[Linksys + Billion]hoe router configureren?

Pagina: 1
Acties:

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
De huidige situatie: ik heb ADSL, en heb hiervoor een modem/router van Billion. Die heeft 1 uitgang, die ik verbind naar mijn 8 port switch. Daarachter hangen mijn PC's.

Waar ik nu naartoe wil: ik wil met mijn laptop draadloos kunnen werken, dus ik heb een Linksys WRT 54 gekocht. Deze heeft, net als mijn Billion, een ingebouwde DHCP server.
Ik heb geprobeerd:
-switch uit het netwerk, en linksys dus rechtstreeks verbonden met de Billion. Ik kan dan enkel naar de linksys geraken (via 192.168.1.1); de router die op 192.168.1.254 hangt, kan ik niet bereiken, noch pingen. Ik heb geprobeerd de DHCP server van de Billion aan te zetten, en de DHCP van de Linksys af, en omgekeerd, maar het resultaat bleef hetzelfde.
-switch opnieuw in het netwerk, en linksys aldus gekoppeld aan de switch. PCs die recht aan de switch hangen, krijgen IP adres van Billion router. Laptop geraakt op het draadloos netwerk, maar geraakt niet door tot aan de router.

Vergeet ik iets in te stellen?

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:35
- DHCP server uitzetten op de linksys
- Linksys een vast IP geven (LAN-IP) binnen de range van je billion, (natuurlijk niet een IP wat ook via dhcp uitgedeeld kan worden)
- Linksys via een willekeurig lanpoortje aan de billionswitchpoort hangen.

Wanpoort van linksys blijft vrij, en je gebruikt je WRT54 alleen als switch/ap.

Andere optie: In je linksys dat ding als bridge configgen (Wan->lan bridge)

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-04 22:07

r0b

offtopic:
Zou je Mededeling omtrent aanstootgevende icons en dan ook curry684 in "Mededeling omtrent aanstootgevende icons" even door willen lezen wat betreft je usericon? :) Dank. :)

Waarom koop je overigens een WRT54G als je al genoeg hebt aan een WAP54G?

[ Voor 43% gewijzigd door r0b op 22-07-2005 09:44 ]

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
Ik heb je advies gevolgd, en het lijkt nu een stapje dichter bij...
Ik kan nu pingen van de vaste PCs die achter de switch hangen naar de laptop op wireless en omgekeerd. Mijn laptop heb ik een vast IP gegeven (192.168.1.244) en de linksys heeft 192.168.1.243. In de Billion kan ik nu beiden ook zien.
Nu kan ik echter nog steeds niet door naar internet, ik kan nochtans vanop de laptop pingen naar de Billion.
Nog iets fout gedaan?

Visit my new Blog!
www.Snowball.be