Hoe kom ik erachter waar welke temperatuur sensor op dit mobo voor is?. Ik heb nu speedfan draaien en ik zie 4 temps (Waarvan de eerste de CPU temp), maar hoe weet ik nu welke temp wat aanduidt verder?
Kijk eens in je BIOS, en post eens wat meer informatie.. En wat heb je al geprobeerd en wat denk je zelf dat het is?
Met speedfan gaat ie dus zoeken naar sensoren :the-edge schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 16:58:
Kijk eens in je BIOS, en post eens wat meer informatie.. En wat heb je al geprobeerd en wat denk je zelf dat het is?
I/O properly initialized
Linked ISA BUS at $0290
Linked nVidia nForce4 SMBUS at $4C00
Linked nVidia nForce4 SMBUS at $4C40
Scanning ISA BUS at $0290...
IT8712F/IT8705F found on ISA at $290
SuperIO Chip=IT8712F
Scanning nForce2 SMBus at $4C00...
Scanning nForce2 SMBus at $4C40...
Found ACPI temperature (40.0C)
End of detection
Die ACPI temp staat ALTIJD op 40 graden
Maar waar dienen die andere 2 temps dan voor ? (chipset en kast lijkt me logisch, maar welke is wat?)
Verwijderd
Op het mobo CD'tje staat een proggie Asus probe
installeer die en je ziet wat je mobo & CPU is
Klinkt zeer logisch, uiteraard nog niet aan gedachtVerwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 17:05:
Op het mobo CD'tje staat een proggie Asus probe
getest:
Ik weet nu welke mijn mobo temp is. Nog 1 te gaan
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 17:23 ]
Verwijderd
op asus mobo's zit er ook altijd 1 bij het geheugen, eigenlijk zijn er dus 2 mobo temp sensors,.ze hadden die tempsenor beter bij de chipset kunnen zetten maja (ik heb een A8N SLI-deluxe
Zou die ene temperatuur dan die sensor bij het geheugen zijn en de onbekende sensor kan dan de case temp zijn ofzo ?Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 18:05:
op asus mobo's zit er ook altijd 1 bij het geheugen, eigenlijk zijn er dus 2 mobo temp sensors,.ze hadden die tempsenor beter bij de chipset kunnen zetten maja (ik heb een A8N SLI-deluxe
Pagina: 1