[Batterij] 7000 mAh

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Afbeeldingslocatie: http://www.batteryprice.com/ProductImages/nicf.jpg
Als je goed kijkt is die herlaadbare AA batterij 7000mAh _/-\o_ (standaard is iets van 2000mAh)
Het lijkt me normaal dat je deze dan ook in een digitaal fototoestel kan steken, of heb ik het mis?
Kan je die dan ook opladen met een acculader van bijvoorbeeld PowerBank? (of moet je dan te lang wachten?)

mvg dieter

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 21:11
Als ik op google zoek naar het type nummer zie ik dit:

FOR ASSEMBLIES YOU MUST ADD SOLDER TABS BELOW

staan, dus ik weet niet of dit normale pen-lites zijn.

Hij is dus bijna 2 keer langer en dikker als een normale penlite. Als je ze in je camera kan proppen kan je ze gebruiken maar ik gok dat je er niks aan hebt.
Van www.batterijhuis.nl :

De AA-batterij heeft de vorm van een cilinder en heeft de volgende afmetingen: lengte 50 mm, diameter 14,2 mm

[ Voor 52% gewijzigd door urk_forever op 21-07-2005 16:47 ]

Hail to the king baby!

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2025
Zijn geen penlites:

http://www.batteryprice.c...-F-7000mAh-NiCd-1.2v.HTML:
Diameter 33mm Height 91mm FOR ASSEMBLIES YOU MUST ADD SOLDER TABS BELOW
edit:

Even om duidelijk te maken, een penlite is echt geen 3 centimeter dik en 9 centimeter lang. Zullen wel cellen zijn die in dikke accu's gebruikt worden, a la boormachine accu of zo

[ Voor 36% gewijzigd door El Psycho op 21-07-2005 16:44 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Er is ook nergens een vermelding als AA.
Wel kom ik op deze site http://www.medibix.com/de...=947163&product_id=456438
bij size F tegen.
lijkt me dus een heel andere formaat.

Wat hierboven gezegd wordt, ander formaat dus.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 21-07-2005 16:47 ]

• DinX
  • Laatst online: 01-02 12:23

DinX

Motormuis

El Psycho schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 16:43:
Zijn geen penlites:

http://www.batteryprice.c...-F-7000mAh-NiCd-1.2v.HTML:

[...]

edit:

Even om duidelijk te maken, een penlite is echt geen 3 centimeter dik en 9 centimeter lang. Zullen wel cellen zijn die in dikke accu's gebruikt worden, a la boormachine accu of zo
Met wat creativiteit zou je er wel wat mee kunnen doen. Klein behuizinkje maken en dat aansluiten op je cam of eender welk toestel.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• dieter87
Bedankt voor de snelle respons :)

Wat is de hoogst mogelijke capaciteit (in mAh) van batterijen die je wel in een digitaal fototoestel kan steken en opladen met een PowerBank?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
2200~2400mah. Zijn genoeg, ook 'merklozen' te krijgen.

• urk_forever
  • Laatst online: 31-01 21:11
ik denk rond de 2500 mAh, maar dat zou je ook wel kunnen vinden in de handleiding of op internet of op de site van gp.

Hail to the king baby!

• dieter87
urk_forever schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 16:54:
ik denk rond de 2500 mAh, maar dat zou je ook wel kunnen vinden in de handleiding of op internet of op de site van gp.
Id

Afbeeldingslocatie: http://82.208.4.102/kasaimg/foto/foto_150/gp2500.jpg

Alhoewel 2300 het max. is wat ze aanbieden in hun laders!
http://www.gppowerbank.be/be/productoverzicht.html
Dat maakt niet uit zeker?

Opvallend op de site is dat ze een onderscheid maken tussen batterijen voor bijvoorbeeld race-auto, scheerapparaat, digitaal fototoestel, mp3-player... Waarom het zijn toch dezelfde batterijen?

• breinonline
  • Laatst online: 15:57

breinonline

Are you afraid to be known?

dieter87 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 17:07:
[...]

Id

[afbeelding]

Alhoewel 2300 het max. is wat ze aanbieden in hun laders!
http://www.gppowerbank.be/be/productoverzicht.html
Dat maakt niet uit zeker?
Nee, je zult alleen langer moeten wachtten voor hij vol is en als de lader zegt dat de accu's vol zijn dan zijn ze dat nog niet.
Opvallend op de site is dat ze een onderscheid maken tussen batterijen voor bijvoorbeeld race-auto, scheerapparaat, digitaal fototoestel, mp3-player... Waarom het zijn toch dezelfde batterijen?
Zeker niet, elke batterij heeft zijn eigen karateristiek. De een levert kortdurig een enorm hoge spanning maar dat zwakt dan heel snel af. De ander levert een gemiddelde spanning en houdt dat lang vol. Zo zijn er vele varianten te verzinnen en deze zijn voor verschillende apparaaten het beste geschikt.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• dieter87
Zeker niet, elke batterij heeft zijn eigen karateristiek. De een levert kortdurig een enorm hoge spanning maar dat zwakt dan heel snel af. De ander levert een gemiddelde spanning en houdt dat lang vol. Zo zijn er vele varianten te verzinnen en deze zijn voor verschillende apparaaten het beste geschikt.
Als ik nu 4X 2500mAh batterijen koop voor in mijn digitale camera, kan ik die toch ook gebruiken in een telegeleide auto of een mp3- speler? (zijn toch AA-batterijen?)

• breinonline
  • Laatst online: 15:57

breinonline

Are you afraid to be known?

Ja, dat kan. Maar met een andere batterij zou je verder kunnen rijden met die afstandsbestuurbare auto. Het werkt prima, maar gewoon niet optimaal. :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Lekkere Cadmiumbatterij in de TS trouwens :r

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ecteinascidin schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 18:16:
ajoh.. ga naar buiten, bomen knuffelen ofzo :z

:+ ;)

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ecteinascidin schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 18:16:
FYI: In enorm veel toepassingen (boormachines, draagbare huistelefoons, elektrische tandenborstels en ontelbare 'legacy' toepassingen) worden nog gewoon NiCd's gebruikt. Smerig? Tsja, hoe zwaar denk je dat de winning van een ton metallisch lithium het milieu belast? Daar wel eens over nagedacht?

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

koraks schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 19:06:
FYI: In enorm veel toepassingen (boormachines, draagbare huistelefoons, elektrische tandenborstels en ontelbare 'legacy' toepassingen) worden nog gewoon NiCd's gebruikt. Smerig? Tsja, hoe zwaar denk je dat de winning van een ton metallisch lithium het milieu belast? Daar wel eens over nagedacht?
Ben nog steeds voorstander van NickelHydride batterijen. En Lithium zal ook wel klote zijn, maar die vind je tenminste niet goed verspreid in de voedselketen terug.

Cadmium *zou* je gewoon beter kunnen mijden. Net zoals Heineken-kratten een Cadmiumgroene kleur hebben, *kan* je deze ook beter mijden.

Bomenknuffelen? Boom valt dood neer van alle chemische troep, maar Cd is net iets buitencategorie.

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Is dat slecht dan? Ik spoel die ouwe batterijen altijd door de wc..... :7

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ecteinascidin schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 19:10:
[...]

Ben nog steeds voorstander van NickelHydride batterijen.
Jep, daar heb ik ook een voorliefde voor. Mijn punt was alleen dat de productie van dit soort producten altijd een zware belasting voor het milieu vormt. Ik heb de indruk dat veel mensen zich al gauw blindstaren op het gebruik van bepaalde stoffen (in dit geval zware metalen) en daarbij de rest van een productieproces en levenscyclus uit het oog verliezen, waardoor een vertekend beeld kan ontstaan.
En Lithium zal ook wel klote zijn, maar die vind je tenminste niet goed verspreid in de voedselketen terug.
Oh nee? dat waag ik te betwijfelen! Feit is alleen dat
a. lithium een stuk minder wordt geproduceerd en gebruikt en daardoor minder door ons in onze leefomgeving wordt geïntroduceerd
b. lithium niet dezelfde schadelijke invloeden heeft op het menselijk organisme als cadmium. Sterker nog: lithium wordt veelvuldig gebruikt als antidepressivum (denk aan 'Lithium' van Nirvana ;) )
Ik denk dus zeker dat lithium prima te traceren is in de voedselketen, maar, en daar geef ik je zeker gelijk in, in veel mindere mate dan cadmium.
Cadmium *zou* je gewoon beter kunnen mijden. Net zoals Heineken-kratten een Cadmiumgroene kleur hebben, *kan* je deze ook beter mijden.
Zeer sterk mee eens1. Het is ook niet voor niets zo dat internationale regelgeving constant aangescherpt wordt en metalen zoals cadmium in rasse tred worden uitgebannen uit productieprocessen.

1Met één opmerking: het waren de gele en rode kratten waar Heineken tot in de jaren 1980 cadmium in verwerkte. In 2003 is echter een uitstekende oplossing gevonden waardoor de kratten gerecycled konden worden tot polyethyleengranulaat. De resterende cadmiumzouten worden opgeslagen op de Maasvlakte. Sinds de jaren 1980 gebruikt Heineken geen cadmium meer in kleurstoffen voor bierkratjes.
offtopic:
Line, hook and sinker :P

[ Voor 18% gewijzigd door koraks op 21-07-2005 20:09 ]

• Ultraman
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

MartijnGizmo schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 19:38:
Is dat slecht dan? Ik spoel die ouwe batterijen altijd door de wc..... :7
:| :X

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-01 18:47

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

De meeste mensen sparen hun ouwe batterijen op en zodra de cavia in gaat hoepelen onder luid gepiep weten de mensen dat ze op vakantie moeten gaan. De batterijen blijven dan waarschijnlijk op het vakantieadres ergens in Spanje achter.

• Remy
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Euh ja. Dit soort reacties/topics horen niet in FG, deze gaat dus dicht :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.