Printerpoort

Pagina: 1
Acties:

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-02 21:33
Hallo,

Ik hoop dat ik dit bericht in het juiste forum plaats.

Ik ben eergister overgestapt van Windows 98 naar Windows XP Pro. Nu gebruik ik al jaren een extra ISA-printerpoort in mijn PC voor mijn scanner. Dit heeft altijd prima gewerkt.

Echter, sinds XP erop staat wordt deze extra poort niet meer herkend als printerpoort (alleen de eigenlijke poort op het moederbord).Wel geeft XP aan dat er telkens een 'multimediacontroller' wordt gevonden, zonder correcte stuurprogramma... Is dit nu de printerpoort? Ik heb geprobeerd om het stuurprogramma van de printerpoort (welke ik op diskette heb) te installeren als stuurprogramma voor deze 'controller', dit krijg ik echter niet voor elkaar.

Iemand met een oplossing? Want ik snap sowieso niet dat XP hem niet kan detecteren terwijl W98 hier geen problemen mee had.

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Mischien kun je door op de Chip van de ISA Printerpoort kaart te kijken drivers vinden voor XP. bij www.driverguide.com bijvoorbeeld.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Wordt isa nog wel ondersteund door windows xp?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Weet je zeker dat zowel de scanner als het ISA-kaartje XP-compatable is?

Ik heb al bij diverse mensen moeten constateren dat dit niet zo was. In een aantal gevallen lukte het wel door te upgraden van Win98 naar XP i.p.v. een geheel nieuwe installatie.

ARME AOW’er

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:44

Aapje

Opel-beun
job schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 17:16:
Ja.
Draaide vroeger al XP op me p200 mhz :) met een ISA soundcard dus 'ja' :)

• Nielson
  • Laatst online: 20-02 14:36
ISA kaarten met PnP ondersteuning is geen probleem. TS, wat voor een kaartje is het precies ?

• Noork
  • Niet online
ISA in het algemeen is geen probleem. Maar misschien beschikt XP gewoonweg niet over de goede drivers. Zoek het type kaart uit en kijk of er geschikte drivers voor zijn.

• Jewie
Nielson schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 17:31:
ISA kaarten met PnP ondersteuning is geen probleem. TS, wat voor een kaartje is het precies ?
Ik heb tot nu toe alleen deze gegevens:

EPP/ECP
TC020

Ik weet niet of iemand dit iets zegt, anders zal ik in het weekend de kaart er eens helemaal uithalen en kijken wat ik er nog meer op kan vinden.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

job schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 17:16:
Lijkt me wel.
Anders zou er ineens een hoop hardware niet werken op jouw systeem (denk aan PS/2, seriele poorten, fdd, parallelle poorten etc.)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Denk eraan dat je voor een non-PnP ISA-kaartje in de BIOS van je systeem een IRQ zult moeten vrijmaken. Die IRQ, en ook de I/O-port (die samen samen met de IRQ bepaalt of het LPT1:, LPT2: of LPT3: wordt), moet je met jumpers goed op de kaart instellen.

Een Google op TC020 laat zien dat dit inderdaad een ISA LPT-kaartje is, met een Holtek 6535 chipset, die voor zover ik kan nagaan moet werken met de standaard driver (Intel 8255-compatible).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Jewie
Allereerst mijn excuses voor deze zeer late reactie. Door (zomer)omstandigheden ben ik de laatste en komende tijd minder beschikbaar.. Mijn excuses.

Met betrekking tot de laatste reactie (over het definieren van verschillende instellingen) vraag ik mij af of het noodzakelijk is dat deze instellingen aangepast dienen te worden naar aanleiding van de installatie van XP Pro, aangezien alles voorheen onder Windows 98 pefect heeft gelopen; er zijn daarbij geen aanpassingen verricht aan de BIOS.

• Nielson
  • Laatst online: 20-02 14:36
Het hardware beheer van XP is heell anders dan van 9x, dus kan heel goed dat handmatig een IRQ toewijzen of vrijhouden je probleem oplost. Je kunt ook nog even proberen om PnP OS van Yes op No te zetten (of net andersom).
Pagina: 1