Toon posts:

tv kijken op notebook

Pagina: 1
Acties:
  • 786 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoop dat ik hier op goeie forum zit. Weet iemand wat ik nodig heb om tv te kijken op m'n notebook. Liefst zou ik een kastje met afstand bediening hebben waar m'n tv (coax) kabel ingaat en die ik dan aan m'n notebook hang.

Alle tips zijn welkom

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Leadtek Winfast USB II of Leadtek Winfast TV USB II Deluxe misschien? :)

[ Voor 81% gewijzigd door anandus op 21-07-2005 17:24 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt :)
Zie dat je hiervoor usb 2 nodig hebt. Ik zit met een notebook die alleen usb 1 en firewire heeft :(

Als iemand nog een tip heeft wat een oplossing zou kunnen zijn.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Je hebt twee mogelijkheden:

1. De doorvoersnelheid van USB 1.1 is te traag en je hebt dus pech en geen enkele USB TV-kaart zal werken
2. De doorvoersnelheid van USB 1.1 voldoet en je kan dankzij de backwards compatibility zo'n ding gewoon kopen

In het eerste geval moet je dus op zoek naar FireWire Tv Kaarten of naar andere oplossingen. Als je een beetje geGoogled had, had je dit bijvoorbeeld tegengekomen: http://www.tv-cards.com/usb.php Daaruit blijkt dat je dus geen optimale beeldkwaliteit kan halen door de lossy compressie die benodigd is vanwege de lage snelheid van USB 1.1 en dat FireWire op dat gebied nog niet doorgebroken is.

Volgende keer zelf wat meer vooronderzoek doen dus, we gaan het niet nog eens voorkauwen.

[ Voor 43% gewijzigd door sdomburg op 21-07-2005 17:43 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:31
USB2 kaartje erin stoppen via PCMCIA en alsnog daar dat ding op aansluiten.
Pagina: 1