[XP] Hardware Veilig Verwijderen Batch

Pagina: 1
Acties:
  • 846 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WoRsTeNBoY
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01-2024
Hoi, ik heb al ff rondgekeken maar natuurlijk niets gevonden,

Is het mogelijk om een soort batch file te maken die iedere keer hardware veilig verwijderd,
het gaat hier telkens om hetzelfde toestel, dus mijn vraag is of ik een commandline programma zou kunnen draaien met dan het ID van mijn toestel en dat dit dan "Veilig Verwijderd" wordt.

Natuurlijk zijn de 3 klikjes niet teveel, maar dit idee zit in men kop.
(desnoods C# oplossing zoeken?)

Groetjes.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Devcon misschien? :)

• WoRsTeNBoY
just for the record

devcon disable *_JUKEBOX*

stopt men device wel maar is niet echt ontkoppeld zoals bij de "hardware veilig verwijderen"
ik blijf zoeken :)

update: ik heb een tooltje gevonden deveject ( http://www.heise.de/ct/03/16/links/208.shtml )
ik kan het nu lamleggen met : "deveject -EjectDrive:I:" (voor de "i:" drive) ik hoop dat dit mss ook andere helpt

[ Voor 42% gewijzigd door WoRsTeNBoY op 22-07-2005 04:11 ]

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:57
dus als ik het goed begrijp hoef je na die install in command oid dat intikken en dan ligt hij eruit? Ik kan het nu niet proberen omdat ik niet op mijn pc thuis zit maar op flaptop in de usa :9

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Verwijderd

WoRsTeNBoY schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 04:01:
just for the record

devcon disable *_JUKEBOX*

stopt men device wel maar is niet echt ontkoppeld zoals bij de "hardware veilig verwijderen"
ik blijf zoeken :)

update: ik heb een tooltje gevonden deveject ( http://www.heise.de/ct/03/16/links/208.shtml )
ik kan het nu lamleggen met : "deveject -EjectDrive:I:" (voor de "i:" drive) ik hoop dat dit mss ook andere helpt
dit gaat om een usb device? je had usb ook zo in kunnen stellen dat tie er niet gaat zeuren om een app "veilig te verwijderen". en gewoon het app er uitrukken :). op xp nog nooit problemen mee gehad...

• WoRsTeNBoY
waar draait dit veilig verwijderen dan om?

om de resterende cache nog snel ff door te rammen voor je em uittrekt?
want als je nu een tijdje niets op je hd of mp3 doet zou ie er toch zo uitmogen,
normaal trek ik men devices altijd zo uit, totdat er op men mp3 ook een melding kwam: "safe to unplug" en toen begon ik toch te denken dat het zo zen nut heeft :)

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 10:24:
[...]

dit gaat om een usb device? je had usb ook zo in kunnen stellen dat tie er niet gaat zeuren om een app "veilig te verwijderen". en gewoon het app er uitrukken :). op xp nog nooit problemen mee gehad...
Vaak zegt Windows wel dat er iets gekopieerd is, maar is het alleen in de cache blijven hangen, ondanks dat het uitgeschakeld is :( Wacht maar totdat je een belangrijk document dacht te hebben gekopieerd,maar tijdens de presentatie blijkt dat het niet goed is overkomen... dan wil je wel 'Veilig verwijderen'. Het is alleen wat irritant om iedere keer te klikken. Met een batchfile is het iets sneller en als je er een sneltoets aan kan toewijzen is het helemaal ideaal :Y)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

in de verkenner erop rechtsklikken en uitwerpen/eject kiezen is handig genoeg lijkt me en dan ben je ook zeker dat de cache geleegd is. (als beperkte gebruiker moet je even de policy bijwerken om dit mogelijk te maken)

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 16:41:
in de verkenner erop rechtsklikken en uitwerpen/eject kiezen is handig genoeg lijkt me en dan ben je ook zeker dat de cache geleegd is. (als beperkte gebruiker moet je even de policy bijwerken om dit mogelijk te maken)
En zoals in de startpost staat:
Natuurlijk zijn de 3 klikjes niet teveel, maar dit idee zit in men kop.
En daarnaast is het handig als je er veel mee werkt, een sneltoets eraan hangen en je bent klaar :)

Policy hoef je trouwens niet bij te werken, ik ben een normale gebruiker, niet admin dus, en alles gaat goed.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Pagina: 1