Welke taal/IDE om commerciële apps te bouwen? *

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Preaper
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-04 16:15
Dag mensen,

Ik wil een software toepassing verkopen aan een bedrijf, alleen heb ik nogal moeite met bedenken in welke omgeving ik het wil gaan programeren. Het meest aangename lijkt mij om het programma te programeren in de Visual Studio omgeving, gebruikmakend van de visual Basic programeertaal.

Ik word echter niet wijs in de licensie jungle van Microsoft. Kan iemand mij vertellen welke Visual Studio .NET 2003 pakket het goedkoopste is in combinatie met een commerciele licensie(m.a.w. je mag de programma verkopen die je ermee maakt)? Als dit echt heel duur uit valt wil ik desnoods terugvallen op VB6.

Ik ben bekend in ASP, PHP, PERL en Visual Basic

Of heeft misschien iemand anders nog betere alternatieven? Ik heb me nog nooit echt op het legale vlak gewaagd :o

Alvast bedankt!

Ik objecteer, u eer.

• Preaper
Ik heb geen tijd om een nieuwe programeertaal te leren kennen. Wat is er trouwens zo goed aan Delphi?

Ik objecteer, u eer.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:43

ThunderNet

Flits!

Hou je er wel rekening mee dat er een wereld van verschil tussen VB6 en VB.Net zit?

Zelfs zo groot verschil, dat ik helemaal niks met VB.Net kon, en ik C# een makkelijkere overgang vondt?
Hou daar rekening mee :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Preaper
Ik heb erg veel ervaring met VB6 en heb ook al aardig wat geklooid met de betà van Visual Studio .net 2005 dus ik ken de verschillen wel zo'n beetje :)

Ik objecteer, u eer.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zie niet wat dit in SA doet; dit is een pure programmeervraag. Ik verplaast je topic dus en pas je topictitel even aan :) Overigens denk ik zelf dat je vraag met alle licenties geen probleem is; het is dan ook verstandiger om gewoon een taal te kiezen die je goed kent; en daar een IDE voor te kopen :)

[Programeren] Aanschaf softwarepakket > Welke taal/IDE om commerciële apps te bouwen? *
SA > PW

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En helaas doe ik dit topic hier in Programming & Webscripting op slot. Welke taal je kiest is om te beginnen niet echt relevant, en als je het dan relevant wil maken, dan kunnen wij er niets over zeggen zonder in detail wat over je applicatie te kennen. Als je ervaring hebt in VB en/of VB.NET, dan is het allicht het makkelijkst om daar gewoon in te gaan werken.

Verder kun je over je vraag natuurlijk ook gewoon Microsoft bellen of mailen, die zullen je meer te vertellen hebben over wat je al dan niet met hun licenties mag dan wij.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.