Toon posts:

[XP] Iets weer automatisch laten opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 496 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even bij het begin beginnen.

Ik ben bij een vriend die z'n televisie als externe monitor wil gebruiken.
Op zijn Asus laptop kun je een TV aansluiten, en vervolgens met [fn]+[F8] switchen tussen crt en lcd.
Dat werkt sinds een week niet meer; hij switcht niet meer (andere [fn]+functietoets combinaties doen het nog wel, zoals voor het beeldschermcontrast)

Toen ik vroeg wat hij verandert had aan de computer, zei hij: ik vond dat de computer te langzaam opstartte, dus heb ik een aantal dingen uitgevinkt in een lijst zodat Windows sneller zou starten.

Mijn idee is nu dat er een programmaatje draaide van Asus wat voelde of functietoetsen werden gebruikt met speciale functies en dat dat is uitgezet, en dat als ik dat programmaatje weer start, alles weer werkt (de verbinding met de televisie werkt gewoon, we hebben wel geluid alleen een wit beeld.)

Weet iemand waar ik in Windows een lijst kan vinden waarop ik kan aanvinken wat er automatisch moet starten? (die vriend van me weet niet meer waar hij het heeft gedaan)

Ik kan het niet vinden bij Systeeminfo->softwareomgeving->opstartprogramma's

Heeft iemand een idee?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zet anders gewoon even XP (naar ik aanneem) terug met systeemherstel.

ARME AOW’er

Verwijderd

Je kunt bij start --> uitvoeren --> "msconfig" --> tabblad opstarten, en dan kun je een selectie maken van de dingen die je wel of niet wilt opstarten bij de opstart procedure van windows.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 20:10 ]

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:41
Start => Run => Msconfig en dan [enter] dan naar tabbladje opstarten. :)

edit:

Hij was me voor :P

[ Voor 26% gewijzigd door danslo op 21-07-2005 20:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
start --> uitvoeren --> "msconfig" -->
Bedankt mensen, dit was de oplossing.
Ik heb alles aangezet, en toen werkte het weer.
Nu alleen nog even trial & error-en om te kijken welk programma het is