Toon posts:

A8N-SLI met 450 watt voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

In de best-buy editie van juli (reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2005) Staat een combinatie van een Asus A8N-SLI nForce4 SLi moederbord in combinatie met een 450 watt voeding. Ik ben wel geinteresseerd in deze combinatie.

Maar, toen ik op de asus site de specs van het mobo ff nakeek (http://www.asus.nl/products/mb/socket939/a8nsli/overview.htm) en ik even bij de power requirements ging kijken (http://www.asus.nl/products/mb/socket939/a8nsli/power.htm) zag ik dat er bij heavy load 500w nodig is. Gaat dit in de praktijk met een systeem als het best buy systeem een probleem opleveren?

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-08 21:10
Een 450 wat sweex voeding zou inderdaad niet genoeg zijn, maar bij een A-merk, zoals coolermaster is 450 wat ruim voldoende.
Verder, het moederbord is lang niet de ergste stroomvreter. Als je er allemaal zuinige onderdelen opzet, kan die het wel doen met 300 wat. Op de site van Asus wordt overigens terecht verondersteld dat gebruikers van het bord waarschijnlijk de zuinigheid op de 2e plek hebben staan.

Verwijderd

Topicstarter
heb een voeding van Asus op het oog, zou dat goed genoeg zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 17:17 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Sweex en Q-tec zuigen ernorm hard. De waarden die je hebt, kloppen totaal niet bij de opgegeven specificaties.

Een 600watt Q-tec/Sweex is te vergelijken met een A-merk 250watt!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Kijk maar eens naar mijn specs :

A8N-Sli
A64 4000+
6800GT
1gig ram
200GB Harddisk

En dat alles draait op een 400watt antecje :)

[ Voor 4% gewijzigd door KaMiKaZe op 21-07-2005 17:22 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 17:16:
heb een voeding van Asus op het oog, zou dat goed genoeg zijn?
Niet echt onder de voedingen bekend?
Ik denk meer aan Aopen/antec/Tagan/be quit/enermax/zalman/coolermaster realpower

Verwijderd

Topicstarter
ToFast schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 17:21:
[...]

Niet echt onder de voedingen bekend?
Ik denk meer aan Aopen/antec/Tagan/be quit/enermax/zalman/coolermaster realpower
Klopt, ik ken Asus als a-merk van mobo's dus heb/had de veronderstelling dat die wel goed zou zijn. Ik ga eens kijken naar een ander merk voeding.
KaMiKaZe schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 17:18:
Kijk maar eens naar mijn specs :

A8N-Sli
A64 4000+
6800GT
1gig ram
200GB Harddisk

En dat alles draait op een 400watt antecje :)
Maar haalt je pc het de maximum prestatie wel bij het zwaar gamen bijvoorbeeld. Ik kan me voorstellen dat de onderdelen met minder dan aangeraden power niet de maximale prestaties leveren. Of zijn die verschillen niet zo merkbaar?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Al m'n voltages kloppen, performance is prima, nooit problemen. Alhoewel ik wel een zwaardere voeding aanraad. Er is een Raptor raid 0 setje onderweg samen met een Tagan 520watt silent voeding omdat ik toch het idee heb dat ik op het randje zit.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

ToFast schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 17:17:
Sweex en Q-tec zuigen ernorm hard. De waarden die je hebt, kloppen totaal niet bij de opgegeven specificaties.

Een 600watt Q-tec/Sweex is te vergelijken met een A-merk 250watt!
kijk dit is bullshit, je moet het vermogen ongeveer x0.7 doen voordat je op de echte waardes komt.

@ TS, op de site staat dat als je er een FX-55 instopt en 2x 6800U, dat je dan 500W en 25A op de 12V lijn nodig hebt (zo uit mijn hoofd). Dat zal waarschijnlijkn iet voor jou systeem gelden
Pagina: 1