USB sluit niet af (Asrock P4V88)

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-05 15:21
Elke keer als ik mijn computer af zet, dan blijft de USB apparatuur gewoon aan. Dus dan branden de leds van mijn hub/muis enz. nog gewoon. Dit is gekomen toen ik een nieuw moederbord heb gekocht, de Asrock p4v88. Heeft iemand idee'en?

Specs
P4 2.4ghz
Asrock p4v88 mobo
1gb dual channel geheugen
Alle drivers correct geinstalleert

[ Voor 20% gewijzigd door ReX_NL op 21-07-2005 17:42 ]

Verwijderd

Ik heb dat dus ook met mijn Abit NF-7.. Ik stoor me er niet echt aan :P

Verwijderd

hmm, ik zou wel willen weten hoe je dit kunt laten doen, het zou mij heel goed uitkomen, ik zou er niets tegen hebben, en normaal persoon trekt toch gewoon de stekker eruit? of in ieder geval de schakelaar van de stekerdoos.

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-05 09:47
Dit heeft volgens mij te maken met de USB power instelling op je mobo. Vaak wordt dat met een jumper ingesteld en zorgt ervoor dat je usb muis/toetsenbord je computer uit standby kunnen halen.
Bij mijn asus bord noemen ze het USB device wake-up.

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-05 15:21
Ik erger me er niet aan ofzo, maar nou staat er wel heel het jaar door een muisje vol met leds te branden :P daar erger ik me ook nog niet zo aan, maar dat is niet goed voor de levensduur ;) en ik heb geen zin in een doorgebrand weerstandje of een afgefikte muis :P (mss wel wat overdreve, maarja)

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 18:46

hellbringer

Weeeeeeee!

olof schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 18:12:
Dit heeft volgens mij te maken met de USB power instelling op je mobo. Vaak wordt dat met een jumper ingesteld en zorgt ervoor dat je usb muis/toetsenbord je computer uit standby kunnen halen.
Bij mijn asus bord noemen ze het USB device wake-up.
Inderdaad, wake-on instellingen nakijken, heb je die instellingen niet in je BIOS of heeft de instelling geen effect, dan zul je er mee moeten leren leven.

Wat misschien wel kan is zo'n ouderwetse (shit hoe heet zo'n ding nou...) timerschakelaar/stekker-dingesgeval waarmee je kan instellen dat de stroom van de PC echt helemaal wordt afgesloten.
Of natuurlijk een stekkerdoos met een schakelaar erop...

Maar het is vrij "normaal" om spanning op je mobo te laten staan, dit wordt gebruikt om je PC aan te zetten bijvoorbeeld d.m.v. WOL (wake on lan) of via een timer in de BIOS.
Maar ook gewoon via de aan/uit knop, dit is namelijk niet meer een "echte" schakelaar, maar een softwarematige schakelaar die een signaal naar je voeding stuurd zodat alles weer stroom krijgt en je PC dus aan gaat.

Beetje hetzelfde idee als je TV (stanby lampje & afstandsbediening) en je video/DVD recorder (timer voor het opnemen van programmas)
Die blijven ook allemaal op standby staan.

[ Voor 3% gewijzigd door hellbringer op 21-07-2005 23:40 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik had het nooit met mijn asus P5gd1 maar sinds dat ik hier een asrock 775dual heb dan blijven de lichtjes van de bluetooth, een fan(via usb), hubje, muis en meer gewoon branden van mijn USB. Ik heb zelf ook gezocht maar kon het ook niet vinden om deze uit te schakelen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:47

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Waarschijnlijk heb je de handleiding niet goed doorgelezen :)

Als je op pagina 15 kijkt bij Jumpers, dan zie je dat de jumper PS2_USB_PWR1 dit regelt.
Standaard staat deze op +5Vstby, zodat inderdaad alle usb apparaten aan blijven staan.

Als je deze op +5V zet,wordt de USB uit de normale +5Volt gevoed en gaat dus de USB uit als je de pc uitzet.

Ik zet altijd deze jumper(s) om om dit te voorkomen
Bij bijna elk bord kan je dit instellen namelijk ;)
Ik heb ook een optische muis(Logitech) met van die hele felle blauwe leds, die wil ik `s nachts echt wel uit hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door fordrwd4ever op 22-07-2005 09:40 . Reden: tiepvouten ]

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Pagina: 1