, zo is het in C# B)

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Verwijderd

Topicstarter
riezebosch schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 22:06:
Als je dubbelklikt op de ComboBox in je IDE (neem aan dat je Visual Studio .NET gebruikt?), wordt er automatisch een ComboBox_OnSelectedIndexChanged event aangemaakt waarin je bewerkingen kan doen. Tenminste, zo is het in C# B)
thx!!

maar hoe kun je een image in die picturebox krijgen die wordt opgehaald van het internet?

alvast bedankt